Försommarbur + gulliga musarna

Vad fint dem har det dina möss! 
Kramar

hmm.. undrar om de får någon känsla för att det är olika årstider när man tar in grönt hela tiden. Tempen är ju iof ungefär densamma inomhus hela året men iaf!
Älskar mina stora små vänner..

vad gulligt att ha årstidteman, dels för mössen men för ensjälv också (= Jättefint!
www.freewebs.com/gypsymice/
http://pehpsii.blogspot.com/
Fina möss där! Svart tan med BRA mage!!! wow! Du skulle ställa ut den! Har du provat potatis på vårtan? *fniss*

Grodan, nu har jag övertalat mig själv om att jag måste inte ha just en blå, texel mus utan kan titta på lite andra färger på möss. Är öppen för alla förslag och spear ingen som helst roll vad det är för färg. Har du mushonor till salu, så får du gärna
höra av dig <3

Tack för gulliga kommentarer… mmmm mysmöss!
#12 Nej!! Det har jag glömt att testa! En rå potatis vid fullmåne var det va?
Mmmmm viss e hon fin Morakullans Zäta, alias Rut-tutan.
Ställa ut, kanske det, men jag gör inget annat än pluggar just nu….Får se om jag hinner ställa ut henne innan hon dör….
Hon borde vara….. ca 50 år…men då hinner jag ju!
Putte borde vara typ 60-65 år och hon rör sig lite stelt och har börjat vagga fram. Lilla gumman.
#11 Terato, jag tror inte att tammöss får uppleva så mycket årstider, eftersom de lever inomhus. Vi förser dem med grönsaker året runt också…..
Våra grannar hittade ett musbo i en gammal radio i förrådet, ett kallförråd obs. De mössen överlevde nog bara för att de kurade ihop sig som en boll "hela" vintern. De hade boat med en massa plast!
Boet var fullt med kondens, låter inte najs….men de kanske torkar ut annars?

Nej men precis. Var bara en tanke..
Nej ursh vad läskigt! Jag skulle inte vilja sova så..
Nämen, är det Zäta? Trodde det var någon ny stjärna från mandymoo… Så fin hon är! Wow!
Stämmer kastrullis - de torkar ut annars!!! De behöver ett bo där de kan sova, andas och det blir lite fuktigt för att det ska vara rätt luftfuktighet för dem. Om det är för torrt kan de tappa kroppsdelar - först svans, sedan tår…

..Det lät ju inte precis supermysigt, det heller..

NÄE! Verkligen inte!

Vad använder du för jord? är det bara vanlig planterings jord?

Ja, jag använder vanlig planteringsjord.
Finnemang att lägga allt i komposten sen.
Måste ju vara massa mysigt för mössen att traska runt i, så mjukt och varmt… Mmm… Det ska jag nog testa.
*puttar till stäff*
Hej Inana! Har varit inne på din sajt och hittade en härlig "bulle"
Är det en miniatyr eller vanlig storlek?
Guud vad jättesöt!!