November-musen | November mouse
Posta bidrag
- ladda upp foto och skriv berättelse om musen -
i denna tråd
till och med 25/10!!!
**
Mouse of the month; October!**
Upload a picture of your mouse and a personal story about it, in this thread. Pixels about 800x600 (larger is ok - it will automaticly be resized to maximum 800 pix width). Only one pic per member. Until 25 of October!
Varje månad har vi en tävling: månadens mus. Medlemmar på mus-ifokus deltar genom att bifoga ett foto på sin tammus, ca 800 pixlar brett, samt en personlig berättelse om den. Endast ett bidrag per person. Månadens mus avgörs genom röstning av medlemmarna - denna vinner ära i all evighet
Sedan kommer någon av dessa möss koras till årets mus. Det kommer ni; medlemmar i musifokus få rösta om! Årets mus kommer förutom äran vinna ett musligt pris!
Obs! Ett bidrag / person gäller! Välj ett foto som är ca >>>>800x600 pixlar<<<< - det vill säga inte för litet foto, då det blir svårt att bedöma och se små bilder. Större går bra då det skalas ner till 800x600.
Erat bidrag lägger ni i den här tråden ända fram till den 25/10. (omröstning sker sedan endast till den sista i månaden)
Glöm ej den personliga berättelsen om musen!!!
Här är en liten tjej som betyder otroligt mycket för mig. Hon tog tid att lära känna men när man väl 'fått smak' på henne så är hon underbar.
Hon var väldigt skygg i början, men efter ca. två veckor med handen nere i buren vågade hon sig fram. Efter ytterligare en dag satte hon sin tass på mitt finger och ni förstår inte hur lyckan spred sig geonom kroppen - att en sådan liten krabat kan göra hela min dag ljusare.
När jag kommer in i rummet ser jag hur hon sömnigt kryper ut ur boet, klättrar upp på Vattenflaskan och ut genom akvariet. (på dagarna har karet inget lock på, detta för att dom ska få vara på bordet när dom vill).
Princessan själv heter Vilda.
Nymphadora är en försynt tjej som gillar att prata hela tiden. En bestämd dam som endast kommer och kelar när det passar henne. Men när det väl passa då är hon ordentligt kelen och go!
Jag hittade henne och hennes två systrar i en djuraffär, ganska udda då hon är abessiner. Jag tog med dom hem direkt. Hennes sysrar har flyttat och hon fick stanna, nu bor hon med Isadora och dom är oskilljbara.
Hälsningar Malin
Kom igen nu, finns fler underbara musar här! 
Det här är Hjortron. En helt underbar liten kille som älskar att vara med oss i familjen, han stortrivs med "motionsbordet" där bla. dom här rören står.
Han har bara bott hos oss i 1 1/2 vecka men det kan man inte tro, han är så tillgiven och supersnäll, det känns som om han bott här mycket längre!
Vart förälskad i honom redan under sm-helgen hemma hos Kent och Kerstin men då passade det inte att ta med han hem, så när pc-kursen var så hade Kent med sig honom och jag blev så glad!!
http://anettesmousery.weebly.com/
http://kennel-al-shen.weebly.com
http://minarexkaniner.weebly.com
Medarbetare på mus ifokus❤️
Slänger väl in ett bidrag jag med =)
Min älskade Gräddelin, eller Gräddet som jag kallar henne =), har nog aldrig fastnat för en mus så mycket. På musträffen hos Grodan så satt jag och försökte kolla in alla musar som var till salu, men en mus hoppade hela tiden upp i min han och klättrade upp på armen…..Gräddelin =) Kunde ju inte lämna henne då, så hon fick bli Gävlebo. För drygt 3 veckor sedan fick hon en kull på 5 ungar som nu börjar visa upp samma fina temprament som sin mamma.
Amor vincit omnia