Gå med i Svemus?
Är det många här som är med i svemus? Det verkar inte så :S Och önskar det va fler utställningar och träffar här neråt Göteborg!
Men är det värt att gå med och registrera sina möss? :)
Det måste ju finnas massor av människor som har möss, som borde vilja gå med i Svemus! :) Jag ska allt försöka få med fler medlemmar ;)
Jag är absolut medlem i Svemus!
Ställde ut för första gången på årsmötet och vann ena klassen och blev tvåa i andra
Men jag skulle absolut säga att det är värt att gå med i klubben och att registrera sina möss. Anledningen till att det inte blir så mycket utställningar nedåt i landet skulle jag väl säga är just för att de flesta som anordnar utställningarna bor längre upp. Men vi har diskuterat utställningar nere i Skåne bland annat 

Mvh Stephanie 

Okej :)
Jag funderar på att testa ställa ut nu i Valbo den 6 juni, det är perfekt för min familj bor 7 mil ovanför valbo ungefär o vi ska dit precis den helgen! :D

7 mil ovanför Valbo, det är nog nära mig, som bor 6 mil norr om Valbo!
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
Jag bor i Stråtjära, mellan Söderhamn o Bollnäs. :)
Jag har en till fråga, bör man ha försäkring på sina möss?? Jag har ingen aning om hur ofta man måste söka veterinär för möss o va det brukar kosta.. Om det är värt att ha försäkring! Många har ju inte det på såna smådjur, men kanske är bra om man tänkt avla lite och ställa ut?
Vattnadal Såg i dina bilder att di vart med på Skogs medeltidsdag så ja, då vet du vart mina föräldrar bor ;)
Jag kanske vänder mig till dig nästa gång jag ska köpa några möss då om jag är där hemåt :D Tror du det kommer säljas några på utställningen i Valbo?
Föder du upp något av dina andra djur?

Jag bor i Sunnäsbruk, inte alls långt från Stråtjära! Du får väl komma förbi här när du hälsar på hemma!
Jag har bara en kull nu, och kommer inte att hinna få några till utställningen, tror jag. En hane bor dock på övervåningen med 2 honor, en sista chans att avla på honom innan han dör av ålder. Kör avelsuppehåll och karantän på alla nu.
Kullen jag har är texel i blue agouti och agouti. Behåller troligen inga agouti, då de är på tok för sotade för min smak. Hojtar här när jag vet om det ska säljas av dem!
Annars föder jag upp hundar, även om det inte blivit några än. Parar en huskytik i sommar dock. Kackerlackor och andra insekter föder jag upp, hoppas på ungar på kanariefåglarna och ev på dvärgvaktlarna, sen blir det snart höns.
MVH Elin

Jag är medlem i Svemus och är inne på mitt 5:e år. Är dessutom sekreterare i årets styrelse i Svemus.
Att ha sin mus försäkrad är inget man behöver. Oftast så kostar det mer än vad som behövs med det. Oftast så behöver man inte gå till veterinär med sin mus.
#7 Haha nu känns det dumt jag vet inte ens vart Sunnäsbruk är trots att jag växt upp i Stråtjära hela mitt liv :S Haha! Vart är det typ?
Okej :) Ja jag är hemma i alla fall 1-14 juni så skulle det finns någon då så kanske jag är intresserad! :D
#8 oke tack :)
Jag är medlem och givetvis ska man stödja en förening som jobbar aktivt för att ens djur ska få bättre status :)

Jag är medlem och säger som ovanstående. Självklart ska man vara med och stöja den förening som jobbar för bättre livskvalite för ens djur.
Visserligen är jag en väldigt ny medlem, vart medlem i år. Men jag är också en väldigt ny musägare :-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Okej :)
Ja jag ska bli medlem väldigt snart (bara jag har pengar vill säga) :p Får nog bli den 23 maj med andra ord! Men jag förstod inte riktigt, måste man vara medlem i Svemus för att t ex ställa ut i Valbo den 6e juni?
Och även om jag nu vill va medlem o blir det den 23e maj, räcker det då innan utställningen?

Ja, det räcker då anmälningstiden går ut den 27.e maj.

#9 Sunnäsbruk är en pytteliten by, inte ens 10 hus, tror jag, och vi bor 1 km ut i skogen från den. 15 km till Ljusnem 3 mil till Söderhamn, 6 mil till Bollnäs om vi åker via Söderhamn.
MVH Elin
Ah jag kollade på karta o de va ju gabska nära Stråtjära rätt över så! :)

Vi tillhör faktiskt Skogs församling. Det ska tom gå att köra släde med hundarna dit småvägar genom skogen vintertid. Problemet är bara att ta sig över E4:an!
MVH Elin
Ahaa! :) Såpass!!
Hehe ja det kan ju va lite problematiskt..