Vattnadal erbjuder möss!

Sötingar! 

Mvh Stephanie 

Söta de var..
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you

Sen har jag en gammal farbror som söker nytt hem. Hans texelbror fick en tjej idag, så han bor ensam i en plastlåda. Tror det kan bli svårt att sätta ihop dem igen, så jag ser gärna att han får ett nytt hem. Bröderna har bott ihop fredligt till jag bestämde mig för att avla på den ena (pga hårlaget).
Vattnadals Farinsås är blue agouti, långhårig, svensktypad, född 07-10-24. Snäll och trevlig hane med VD Hike som far och Curacao (finsk hona) som mor.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Sen försöker jag igen med lille Vattnadals Yoghurtdipp. Jättetrevlig hane, bor ensam dock. Har flera bröder, och den som är satin väljs bort för mig. Ska endast behålla 2, och väljer vilken av 2 underbara korthår som ska stanna…
Dippen är född 08-10-02 e:Underbare Vattnadals Perseus, si-ag kh, blev gammal, u: VD Julgodis, si-ag skh. Själv är Dippen silver agouti satin långhår.
Tyvärr missade jag skärpan i ansiktet på alla hans foton, det här blev dock bäst.
MVH Elin

Sen tror jag att jag lägger ner siamesandet, nån kull till blir det nog. Fast finns det någon som vill jobba mer seriöst med det, så kan jag tänka mig att Glenn får flytta han oxå, inte bara sönerna ovan.
Lägger in nåt foto för att fresta.
MVH Elin

#6 satin… hm… nej då hoppar jag nog

#20 Då är det alltså en satin hona ovan otingad. Om jag bestämmer mig för att inte behålla korthåret vill du ha henne Grodan, för hon är toppentrevlig!
MVH Elin
#23 jupp! om hon är trevlig och go o så så tar jag henne gärna!

Hmm, då kanske jag borde låta dig ta henne. Med lite btur blir det ju en 2:a kull, och då blir det kanske nån ny till mig. Annars kan jag ju alltid tvinga grannen att vi gör om det! Med samma hane, och med den snygga Häxlärling som bor här…
MVH Elin
#25 vore supersnällt av dig… du kan ju spara en osatinad hane!
men om du absolut inte vill släppa henne är det ok… råder ingen brist på möss här… 

Får se hur jag gör med hanarna, de är skitmysiga, men egentligen inte min färg ju…
MVH Elin
nä, de e ju bra om man begränsar sig lite kanske…
sm är i a f en av mina varianter… ett tag till…
Yoghurtdipp va juh bara för söööt 
hmmm .. satin *drägglar* … men vill juh haaa lh .. 

Hmm, då ska vi se. De 2 siamespojkarna är kvar, mycket trevliga. En syster i satin är kvar. Korthåret är tingat.
Dippen är tingad han med.
Finns det någon med intresse för siamesavel som är sugen på Glenn?
Vidare finns ju gamle Farinsås. Mycket rar hane som alltså bott med sin bror närmare 1 1/2 år. Något för temperamenstavel, för han är ju inte så standardtypad, utan härligt svensk.
MVH Elin

Siamespojkarna #0-4 är kvar till salu. Gillar dem skarpt, kanske behåller jag en…
#11-12 är kvar till salu, underbart charmig och pussvänlig klappkudde, svensk så det visslar med mycket bra temperament.
#14-15 kan fortfarande flytta till siamesavelsintresserade.
#21 Är lite för springig än för min smak, är fortfarande till salu.
MVH Elin

#12 Vilken söt liten sak! Är det han eller brorsan som är "problemet" iom att dom inte går ihop längre? Hade gärna kommit och petat på om det inte vore så långt bort 
Hur är den vita satin honan i temprament m.m.?

#33 Ingen av dem var ett problem, de bodde fredligt ihop till jag delade på dem. Ska avla på texelbrorsan, är rädd att det kan vara svårt att sätta ihop dem igen, så jag tänkte behålla några krullpojkar att bo med Fattiga Riddare istället. Hoppas hitta nytt hem åt Farinsåsen. Hur långt bort bor du då?
#34 Någon vit satinhona finns inte till salu. Siamesen i satin blir kvar här ändå, när jag lät Grodan norpa korthåret… Hon är inte alls lika bra, men inte dålig heller…
MVH Elin

#33 Såg att du bor i Göteborg. Kan få honom ner till Alvesta i helgen, kommer ner sent som attan fredag, åker hem vid 16 på söndag. Fortfarande en bit, men inte lika långt!
MVH Elin

#35 Jaha då är jag med :)
#36 Denna helgen blir nog svårt för mig att komma ifrån. Om det går att samordna vidare transport kanske det skulle gå. Du kan gärna pm:a mig om det vore ett ok alternativ för dig :) Annars händer det att jag åker uppåt landet iaf till uppsala.

Jag åker samma resa igen sista helgen i april, sen blir det nog inget på ett tag, då min utbildning är klar.
Uppsala kan ju vara bra, har en syster där!
MVH Elin

Ok kan se hur det ser ut den helgen då. Har inte planerat att åka än men senast till sommaren lär jag åka upp om han är kvar då :) Vart åker du förbi på vägen till alvesta?
Vattnadal har du några honor kvar?

#21 är kvar, samt 1 argente och 1 el två agouti ur C-kullen är kvar.
MVH Elin

#39 Åker E4:an till hmmm, Värnamo, och tar där av inåt landet till Alesta och Kronobergshed, där jag bor på vandrarhem.
MVH Elin