Mus iFokus

Mus

Etikett: fikarummet-otypiskt
Läst 438 ggr
Theres
0

Var har ni hämtat namnen?

Ja, som rubriken lyder; var har ni hämtat namnen?
Ska försöka vara lite tydligare med beskrivningen på vad denna tråden går ut på än vad jag var inne på råttor.

Alltså:
Bara de möss som har fått sitt namn hämtat från något speciellt ska skrivas upp här. Ex. tv-spel, serie, film osv…

Har du en mus som heter Piff, så skriver du att det kommer från Disney's Piff och Puff.

Har du en mus som heter Nosan så ska du alltså inte räkna med den, för det namnet är ju bara påhittat.

Här är mina:

Disney:
* Piff
* Puff

Turtles:

* Splintia (av Splinter, men det var en tjej)

Pokémon:

* Pikachu

My Little Pony:

* Spike

Tv-spel:

* Yoshi

Och sen hade jag massa andra namn som inte hade något speciellt tema =)

golf.ifokus.se

Grodan
0

på råttor har jag alltid kört tema - jag var en av de första som började med det måste jag också få malla mig med att skriva som den mallgroda ja e (eller för att ni ska inse att jag är gammal)

på möss kör jag alfabetet samt att alla hanar har namn med ändelsen mus, t ex Anticimus, Optimus, Domus… de sista åren har jag kört stavningstema typ kullen börjar på samma bokstäver som hot, kri, bre, fin osv. Knäppast hittills är nog abyssiniankullen som alla heter något på Åbyros… (Åbyrosa, Åbyrosetta osv)

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Anett Lindbom
0

Dom enda djuren här hemma som är döpta efter ngt särskilt tema det är mina Nymfkakaduor för dom heter Piff & Puff, och sedan hade jag ju olika teman på dom kattkullar som jag har fött upp.

Men mössen dom är döpta i bokstavsordning, och det är A. B & C-kullen så det är inget märkvärdigt alls.:).

Vattnadal
0

Kör alfabetet, först med lajv, medeltid, fantasy, sagotema, till det tröt efter något varv. Sen blev det roliga ord ur ordboken, gärna med temat från ovan. Sen end ag, så blev det Bowie låttitlar, efter det gudar och gudinnor, sen godsaker (kakor, efterrätter om det gick, ananrs bara ätbara saker) och nu kör jag ifokus-nick.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Theres
0

Ska ni inte säga vad de heter?

golf.ifokus.se

Vattnadal
0

Nej, för det är många varv i alfabetet jag haft! Sök på Vattnadal här, så hittar du massor av exempel. Blir en låååång lista annars!

Du får ett för mitt första tema, Vattnadals Katriona Jarnehand, efter en av mina karaktärer när vi lajvar.

Vattnadals Life On Mars, Bowiesång

Vattnadals Zeus, en gud.

Vattnadals Regnbågsaladåb, nåt gott att äta. En syster är Radiokaka. Hade tom en Linspuré!

Nu har jag haft Vattnadals Axilur, Amaira och AndreasS i A-kullen.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Catta89
0

Eftersom jag är stort animé fan så har de flesta djuren jag har namn från olika karaktärer ur serier jag följer, sen är några döpta efter karaktärer i Zelda spelen Skrattande

Te.x:

Niko - One piece R.i.P

Nami - One piece

Romani - Från zelda Majoras mask

Zelda - Från zelda spelen R.i.P

Rukia - Bleach

Tohru - Fruits Basket

Malon - Zelda Ocarina of time

Lilo - Lilo & Stich filmerna :D

Sen har jag Naru som jag trodde va tjej men va kille så det blev noka - Kommer från Love hina.

Sen har jag ökenråttor som heter/hette Ino&Hinata och Temari&TenTen från Naruto.

Sen heter pojkvännens råtta Yuki från Frits Basket :)

Zamwyn
0

Alla mina får namn i bokstavsordning, och har fått i sådär 10 år. Innan dess blev det lite hipp som happ, vad jag tyckte var snyggt eller vad som kändes mest passande för individen.

Just nu döper jag alla egenuppfödda hamstrar till namn hämtade direkt ifrån eller inspirerade av Tolkien och/eller MMOn Lord of the Rings Online. Mina englandsimporter fick jag döpa själv, och det var roligt! De för stamtavla på djuren, men har ingen registrering och stambok, så alla mina utom en var ännu ej namngivna. Funderade en del, och huvudsakliga temat är England, även om jag gjorde ett par undantag. Har t.ex. Onslow (från TV-serien Keeping up appearances, med Hyacinth Bucket ni vet), Maggie T, Lady Di, King's Cross, TeaTime m.fl.

Dvärghamstrarna får namn efter svenska städer, hemma nu finns systrarna Alingsås och Arboga.

Mössen har hetat lite av varje. Jag har funderat på tema med dem men har inte hittat något som känns hundra.

Ceciliaolucifer
0

Halt och Lytt fick sina namn efter temat "skadad".
Halt för att han är riktigt halt, och Lytt för att hon inte är riktigt som hon ska (pga tilltuffsad).

Räknas dom med? :)