Risellimus- gammelgubben
Min gamla mushane Risellimus är 2 år och 7 månader snart och verkar inte vilja dö än på ett tag.

Man ser på honom att han är gammal. Hans förut så vackert lingonröda ögon har nu blekaktiktigt vitröda.
Släktingarna blev även de gamla, så han kommer från en välavlad stam där flera uppfödare tillsammans jobbat för att få fram snälla och långlivade möss!
Det är kul när det blir resultat.
Risellimus är rödögdvit texel, född 2004-03-29 i en kull på 11 st, varav 1 dödfödd, e: Häxans Fisk u: Morakullan´s Iksa

Han har blivit far tre gånger. Jag ville att han skulle lyckas några gånger till på äldre dagar men han har tappat intresset, så nu går han i gammelburen med äldre damer (och två unga som han FÅR para sig med om han kan/vill/får upp den *flin*).

Å vad fin han är, som ett fluffigt moln med ögon!
fluffy the cloud with eyes… 

Så söt han är…. så gamla vill jag att mina pojkar också ska bli… helst ännu äldre *ler*….

Jag vill att mina också ska bli så gamla, Grodis =o)
Hane ju go som en bomullsboll =oP
Två år och sju månader… Imponerande!
Och söt är han också den lilla molntussen med ögon. 
Alla vill ha gamla möss… ja det vill vi nog alla faktiskt…
livet är ett lotteri, man vet ju aldrig, men några saker kan man i a f göra för att förlänga livet på djuren… och det är först och främst att avla på de som har bra immunförsvar och uppnår hög ålder
Håller med ovanstående, han e jätte fin ju.. å anledningen till att man vill ha gamla djur är väl för att man blir så fästa vid dem. Visst, musungar är jätte söta, ungdomar med. Men det tar tid att lära känna en individ på djupet.. å när man väl har gjort det, så e dom nästan dö färdiga :/
Min mus blev drygt 2 år trots att han var allt annat än ren avlad (höll på skriva renodlad hehe) å det är jag djupt tacksam för.. för gamla mushanar som blir så där grymt gosiga är bland d finaste man kan ha : )
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
Väldigt söt:) Skulle passa som jultomte:P

Jaa som tomte… så söt .. *ler*

Ser fram emot en sån bild till vintertävlingen *ler*
haha… malin kan du inte sticka en liten mössa till honom då?
Jag kan sticka… hehe
Kanske det :)

malin bara att sätta igång att sticka så att vi får se lite gulliga bilder på honom som tomte *Ler*
Haha… vi får se:)
det bör vara av typ jordgubbstråd så han kan äta den sen