jag blir så arg på vissa...
Djuraffärer alltså!!
i förrgår gick jag in i en djuraffär för jag skulle köpa fiskar. men innan dess gick jag in i "djurrummet" d.v.s. marsvin, kaniner, möss, hamstrar, fåglar. ja exakt allt i samma rum
så kollade jag in i buren där mössen var och såg till min förvåning att det var samma möss som var där när jag var där för ca 3 veckor sedan. blandat honor och hanar!! och inte nog med det. det fanns en ny kull bebbar som kunde väl vara ca 5 dagar eller så och en lite äldre kull som kanske var ca 2 veckor, möjligtvis lite mer! + då alla vuxna möss. i EN dunabur
2 veckors-mössen
nådde inte upp till Vattenflaskan heller :/
jag gick och frågade personalen hur mycket en mus kostade för att liksom verka intresserad av att köpa. fick reda på att " man KAN inte se kön på möss fören de är 5 månader" så det är därför det bara blir fler och fler! så frågade jag: Men vet köparen om att det är inavlade möss som ni säljer? svaret som jag fick var: "det är ju inget vi skylltar om precis, och dessutom så fungerar de lika bra som ickeinavlade möss gör"
MEN HERREGUD!! 
så, jag sa till personen att jag kan se skillnad på mössens kön tillochmed när de är ca 2 veckor? då blev han lite trumpen och sa till mig att då kunde jag komma en annan dag och visa honom det.. hm.. vet förövrigt att han nästan precis börjat i denna affären. innan dess jobbade han typ men någon sorts försäljning. kommer inte ihåg vad.
tycker det är mkt dåligt!
(btw, jag visste inte vilken kategori jag skulle lägga tråden, hoppas det här blir bra. flytta den annars :) )
Medarbetare på Hundar.ifokus

Jag ser skillnad på könen redan samma dag dom är födda 

Det kan du upplysa den där djuraffären om nästa gång du är där att man kan.
//Malin
Föder upp högkvalitetsråttor efter importer i varianterna Rex,Dumbo,Naken,Odd eyed,Downunder,Longhair,Satin och Manx.
jo jag sa det! jag sa att man kan det, men så sa att jag bara kan se det när de är ca 2 veckor :P har antagligen inte ett sånt superöga som du har ;P haha.
usch jag tycker inte om när folk påstår sig veta en sak när det inte gör det igentligen! :S grr..

Anmäl dom!
Det borde väl ändå finnas ngt i L80 om möss.
Säger detsamma, anmäl dom j*vlarna! Blir så förbannad. .____.
Anmäl dom så det sker en förändring. Så här kan det inte fortsätta. Borde vara krav på någon sorts utbilding.
Jag har själv jobbat i butik och vet att det är svårt att få rätt folk men om man t.ex. skulle ha så att alla fast anställda, ansvariga, anställda över 6 mån får gå en kurs som kanske vårat jordburksverk tillhandahar där man lär ut baserna av djurkunskap. Sedan för ansvariga(eller kanske ha krav på att 3 per 10 anställda) ska det finnas en speciell kurs där man mera ordentligt går in på hur djuren funkar.
Där jag jobbar som outibldad barnskötare finns det varje höst (ny termin för oss) en kurs där alla outbildade går igenom tystnadsplikt och liknande regler satm annat viktigt vi bör veta……. Därför jag tytcker djuraffärer borde ha samma…
#3: Jepp - man får inte föda upp djur i butik där allmänheten kan se, utan det ska sas ske "bakom stängda dörrar". Bara att anmäla!
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram
Herregud.. Hur ska det där sluta då! Finns säkert fler som tänker likadant *ryys* ><
Mvh Nathalie

Nämen.. :O Filk som inte kan sånt där borde inte få jobba i djuraffär!
Kan väl berätta att allt har blivit bra igen. Jag trodde inte att jag skulle våga säga ifrån men jag gjorde det :D
jag sa typ såhär: att det är djurplågeri att ha så många djur i en bur + kullaR(!!!)
och de tog till sig det och nu säljer de inte längre möss :S :D men jag är glad för det iallafall, vet inte om det var för att jag sagt till eller om de tänkt sluta redan innan men jag tycker jag kan få känna att det var min förtjänst! dock har jag inte vågat gå in i den djuraffären nått mer :P men det är väl okej antar jag :)