Mus iFokus

Mus

Etikett: fikarummet-otypiskt
Läst 357 ggr
[SarahOhrn]
0

Vilken sjuk natt 23/5!

Jag va iväg med en kompis på fest igår kväll, sen blev det nåt fel där (NÅN måste ha lagt nåt i mitt glas, för så mycket drack jag inte) men jag såg dubbelt! Så vid 1 åkte jag hem för det va riktigt jobbigt…

Jag kom hem, kan knappt se nånting eller urskilja nånting, tar av mig tröjan och lägger den på golvet och vad ser jag inte då? En liten mus bland kläderna, hon smälte in bra ändå lyckades jag urskilja henne, det är ett under, och TUR att jag såg henne!

Jag har min bur på ett litet bord som precis passar burens botten ungefär, och det har hänt en gång innan att en tagit sig ut genom galllret, lillbebban, men dom brukar liksom stanna där på buren. Men nu hade hon lyckats komma ner, och om hon föll är det ett under att hon inte gjore sig illa mer :O Men det va så sjukt bara att jag inte kunde urskilja en grej, inte få i sladden i datorn ens men jag såg en liten mus, och lyckades fånga henne på engång! Haha. Men nu är jag ju lite fundersam vad hon varit ute o gnagt på? Har inte sett nåt ännu, inga sladdar och sådär, men man vet ju aldrig. Ska bli spännande, kanske tar på sig en tröja en dag med ett stort hål i. Får hoppas att hon inte hunnit vaa ute så länge… Jag brukar ha buren öppen på dan men jag hade stängt det innan jag gick och då va alla inne! Suck..

Tur att jag inte hade balkongdörren öppen som jag brukar… :O

ivanhoe81
0

låter lite som våra gerbiler fast de låter vi springa ute i vardagsrummet, flera timmar i sträck

inte en enda kabel har de gnagt på, jo förresten 1 som inte har brukat vara där en mobilladdarkabel men de som sitter i uttagen så är det inte en enda sladd som är gnagd på och då är det ändå de som gnager mest som är ute och in under tv, lägger sig och sover bakom videon, kryper in bakom bokhyllor där det går strömsladdar, men inte ett enda gnagande har de gjort på dem (lydiga inom det) men kan inte säga samma sak om mina gamla halvskabbiga möbler eller gamla dörrlister som borde ha bytts ut för flera år sedan men det är inte så mycket de gnagt på dem

de gnager mest på det jag har lagt in i buren, vi får väl hoppas att din lilla mustös gör samma sak

[SarahOhrn]
0

Ja verkligen! :) Men det ser faktiskt inte ut som att hon gnagt på något.. Jag är inte ens HELT säker på vilken det va (som sagt, jag va inte helt med i spelet) men tror det va lillbebban denna gången också. Tror inte dom andra tar sig ut mellan gallren.

Skulle dock inte våga ta ut dom under dan på golvet oså tror jag, frågan är om jag skulle få in dom igen, hade nog bara tur igår ;p Men på dagarna när jag har koll får dom gå ut o klättra runt utanpå buren, den står ju högt på ett bord där do,m inte SKA kunna ta sig ner.. :p

ivanhoe81
0

oki, ja de kanske inte är lika lätta att få in som våra gerbiler för de springer hem själva även att en av burarna står på en bänk som är 62cm hög

de har fåt lite av mitt bilskrot att springa på, min helt felfria hatthylla till volvo 740 perfekt fäste för våra gerbilers klor

det finns de som gärna sover utanför buren med (visst det är inte bra att de blir så bortskämda) jag brukar ligga och sova i soffan när de är ute och springer på natten

[SarahOhrn]
0

#3 Hehe okej :) Ja jag hade en hamster en gång som smet ur en korg (jag tog med henne i en korg till min farmor och farfar av nån anledning, liten o dum) och hon försvann under huseet. Trodde aldrig jag skulle få se henne igen. Men ställde buren där på deras gård och några timmar senare gick min farfar ut och då hade hon kommit in =) Haha!

Gud vad mysigt att kunna ha det så också! Och kul för dom :)

ivanhoe81
0

mmm de har blivit mycket tamare (våra gerbiler alltså) när de känner att vi litar på dem och de visar att vi kan göra det med

har tyvärr en som älskar att butta mig i armhålan om jag somnat i soffan när han är ute, busunge alltså

ska prova med mössen som jag fick hem igår, den ena verkar jag lugnt kunna lita på då han bara vill hålla sig på mig när han springer

men det blir nog en liten lekhage med för säkerhets skull

men vi har kommit på att vi skämmer bort våra djur så enormt mycket med lyx och ompyssling