Gomorrn, tisdag 23 januari
Ja godmorgon allihopa - ser att det visserligen är så många vakna än, men ni dyker säkert upp allt eftersom under dagen.
Vad ska jag hitta på idag… inget *ler* Nej har ialla fall inget inplanerat. Har inte sovit alls i natt så jag ska försöka att vila en stund nu när dottern går till skolan.
Var ut med nyss - morgonkisspromenad för dom 4benta… o snacka om att jag blev rädd - min bil… borta den var inte där utanför där jag alltid har den… snacka om hjärtklappning o tanken - INTE det nu också… till min lättnad kom jag på att jag ju ställt den på andra sidan vägen för att om dom kom förbi med plogbilen igen så skulle dom kunna ta bort snän o inte ploga in min bil *Ler lättad*
Och när jag ser all snö så kan jag inte låta bli att nynna….
Vita vidder, gnistrande skare fjäll med snö så långt man kan se Djupa skogar, ripor och hare evig sol som aldrig går ner
Snö som virvlar runt mina skidor nerför branta hisnande stup glida nerför fjällkammens sidor ensam mellan himmel och djup

morn… god? oki då… men det är enbart tack vare dig då 

ska också pulsa lite me dåggen… måste nog klä på honom… e ju kallt…
han frös om tassarna inatt… ska man smörja in dem direkt innan man går ut eller någon timme innan?

Jag brukade smörja direkt innan för annars så brukade ialla fall snön fastna om det var sån snö… men är det inte för kallt för att snön ska fastna? *Le*
#1 Tack *ler*
inte fastna utan frysa om tassarna

God morgon!
#0 - Känner igen känslan när bilen är borta. Men som väl är har den alltid stått nån annanstans…
min bil var borta för några år sedan… överplogad… vit bil i vit snö… mmm… mycket spännande å leta fram den… fick skotta fram andra bilar för å se om nån va min…haha
förresten Elyria, hur går det med alla dina musbebbar? dina burmeser… 

De är så himla söta och goa. Killarna bor i ett akvarium och flänger och far överallt. Sträcker man ner handen kommer alla rusande och klänger på en…
Men eftersom jag inte kunnat släppa det där med klådan har jag inte annonserat ut dem ännu. Men på torsdag har jag fått tid hos en veterinär. Har tagit ledigt på förmiddan och får åka åtta mil dit och åtta mil hem. Men jag tror att det är en bra veterinär. Hon lät kunnig och intresserad och pratade om hudprov och mikroskop och sa att alla möss måste medicineras. Det känns bra, för veterinärerna i vår kommun kan inte möss. Hoppas få klart besked om jag bara inbillar mig eller om vi har ohyra.
låter som ett gäng UNDERBARA killar… åååååååh…
seriöst av dig… hoppas det inte blir för dyrt 

Men Grodan finns det salva att smörja in hundtassar i för att dom inte ska fysa???? Det var helt nytt för mig, trodde bara att det var för att inte snö skulle fastna i tassarna o bli besvärliga för hundarna när dom går?
Tänker o tänker… nej får inte till det.. skyller på trötthet… men en salva som gör att dom inte fryser måste då vara någon som hettar upp? Annars kan den ju inte skydda… nej jag går o lägger mig igen ;)
hm… öh… jo, du har nog rätt… eller… hm… men du vet vintern, snö är så uttorkaden på trampdynorna och det är bra å smörja dem ändå… 
#10 #11 och så vidare… Varför inte? Man kan smörja in kinderna med vattenfast Nivea för att inte frysa i ansiktet, så varför inte hundtassar? Något som hindrar fukten att tränga igenom, och bidra till "förfrysningen". ??
precis… tack! hihi… vad knepigt jag skrev där uppe… börjar skriva som mandymoo… haha 
skulle kunna skriva nåt idag, tror jag, men vad? *idéetorka*

Ja men lovar det kommer tillbaka *ler*