Mus iFokus

Mus

Etiketter: köpessäljefterlysningauktioner
Läst 543 ggr
Elma_vip
0

Mus ungar till bra hem

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej.
Inatt fick min mushona bebisar (17 st) och jag söker nu personer som vill ge dom ett bra och kärleksfullt hem.

Dessa bebisar är en tjuvparning men de är efter sunda och friska individer, aldrig bitits eller ens visat tendenser till det.
De har färgen: pinkeyed white
och chansen är nog stor att bebisarna får samma färg. Mössen är leveransklara när de är 4 veckor gamla, alltså runt den 20 Juli. Vet inte än hur många hanar & honor det är, men vid intresse så kan jag kolla det.

Har ev. bur som kan fås med.

Det finns även två vuxna honor (en av dom är mamman) och två vuxna hanar (en av dom är pappan) som säljes till bra hem om intresse finns.

Hämtas i Lidköping eller så kan jag tänka mig att köra dom till dig, om du står för bensinkostnaden.

Endast seriösa behöver höra av sig, är noga med vart dom hamnar. Ej till ormmat!

Maila,ring, skicka sms eller skicka ett Pm här vid intresse.

0708435276

Elma_vip@hotmail.com

Mvh Diana

(Dräktiga mamman på bilden)

Elma_vip
0

Bebisarna + mamma

Elma_vip
0

Bebisarna

Ricko
0

Skulle ha dem men för exakt en vecka sen hämtade jag två råttbebisar så.. ):

// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se

Elma_vip
0

Jaha Okej, vad synd =( Säg till om du ångrar dig, =)

Ricko
0

4# ja jag ska nog fundera om jag har lite exta tid :D Har ju ingen hund nu för tillfället bara 2 råttor, 2 katter och två kaniner(Bara en kartt och råttorna är mina så jag tar ju hand om dem, och familjen en katt och kaninerna ;)) Hedde ju bort vår sista hund för ett par månader sen och blir nog hund om ett par år så.. jag ska sova på det :D

// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se

Elma_vip
0

#5 Okej, ja gör det =) Vore jätte glad om du ville ha några av dom :D:D Har ju som sagt 4 vuxna, två hanar & två honor samt 17 ungar =)

Camillhe
0

Tyhcker verkligen inte du ska skänka bort dom. Antingen kan du avliva eller ta en summa så dom åtminstonde kostar mer än vad en mus som säljs till ormmat kostar.

Vill ngn ha mössen för att ge dom ett livlångt gott hem är det inga problem att betala några tior.

Muszimba
0

Det jag har gjort vid ett tillfälle när jag tog hand om några möss så gav jag gamla ägaren en symbolisk slant för dem. Det var typ 1 krona tassen då de egentligen inte ville ha något för dem, men som typ lyckopeng som man ibland gör med stallkatter.

Elma_vip
0

#7 Jag tycker inte det spelar så stor roll, bara man kollar upp köparen ordentligt och sen hälsar på med jämna mellanrum. Jag tror inte det spelar någon roll om man tar 20kr för en mus eller ger bort den, bara man kollar upp ordentligt var den hamnar.

Muszimba
0

#9 Jag och min mamma har tidigare fått små stallkatter när jag bodde hemma för ca 8 år sedan och då har vi tagit en symbolisk summa för dem på typ 20 kronor och då blir det 5 kronor per tass. Skulle göra det samma även för mössen. Det är ju mindre än vad de kostar att föda upp, men som symboliskt sett så är det bättre. Man kan se det som en så kallad lyckopeng.

bananja
0

Gillar dom vita mössen =) Dom e så fina me deras röda ögon

Håller fortfarande på att bearbeter min sambo om ett par nya möss. Va ett tag sen mina gick bort nu. Har ju tre tomma burar hemma liksom men inga möss =( Han e så kinkig för att de luktar så säger han. Men jag hade då tre hanar, Ska försöka övertala honom om två¨honor kanske.

MP160
0

#11 av min erfarenhet så luktar honor MYCKET mindre än hanar, så du kan ju nämna det för din kille. Flört

axilur
0

Det är min erfarenhet också. Glad

/Anneli

Elma_vip
0

Av min lilla erfarenhet så tycker jag att honor luktar mindre, och det gäller de flesta djur tycker jag =)