Mus iFokus

Mus

Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 887 ggr
elvissspringsteen1
0

kvalster mus-hamster?

kan ohyra från mus gå över på andra djur?

[TrevorS]
0

kvalster??? Har du det smutsligt hemma? trodde de mest fanns i sängen eller varma ställen där det kan vara varmt..

[SarahOhrn]
0

Hm, vilken ohyra menar du? :S Skabbkvalster sprider sig mellan möss o råttor.. Antagligen även löss o liknande..

elvissspringsteen1
0

nej inte jag. men ska skaffa möss å har en hel del andra djur så kan va bra å veta om de blir nå. nej kvalster kommer inte av att de e lortigt. kan komma från hö eller vadsomhelst.

elvissspringsteen1
0

okey men inte till hamster?

[SarahOhrn]
0

Inte skabbkvalster i alla fall… Det skabb som möss får sprids bara mellan möss o råttor om jag minns rätt! :)

elvissspringsteen1
0

okey:) löss då? har även hund…

[SarahOhrn]
0

det vet jag faktiskt inte, det får nån annan svara på :) eller googla..

elvissspringsteen1
0

läste nu att ohyra från möss endast kan vandra mellan mus-råtta:)

[SarahOhrn]
0

Ok, kan nog stämma :) vet iaf att det är så med skabb så :D

[TrevorS]
0

Skabbkvalster har jag aldrig hört talas om, trodde kvalser levde i sängen och skabb under huden. (sett det på en hund, såg ut som de byggt gångar under huden läskigt. Ja jag kan inte hjälpa er tyvärr jag vet nada om sådant)

KerstinL
0

Det finns ohyra som går mellan mus och hamster oxå!!

Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Cool

Grodan
0

Skabbkvalster KAN leva en kort tid på hamster och kanin. Jag har sett det själv, men vet inte vilken skabbkvalsterart det var. Det finns 4 arter av skabbkvalster som går på mus och råtta.

Kanin har egna skabbkvalsterarter som går på dem. Hamster vet jag ej.

En blodsugande lus går gärna mellan hamster och mus - detta har jag sett hos en uppfödare av både hamster och mus som hade burarna nära varandra.

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

[TrevorS]
0

#12. Alltså jag vet ingenting, bara frågade, alltid roligt att lära sig något nytt.. =)