nu är jag här och stör med ett problem igen
en av mina mushanar verkar ha slutat äta mat och dricka vatten, han sittet bara helt stilla på samma ställe i 2 dygn så jag har börjat ge honom vatten i spruta bara för att han inte ska torka ut
men han andas tungt och klickar när han andas och hjärtat slår hårt och fort vad ska jag göra, vetrinären visste inte då han är specificerad på hund och katt, han har haft mycroplasma förut kan det ha kommit tillbaka

Du stör inte men det är jättesvårt att svara på. Myco blir man ju aldrig av med utan man bara botar symptomen, frågan är väl hur illa det är och om han orkar en omgång medicin eller behöver få somna in. men det kan bara du svara på som ser honom.
Låter precis som när min tjej fick mycoplasma. Och ja, det sitter ju i om dom en gång fått det… Har man otur kommer symptomen tillbaka! :/
jag har verkligen otur nu inför jul och allt, först angrep av ohyra (blodsugande löss), mycoplasma igen och gerbiler som slåss såpass att jag måste dela dem (skulle jag ha mer otur så bör jag skaffa 4 råttburar till har 1 i reserv och 6 pojkar som bor ihop), bilen blir påkörd och den som körde på den smet, inte konstigt att min höstdepression har blivit jobbigare än vanligt
kan säga att min lilla pojke har blivit piggare nu igen efter att jag tvingat i honom lite vätska, nu är han sitt gamla vanliga "ta upp mig, jag vill busa i din nacke" jag igen, klickar fortfarande men inte lika mycket då jag ger honom en droppe av den medicinen jag fick till honom sist (ringde och frågade vetrinären om det var oki först)