Ikväll kommer 3 små flickor!
Om ni bara visste vad jag har i görningen!
Pappa åkte iväg till Danmark idag på lite ärenden och vad har jag inte kokat ihop?
Jo, 3 små pygmemöss flickor kommer hit ikväll! Ska bli så spännande! Sitter och fnular på namnen nu.
Någon som har tips? Jag har funderat på Toulouse, Berlioz & Duchesse 
Kan tillägga att smuggelhundarna vid tågstationen var mäkta intresserade av väskan där pappa hade flickorna i. Dem sniffade och sniffade och var jätte intresserade men dom markerade aldrig för droger, så tullmännen bara skrattade :)
Illrarna här hemma hade sovit iväskan 

Så kul för dig. Hoppas att du kommer att trivas med dem.

Men se där! Då kan man alltså köpa pyggisar med nytt blod av dig framöver!
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
#3 Förhoppningsvis!
om jag inte behåller alla själv 

Nej, du ska ju para alla, så att det bara sprutar fram små halvdanskar!
MVH Elin

Fast jag är seriöst intresserad av några, kanske tom hanar, eller hane, om jag får tag på honor från annat håll.
MVH Elin

Tjatade lite väl, Seriöst tuppjuck på min dator!
MVH Elin

Seriöst tuppjuck på min dator!
MVH Elin
#7 Roligt :)
Ja, men det är ju det här som blir problemet att vi har för lite blod. Dessa tre honor är ifrån 3 olika linjer så jag har försökt att tänka till lite. Tanken är att använda Valentine efter Halt & Lytt på dessa honor, eller iallfall någon av dem.
Jag vill inte inavla eller sälja för att någon ska börja inavla. Så vi får göra något bra av det hela :) Leta på olika håll och hålla oss updaterade.

Halt och Lytt härstammar från mina, men med annat iblandat. Fast jag har å andra sidan bara en gammal hona kvar nu. Såg dock honor billigt på en butik i Gävle. Ska kolla varifrån de kommer…
MVH Elin

Vilka söta småttingar. Men var inte Halt och Lytt syskon?
#11 Precis :) Just därför är det viktigt att veta vad "annat inblandat" är. Jag vill inte att vi hamnar i en karusell.
#12 Förmodligen, men det vet vi inte. Men jag utgår ifrån att dom är det. Någonstanns måste jag börja och tyvärr så är det så begränsat med möss där man vet var dom kommer ifrån. Därav valde jag att ta hem 3 st utifrån för jag vill ha koll. Jag letar möjligheter :) eller åtminstonde ökar mina chanser för en bättre avel. Håller koll på andra ställen också, kanske ev låna en hane utifrån.

Men kan man avla på en mus (Valentine) som är resultat av en syskonparning? Eller spelar det ingen roll på möss? Jag har absolut ingen koll på musavel alls.
#14 Tydligen ska man kunna inavla väldigt hårt väldigt länge för att det ska bli något problem utav det när det kommer till möss. Det är vad jag har hört men jag vet inte om det stämmer. Oavsett så känns det inte rätt!
Jag tycker att det spelar roll men tyvärr så verkar det vara "okej" och det bekymrar mig lite. Jag är för lite insatt i det hela just nu men jag har tid på mig, jag har inte bråttom alls. Det ska vara bra, eller inte alls 
#14 Utavlar man efter en inavelsparning så brukar det knappast vara några problem :)
Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.
http://www.freewebs.com/binajismarsvin

Så söta!! Lycka till! 
Flickorna heter nu Frost, Flinga & Snö eftersom det snöade inatt när jag hämtade dem. hehe
Dom är vilda som attans, flyger fram och jag lovar er att dessa fllickor vet hur man röjjer ordentligt. Halt & Lytt har en ormbunke som fortfarande hänger med sedan 2 veckor tillbaka. Den är poppis och ihålig, men den står upp av egen maskin fortfarande. Medans Frost, Flinga och Snö snart har festat sönder sin ormbunke.