Mus iFokus

Mus

Etikettergenetikfärgerhårlagteckningar
Läst 817 ggr
[Frida1761]
0

Orange aktig färg?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Supersöta bebisar  : ) <3

Det som blev lite konstigt är att några av ungarna blev gråa.. efterssom mamman är brun och pappan är vit och orange aktig..  kanske någon av släkten de ärvt de färgerna av??

vill bara lägga upp en bild på den orange aktiga färgen som de ärvt av deras  far.  

Jag undrar vad den där orange/guld/brun aktiga färgen kallas?

tacksam vid svar!

färgerna är jättefina :)

[Frida1761]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

här är en till bild på  bebbarna som jag undrar färgen på.

MP160
0

åååh så fina! Kyss

Kan det vara argente? Tungan ute

[Frida1761]
0

#2 jaa dom är såå söta :) tack så mycket.

jo kanske.. Glad tack så mycket. vill bara ha ett litet ''hum'' om vad dom kan vara xD  Kul att veta vad för färger som det blev i kullen.

båda kommer att få röda ögon.

MP160
0

Blås lite i pälsen och kolla om det är en annan färg i botten Skrattande

[Frida1761]
0

hmm jo jag gjorde det men.. det är svårt att se då de är så små. :l  men jag tycker det inte ser ut som en annan färg i botten :O

Digitalis
0

Om ögonen kommer bli röda så är det nog fawn du har där.

//frida

[Frida1761]
0

#6 tack så mycket.  Men är inte fawn typ mycket rödare? :O deras är så ljus

Digitalis
0

#7 Sånt varierar beroende på vilka andra gener man har blandat in. En orange-röd mus utan tickning, med röda ögon, borde vara fawn.

Argente är mer troligt kanske om mamman är agouti.

//frida

[Frida1761]
0

#8 mamman är agouti sa uppfödaren. :]    pappan är orange aktig precis som barnens färger.

Grodan
0

Troligtvis är det argente, men det är bra att veta faderns färg för att röna om Diggis har rätt… Kan man få se foto på pappa?

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

[Frida1761]
0

Tyvärr kan man inte få det ):   Han är min kompis mus och de bor i Lappland.

Pimu
0

#11 Har du inte någon data komunikation me "kompisen" ? .. eller så kan hon väl skicka me "snigeln" .. Glad

[Frida1761]
0

Tyvärr har hon inte ens en dator. Förvånad  Jag tycker det är jätte konstigt haha skulle knappt klara mig utan en själv men men..  xD       Hon kanske kan skicka ett foto till mig i brev och sen kan jag ta kort på kortet och lägga ut det :) eller så kommer jag åka dit i  jul. vi får se..

Så ni vet ser färgen på pappan exakt likadan ut som ungarnas färg.

Grodan
0

#13 ja det är märkligt idag… äh, så viktigt är det inte… gör som MP3 sa, blås i pälsen o kolla färgen närmast huden, lägg också upp mera foton på sötnosarna

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

[Frida1761]
0

#14 ja det ska jag göra :)