Vad har dessa för färger?
Först ut är en tjej som nästan ser vit ut med silvergrå tickning.
Hon har en svart ögd vit mamma och en röd pappa.
Denna killens färg är svår att fota…grunden är riktigt kritvit och tickningen finns endast uppe på ryggen.
Hans mamma är blå tan och pappa är oxå röd.Men det känns som han har "röda" gener i sig…jag har för mig att jag sett bilder på någon "röd" som inte såg röd ut..utan var typ en dold röd…Eller är jag ute och cyklar?
Känns som denna killen kan vara något sådant.
Bild 3 är himla dålig,men den återspeglar ändå hur han ser ut när inte blixten tar för hårt.
Vad tror ni?
//Malin
Föder upp högkvalitetsråttor efter importer i varianterna Rex,Dumbo,Naken,Odd eyed,Downunder,Longhair,Satin och Manx.
Jätte söta
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you

Ingen som har nån aning?
//Malin
Föder upp högkvalitetsråttor efter importer i varianterna Rex,Dumbo,Naken,Odd eyed,Downunder,Longhair,Satin och Manx.

Jag skulle tro att du har spännande blekgener inblandat. Troligen extreme dilution, då kan det bli spökiga färger!
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Jag vet inget om färger men vilken bedårande mus!

Tror du som jag att den "vita" killen ändå kan vara en röd trots färgen?
//Malin

Han ser lite sable-aktig ut. Om du tar en sable och bleker bort allt det röda, kanske ser det ut så då?
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

För jag har för mig att Grodan nån gång la upp bild på röda möss och även möss som hade den genen men som inte var röda till färgen..(ska se om jag hittar den tråden)
//Malin
En jätteblek Marten Sable ser det ut som.
Tänk att jag aldrig sett den här tråden tidigare…
Det var en gammal tråd du fann, Grodan.
Visst är det marten sable, lite extra nerblekt som sagt. De blir vackrare med rätt blekgener för marten sable, när de har tydligare ryggteckning.
Rödgener i botten alltså. Dominant Yellow här, DY.
(Även om jag är dålig på blekfärger, främst där c(h) är inblandat, så kan jag mina röda och gula varianter 😉)
#9: jaaaaa… jättegammal… och första gången jag ser den…
Jag tycker den superbleka är ganska tjusig… Lite bättre foto, lite bättre typ och lite gladare mus och den hade vunnit mitt hjärta totalt.