Hur skiljer ni på mössen?
Jag har jättesvårt för det här. Först mina agoutihonor, dom är så lika o exakt samma färg, enda sättet jag kan skilja på dom är att den ena är lite rädd o den andra är jättesocial. Så den som kommer upp i handen är Flirt! Men måste lära mig skilja på dom.
Ännu värre är det med ungarna, dom som har typ exakt samma färg, skitsvårt att se skillnad. :S Hur gör ni??

Jag tycker det kommer av sig själv till slut. Titta på olika detaljer. hur sitter ögonen? Har någon ögonen mer brett isär, har någon större ögon? Hur ser öronen ut? Krusiga, stora, små? Titta på magen. Någon kanske har ljusare magfärg. Svansen, finns det små skillnader där?
När jag hade mina två creamhanar i min muskull så skilde jag dem åt genom att den ena hade en lång, synlig blodådra på sin svans medan den andra hade en blodådra synlig som var mer skruvad. :P
Men med tiden såg jag skillnad direkt, bara på hur de betedde sig. De rörde sig inte exakt lika osv.. Nä, men det kommer automatiskt om man umgås med dem mkt.
Älskar mina stora små vänner..
Haha, jag är väl lite seg då! ;p Hoppas det kommer hos agoutitjejerna, har försökt hitta skillnader men gör inte de.. :( Inte direkt som jag kan tänka på nästa gång.
Sen ungarna är väl för jag inte hunnit ha dom så länge man jag måste skilja på dom innan jag kan sälja dom! ;p Haha. Så jag inte ger fel unge.. :p

De är väl inte så gamla än, heller?
Älskar mina stora små vänner..
Fanns ju tips i en annan tråd om karamellfärg…
#3 Nä dom är 3 veckor imorgon. Och dom är som popcorn nu så svårt o hantera dem! :p
#4 Jaså? Ska leta det!
Jag brukar titta på deras svansar om någon har mer ljus eller mörk svans
Karaktärerna brukar jag oftast gå efter.
#5 du kan ju testa med det… skall tydligen sitta rätt bra
annars är ju klippa en liten bit i pälsen mitt bästa tips
Yes, ska testa! =)