Afrikanska Pygmemöss säljes i Sthlm!
Hallå!
Nu har jag Afrikanska Pygmemöss till salu som är leveransklarar vilken dag som helst och säljes till varaktiga och kärleksfulla hem :)
Alla musbebisar har egna namn och kommer ifrån en dansk och svensk linje. Några av dessa små lämpar sig fint till avel. Föräldrar är kända och datum för födsel finns.
Mina möss är uppvuxna i stimulerande miljöer med tillgång till varierad kost och mycket frukt och grönt. :)
Ett avelspar säljes tillsammans för 250 kr.
Intresserad? Pma här på iFokus eller skicka ett mail till cilla_cutex@hotmail.com , Vi finns i UpplandsVäsby och är medlemmar i SVEMUS.
Putt putt! :)

skulle jätte gärna ha några pygme
men får inte… :(
Dom gör inte mkt ljud ifrån sig ;)
Åhhh va sugen jag blir! Men har inte plat o råd nu :/
#4 Det är bara att säga till om läget ändrar sig ;)
#5 Jag säger till om några år, när jag har lite färre djur och känner för att ha ett stort fint akvarium med en liten koloni pygméer 

Mvh Stephanie 

*dreglar*
Underbart söta!

Kan man ha dem i en duna på typ 55x40 cm? Är det något man bör tänka på om man har dem i en duna?
Nu vet inte jag hur en duna ser ut, men det går inte att ha galler, för det tar dom sig lätt ur! Jag kan tycka att det är okej med 2-3st i det måttet. Huvudsaken är att det finns mkt att göra :)
Duna är ju en med plast runt hela, så det borde funka o måtten funkar definitivt för 3-4 st! :) Bara den är inredd bra åt dom.
Jag säger absolut till om läget ändrar sig!! :)
Fast tänk då på att de flesta dunor har ett hål för Vattenflaskan, samt att det är gallertak… Om pygméerna når taket (vet inte hur bra de är på att hoppa?) så är det kört.

Mvh Stephanie 

Jo men är den rätt hög lär dom ju inte nå det eller.. :S Då får man försöka täcka gallret med nåt me lufthål isf.. Och så att det är tätt runt flaskan..

Om man då har ett nät som sitter fast i gallret(som är i mitten av taket), då borde det väl funka? Tänkte dessutom ha en vattenflaskas pip i hålet för flaskan.
Ja, om det är tillräckligt litet går det ju.. :) Dom är ju väldigt små men du bör se :D
åååh mig vill ha en hona till.. *mummel*
Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

#15 du fyller år snart kan man då inte önska sig en sådån av en vis uppfödare.
#12 Dom hoppar ganska högt ;) eller väldigt högt!
:)
#16 Haha sant XD
Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08
#17 Oj, okej :D Ja jag har ingen erfarenhet av dem så det är upp till nån annan o svara men angående dunan som jag skrev kan man ju sätta nåt mindre nät över luckan eller så?
#19 Om du täpper igen dessa hål, för Vattenflaskan så är det okej. Sen behövs ngn form av finmaskigt nät över gallret :)
Men jag vet faktiskt inte vart man skulle kunna få tag i sånt nät? då syftar jag på det man har till terrarium typ,.
Det går nog att få tag på nånstans. Där dom säljer andra nät..
#21 :) ok!
Putteliputt :)
Till pygmemöss är det ända nätet som gäller flug
netting..dom kommer ut genom vanliga mus säkra
burar..jag vet för jar har forsökt..och hos mig rymde dom.
Tycker det är så fint å se lilla musen i handen,,visste inte att det gick å få dom så tama…….
Jag kunne gärna tenka mig ett par pygmeer igjen,men så var det det här med transporten igjen då..
Jag är inte säker på vart ni bor?
#24 Till mina köpare föreslår jag alltid akvarium eller terrarium. Det låter väldigt tråkigt att dina små lyckades rymma :(
Jag finns i sthlm :)
=25 Okej, Om jag får transport til Värmland i augusti,,,eller
till Småland nu,så köper jag ett par..kan forsöka å anonnsera på
transport i fokus..
#26 Gör så :)
Putteliputt! :)
Ville bara påpeka att dom lagliga måtten för Pygmemöss är 0,5 kvm på botten area med minsta höjd på 1m. JBV Har tyvärr inte granskat dessa möss något och därför satt dom på chinchillas mått.
Duna bur är inget att ha till Pygmemöss då du måste kämpa rejält för att få det rymningssäkert. Terrarie eller akvarie som TS skrivit i tidigare inlägg är nästan det enda lämpliga. :)
Hälsningar Malin
#26 var i Värmland bor du? Ska ev. åka till Stockholm i slutet av augusti…
Har kontaktat dig. :)
=30
Jag bor i Årjäng kommun..Töcksfors.
Bor du i Värmland?
Jag håller på att flytta till Munkfors, men kommer nog åka lite då och då till Årjäng/Töcksfors, men kan inte lova att jag kan ta med några möss, beror på om jag har någon ledig bur som är lämplig för tillfälligt boende då + att resan till stockholm blir av, men skicka mig ett pm så kan vi diskutera vidare…
Putt putt! Dom sista bebisarna söker ett hem :)
Enligt mina planer så blir det inte några musbebisar här på väldigt väldigt länge :)
Pris diskuteras till rätt hem!
/Cecilia
Jag vill ju ha,men så var det transporten då…..

Jag skulle gärna köpa men jag bor tyvärr en bit ifrån
Hur ser det ut Cecilia? NÅgra kvar?
Alltså när jag såg KK:s pygmémöss i hlegen, jag visste att dom va små men hade ingen aning omatt dom kunde va SÅ små!!! Så söta! :D Vill ha som titta-på-djur ;)
jag vill ha som hm… ja som vaddå… tampyggisar… 
Jag hr lite söta möss kvar :)

Nu gissar jag att det är för sent? Var ju ett tag sedan sista inlägget skrevs.
Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.
#41 Jag har 4st fina pojkar tillsalu :)