Vad kostar veterinären?
Jag vet att det är väldigt olika men det borde finnas någon som vart hos veterinären och vet ungefär vad det gick på så jag får något humm, för nu vet jag inte alls!
Jag tror att en av mina möss har skabb så måste ju till veterinären och få nåt botemedel, men då undrar jag ungefär vad en undersökning + sån medicin kostar?? Jag har precis köpt ny bur o grejer till dom och har det fattigt denna månad och just då kommer detta! Så jag måste ha ett ungefärligt humm om det innan jag går dit så jag inte får en chock o de är mer än jag har… För då måste jag fixa pengar på nåt sätt :/
Det är så himla svårt att säga vad ett veterinärbesök kostar tyvärr. Det kan gå på allt från en hundring till en tusenlapp för bara ett besök och medicin… Men vanligtvis skulle jag väl gissa på ca3-400kr.

Mvh Stephanie 

Okej..
Eller någon som vet någon riktigt billig (men bra såklart) veterinär i västra götaland??
#2 Du får ringa runt till veterinärena. Men du får räkna med 300:- - 600:- kanske mer än så kanske..
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
Ja jag får väl göra det.. Suck.. Hon kunde ju inte kommit lägligare med detta! =)
tips, börja spara pengar till vett kostnader som ibland kan skena iväg, så att man alltid har lite pengar ifall nått händer. :)
Jo jag försöker spara men svårt när man är student :p Det går rätt jämnt ut!

när jag tog en av mina råttisar till vet. här i karlsborg (ca 3 mil utanför skövde) så kostade det bara 150 för behandling för skabb på alla 3 råttorna! : )
åhh vad billigt!! vad heter den veterinären? får gå dit nästa gång! :p för mig kostade det 600 med undersökning + medicin.
Har du möjlighet att fota musen och visa hur han/hon ser ut. Har aldrig sett en mus med skabb :)
#8 Nu är det ju inte bara priset man bör gå på när det gäller veterinärer… Många riktigt billiga veterinärer är inte heller speciellt bra… Det viktigaste är ju att djuret blir bra 

Mvh Stephanie 

#9 tyvärr, så har jag ju varit till veterinären och symptomen på skabben är i stort sett borta. hon var allmänt ruffsig i pälsen, tunn päls för hon kliade sig så och sårig i botten. Mest på ryggen upp mot mellan öronen där hon inte når att tvätta sig..
#10 nä det är klart, men om dom utanför sköve nu är bra och man ska göra nåt enkelt, som när jag t ex skulle hämta stronghold för visste redan vad det va och nu tänkte hämta pencillin så är det ju struntsamma hur bra dom är om dom bara ska skriva ut, egentligen. men lite koll får dom ju ha såklart! :)
Men #7, om den veterinären verkligen är bra vill jag gärna veta vad dom heter. :)

#10 just hon är dock väldigt duktig på smådjur, har varit flera gånger med olika djur jag oroat mig för och har alltid fått bra tips/råd samt medicin som alltid hjälpt: )
#8 Lena heter hon, är sämst på att minnas efternamn men kan kolla upp det om du vill: )
Ah det är perfekt för dom ja gva hos i ALingsås va inte spec bra på smådjur! :/
Hm svårt o veta då men är det i Skövde kommun?? Eller har du nåt nummer dit?
Är det Lena Myrenius (eller nåt sånt) på Skövde djurklinik??

Karlsborg!
Ahaa okej!