Mus iFokus

Mus

Etiketter: burströinredningtillbehör
Läst 740 ggr
ehlin82
0

Hur transportera möss under sommaren?

Halloj!

Funderar nu på att skaffa möss. Har dock en fundering som gäller sommaren. Har ingen AC i bilen och kommer vid ett tillfälle att åka ca 20 mil. Vad kan jag göra för att ett par möss skall klara denna åktur mitt under sommaren? Finns det någon Transportbur som är bättre än andra just när det gäller luftcirkulationen?

Camillhe
0

Du kan lägga in en kall vattenflaska inlindad i en handduk tex.

Sen kan du ju fylla på med mer kallt vatten om det skulle behövas.

20 mil tar väl bara sådär en 2-3 timmar, bara se till att transportburen står i skugga inne i bilen, ha en Transportbur med hela sidor så det inte drar massor på dom, och ha rutorna nere så är det säkert inga problem:)

MP160
0

en petbox är att rekomendera då det är heltäckande sidor men fortfarande bra ventilation i locket. :)

Stephanie
0

Se till att låta dom dricka mycket också!

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Muszimba
0

I sådana här trasportburar kan man lätt hänga en vattenflaska i taket, liggande är nog lättast så mössen kan lätare dricka ur den då. Har själv denna i Mediumstorleken vid resor och städning av deras ordinarie bur.

MP160
0

#4 lufthålen ser stora ut, tar dom sig inte igenom? :o

enbartmalin
0

#5 Dom är inte så stora som dom ser ut :) Jag kan ha alla mina möss, gerbiler, lämmlar och hamstrar i dom transportburarna utan problem. Dock itne pygmeerna

Hälsningar Malin

ehlin82
0

Tack för tipsen!