Vad ska jag göra med henne?!
En av mina honor (har skrivit om detta innan men det lugnade sig ett tag så jag tänkte inte mer på det..) ställer sig bakom o håller fast dom andra honorna så dom skriker och skriker! Och när jag kommer dit o kollar på henne står hon helt still o håller fast den andra som också blir tyst då.
Sen knäppte jag till lite med fingrarna också eftersom den andra skrek så så hon som höll fast henne flög upp på gallret av rädsla. Hon är ju rädd av sig med mig men så j***kla kakxig mot dom andra!! Jag vet inte vad jag ska göra med henne?! :(
Hon kan ju inte gå själv heller.. Så har nån några tips??

tyvärr har jag aldrig lagt ärke till något liknande bland mina mushonor, men, har du testat att seperera dem? att ha henne ifrån den/dom anndra honan/honorna ett tag? jag vet inte riktigt, men jag hade nog gjort så :P
Jo, men hon bör ju inte vara ensam heller… :/ Hon började vara med en annan "tuff" hona själv ett tag men nu började hon även på henne idag :S

som sagt, jag har tyvärr aldrig sett något liknande själv :/ . jag försökte leta efter något liknande beteenede på olika sajter, men hittade inget tyvärr :/
Fan, nu har ÄNNU en börjat hålla på så!!! Jag kan inte skilja på agoutitjejerna bara såhär, men dom två har inte träffats förens nu och nu håller en av dom också på o "sätter på" den andra. Antagligen Molliday på Flirt, tror inte Flirt skulle göra det. Men jag fattar inte varför dom håller på så på varann allihop nu?!??! God damnit!

har du precis satt ihopp alla tjejerna? eller har du haft några tsm hela tiden? :O
Först hade jag tre av dom, då "satte" en på en av dom andra.. Och sen fick jag hem en till tjej då satte jag ihop henne med hon som "satte på" och det funkade bra. Nu satte jag ihop alla för att do mska få plats för så som jag hade det funkar inte o nu sätter alla på alla ser det ut som.- herregud! Men det är bara en som är ny i gänget…
Jodå, Flirt kan nog "gå på" andra möss, om hon blir sur och protesterar. Jag har ganska tuffa möss.
De verkar behöva göra upp om rangordningen. Antingen blir det bra efter ett tag, eller så är det en som inte går särskilt bra med andra möss, och saboterar jämvikten hela tiden.
Kan inte gå själv? Hon verkar i alla fall inte särskilt glad åt att gå med andra, så själv är kanske just vad hon behöver vara?
Är hon rädd? Låt henne vänja sig vid tillvaron hos dig, i en egen bur. Och så pyssla vändligt och tålmodigt med henne när hon fått ta igen sig.
Och låt alla mössen träffas på neutral mark dagligen, ett lekbord eller något. Längre och längre stunder. Så småningom kan du sätta ihop dem igen, skulel jag tro.
Denna hona ska du inte avla på (om du nu tänkt det), hon verkar för nervös.
#7 Okej, men jag tror inte att det är för do mär sur utan för o va "jävlig" typ :S För dom andra gör inte något innan.. Men kanske va det därför det funkade så bra när jag satte ihop Flirt med den tjejen som jävlades med dom andra först, dom två va på varann men klarade varann rätt bra motför när hon gick med min liiiillla Anastasia innan. Men nu verkar det vara lugnt i huset! :)
Jag får väl ge det någon vecka och se om det fortsätter eller om det va rangordningen nu när dom flyttade ihop igen. Innan gick det jättebra när dom små flyttade in till min gamla hona, då va hon den som bestämde och dom andra gjorde inget alls. Men när hon dog började Fairytail "jävlas" med dom andra.
Men jag kanske får flytta henne sjläv i så fall fast jag tycker det är trist att en hona ska gå själv. Eller testar bara Fairytail och Flirt igen.. Ja hon är väldigt rädd av sig så det kanske du har rätt i, jag får försöka med detta. Alla mina möss är lite rädda av sig, dom kommer inte upp i handen självmant, men dom är inte som henne att man ser pulsen gå upp bara man kommr i närheten och hon flyger iväg när man kommer sakta med handen…När hon väl kommit upp i handen är hon ganska lugn men.. SKa verkligen testa detta!
Nä jag hade inte tänkt avla på henne när hon är sån här, både för att hon "sätter på" andra honor (som Grodan sa är det inget beteende att sträva efter) och hon är så skraj av sig. Så tyvärr blir det inget med det, tråkigt för hon är en fin mus men temprament går före.