vi borde gnälla på reklamen!
tycker det är konstigt att ingen reagerar på reklamen här på sidan! det är jämt reklam för bekämpning av möss och råttor…
varför inte reklam från zoobutiker, hälsokost osv? (kom gärna med tips)
Haha, ja, det har jag också tänkt på! Jag har tyckt att den reklamen har varit en smula… ironisk ;P
.. har nog missat de .. men något jag har irriterat mig på är "bredbandsbolagets" reklam .. för den gör min dator VÄLDIGT slö .. 
#1 mmm… jag tänkte inte på det speciellt mycket, men så plötsligt slog det mig hur dumt det är… inte bara för att möss är husdjur precis som hamster, marsvin, kanin, katt, hund mm o vi - dess ägare - är konsumenter av husdjursprylar
utan även för att det motarbetar mus-ifokus syfte på något sätt…
Tänkt på det massor med gånger, stör mig med en del.
Jag kommer ihåg en RIP tråd som en tjej gjorde om sin råtta inne på deras iFokus sida, och i den kom det reklam om "Dödar skadedjuren" "Dödar råttor etc etc" och hon blev riktigt arg, och det förstår jag!
mmm… hemskt 
Om ni ser olämplig reklam så vill vi så klart veta det.
Om det är reklam i trådarna från Google så klicka på den och kopiera adressen till sajten ni kommer till. Skicka den i ett PM till Staffan eller Niklas så kan de blockera den reklamen. Tyvärr måste man blockera annons för annons, så vi har ingen chans att säga att vi inte vill ha något som har med "skadedjur" (vilket det ju knappast upplevs som här) att göra.
Om det är reklam till höger, så räkna från toppen vilken annonsplats det är och notera vilken avsändare det är, t ex Bredbandsbolaget. Skicka även denna information till Staffan eller Niklas.
Reklamen måste finnas för att iFokus ska kunna finnas. Så enkelt är det. Men självklart så blir det bäst både för er, oss och annonsören om det är relevant reklam.
// Johan
Mvh // Johan
Oj! Det har jag helt missat! Är det i den små reklamerna som kommer mellan inläggen? Jag bläddrar bara förbi dem så det kan ju ha med det att göra i så fall ;)
Men visst, sån reklam passar kanske bättre på någon annan ifokussajt om den nu måste finnas, typ nåt med hushåll eller så :p
#7 Tack Johan!
Hemskt att dem där reklamerna dyker upp >< Liite fel ställe xD
Mvh Nathalie
#8 jupp det är den jag i huvudsak menar, den mellan inläggen…
nu vet jag/vi i a f hur jag/vi ska göra! om ni ser reklamen så kopiera gärna URL till den sida man kommer till om man klickar på reklamen o maila den t mig el staffan el nicklas - fast jag behöver kanske veta det då… hojta till i den här tråden t ex
Problemet är att Googles smarta annonssystem inte alltid är så smart. Annonsören "köper" vissa ord. Om de valda orden finns på en webbsida så kan annonsen visas.
Systemet förstår alltså att det är sidor som handlar om möss, men har noll koll på att det faktiskt handlar om älskade möss.
Men det går alltså att blockera enskilda annonsörer, men då måste vi reda på vilken annons det gäller och vi måste göra det manuellt annons för annons.
Mvh // Johan
Tycker ändå att reklarmen på denna sida varit helt ok, trots ett par fel. Hoppas killarna får in lite pengar(helst mkt eftersom dom offrat så mkt för oss och är hjälpsamma)
=D
#12 ja, jag förstår… jag vet vad jag ska göra nu så nästa gång jag ser den/dem så skickar jag länk t staffan
#13 ja, självklart… jag gnäller inte på reklamen i sig… en del reklam är ju bra…
(tänk att JAG skrev det där!!!?)
och den hittade jag NU!!