Septemberbebisen | September baby
Posta bidrag
- ladda upp foto -
i denna tråd
till och med 24/8!!!
ENG: The mouse baby of the month: September! Upload pic of babymouse (not older than 5 weeks) in this thread until 24th of August. Not too small pic and only one per member. Siblings and one parent are allowed to participate on pic. We vote for the winner in another thread and the winner gets the honour. Once a year we vote for a baby of the year.
Månadens BEBIS för september månad!
Reglerna är som följer: Ett bidrag per medlem! Bilden bör vara ca 800*600, är den större kommer den att minskas till dessa mått. För små bilder kan vara svåra att bedöma. Musen på bilden får vara max fem veckor gammal! Syskon får finnas med på bilden - skulle bilden vinna får vi då månadens bebisar. En (1) äldre mus på bilden är tillåtet, så som mamman till kullen till exempel. Vinnaren utses genom en omröstning här på Mus.ifokus. Vinnaren vinner äran. Senare kommer även Årets bebis att röstas fram, då kommer ett pris att delas ut.
Till skillnad från månadens mus, behövs ingen presentation av musen. Här gäller det endast att vara sötast!
Bilderna postas här i tråden fram till den 24/8! Därefter kommer bilderna att läggas upp i en omröstningstråd och det är dags att kora vinnaren!

Mvh Stephanie 

åh min lilla medis, vad du är duktig! 
Jag vet, jag är så bäst! 

Mvh Stephanie 

varför ligger månadens mus så långt före här ? halva augusti har ju inte ens gått och det är redan septembermus-tävling.
#3 Därför att vi försöker komma ikapp
Vi vill att månadens mus, ska ha röstats fram den sista, månaden före Månaden!
Så den mus som blir Månadens mus för september - får vara det hela månaden! Istället för att "ha varit månadens mus för förra månaden" 
Vilken underbar förklaring va? 

Mvh Stephanie 

hihi… nu börjas det frågas igen… vi har haft i såhär en månad i förväg i över 2 år… men vid årsskiftet ändrade jag faktiskt så att vi hade månadsmusen i efterhand, alltså la upp för ex augustimusen under hela augusti, röstade fram vinnaren i slutet av månaden och presenterade vinnaren av augusti månad 1 september… dock kom jag o mina medisar överens om att detta inte var någon bra ideé så de har jobbat som tokar för att få tillbaka det som det var förut
meningen är alltså att månadens mus ska FIRAS hela månaden den är det!!!
#8 Han borde inte sträcka ut sin häl sådär 

Mvh Stephanie 

#9 Varför inte? 
#10 Akilles? 

Mvh Stephanie 

#11 Haha, den var bra 
Amor vincit omnia
#11 Hahahah :D Och jag som trodde det var något fel på honom eller nått! ;D
#8 den är väldigt lik förra månadens vinnarbild…
#15 Tja, de enda bebisbilder jag har är från de två kullar jag fått där alla 17 var svart tan.. så det är svårt att få till någon större variationpå bilderna, då alla faktiskt såg exakt likadana ut i den åldern
De är dessutom fotade vid samma tillfälle, därav lika bakgrunder också
Dock så var förra bilden en tjej ur ena kullen och detta är en pojke ur den andra kullen, så de är ju ändå så "olika" det går 
En av mina lillpluttar :) Ångrar bittert att jag inte sparade nån unge i den här kullen. De var så fina. Fick svart-vita och agouti-vita. Hade den här kullen under förra våren.