Mus iFokus

Mus

Etiketter: beteendehälsaskötsel
Läst 1023 ggr
Ceciliaolucifer
0

Överdosera stronghold?

Kan man överdoser stronghold på möss? Finns det några uttalade risker med att använda medlet överhuvudtaget?

Intresserad då denna fråga kom upp på ett annat forum.

ivanhoe81
0

de har väl testat med 10gånger dosen utan att det har hänt något (enligt vad som står i papprena för läkemedlet)

amaira
0

Det är nog inte, som Stefan säger, så lätt att överdosera Stronghold, som tur är.

Ceciliaolucifer
0

Jag har för mig att ngn skrev här inne på mus.ifokus att mössen fått andningsbesvär av för mkt stronghold?

Jag kanske har helt fel :)

Digitalis
0

#3 Det låter bekant, men vad är överdosering i det fallet? En droppe är ju mer än vad som behövs men mindre än så kan man knappast ge. Bara för att det inte finns några kända biverkningar ska man inte dosera mer än vad som är rimligt.

//frida

Ceciliaolucifer
0

#4 Precis, men det kom upp en diskussion inne på iller där det fanns dom som tyckte att stronghold var som vatten och man kunde dosera utan rädsla, medas andra tyckte att det är starka grejer och man borde vara varsam.

För möss kom upp som exempel då. Därför kollade jag här inne :)

Grodan
0

Jag har inte använt Stronghold på mina gnagare än, använder fortfarande Ivomec, men jag måste säga att jag dragit åt öronen lite…

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

amaira
0

#4 "men vad är överdosering i det fallet? En droppe är ju mer än vad som behövs men mindre än så kan man knappast ge."

Jo, man kan ge mindre än en droppe, genom att späda ut droppen med vatten. En droppe medicin + en droppe vatten, eller en droppe medicin + fem delar vatten, osv, och så tar man en droppe av blandingen.