Uppfödning, registrera övrig eller prefix
Det är ju hur många som helst här som har bebbar ibland. Även om det bara blir en kull eller två om året, så är det värt att vara med på "övriga-listan". Dels för att man får stå med i pdf:en, så att folk ser vad man avlar fram, men även för att man får stå med på hemsidan och i husmusen.
Nu vänder jag mig till alla här som avlar/avlat, men inte registrerat prefix (för övriga uppfödare finns inga alls just nu):
Är du medlem i Svemus?
Varför registrerar du inte dig som "övrig uppfödare"?
Varför registrerar du inte ett prefix?
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Om jag nu inte hade haft mitt prefix, så skulle jag ha stått på på övriga listan, även om det bara blev någon enstaka kull om året, tror jag. Tror att det skulle vara en aning lättare att sälja möss, faktiskt. Samtidigt skulle jag känna mig mer seriös, och att jag "stod för" att jag faktiskt avlar, även om det inte var så mycket,
MVH Elin
Jag tänker registrera mig som övrig uppfödare nästa år. Tycker att det vekar vara en bra sak. Men just nu är det väl ingen ide då året snart är slut.
Jag har tankar på att registrera mig som övrig uppfödare men jag har min första kull nu så jag tänkte vänta lite till.
Regga prefix kanske jag gör ännu längre fram när jag vet att jag vill fortsätta föda upp möss. Jag är bara i startgroparna än. Men jag registrerar alla musungarna i klubben.

Samma sak för mig… tar det nästa år .. det här året är ju snart slut *ler*

Samma tankar här också…

Så efter nyår blir jag glad, om det dräller in en drös övriga uppfödare!
MVH Elin
jag ska också nästa år… har förutom min uppfödning även en uppfödning som jag vill ha under övrig uppfödning
för det är för övrigt en övrig uppfödning som inte berör min ordinarie SVEMUS registrerade uppfödnings uppfödning

Vad är det för projekt, som inte går under Morakullan´s?
MVH Elin
äh, ba larva mig…

Tänkte annars att du kanske tänkte börja föda upp något nytt, som gräsmöss, mossmöss, dammmöss (stället för dammråttor då) och ville ha dessa under övriga arter…
MVH Elin