Mus iFokus

Mus

Etikett: fikarummet-otypiskt
Läst 615 ggr
[mjuue]
0

SVEMUS ny hemsida och forum!!!

Nu har SVEMUS ny hemsida, adressen är: http://www.svemus.org//drupal/

Och ett nytt forum: http://www.svemus.org//phpbb2/

Jag är moderator på det nya forumetSkrattande 

Kom gärna o hälsa på! :)

MvH

Malin och gänget bakom detta!

Matsvin
0

Japp, äntligen är det officiellt!!!!

Underbart!!!! 

/Matsvin.

mandymoo
0

OBS!      OBS!      OBS!     OBS!      OBS!      OBS!

Sidan är utlagt enbart som TEST - så att alla medlemmar kan få komma med åsikter om den nya hemsidan till SVEMUS. Den här är alltså inte den offentliga variationen utan enbart en test.

Men alla som tittar in bör också komma med förslag om förbättringar, berätta vad ni tycker är bra eller dåligt med sidan - utan kritik kan den inte bli så bra som det bara går att få den.

Så berätta vad ni tycker om utseendet, hur det är att hitta o navigera på sidan, vilket material som finns där och vad ni vill se mer av eller mindre av.
Titta gärna också på den officella sidan och jämför dom mot varandra - bra och dåligt på dom båda.

Hemsidan kommer sen att tas upp som en punkt på årsmötet och diskutera det som kommer fram. Och sen tar styrelsen beslut om sidan.

OBS!      OBS!      OBS!     OBS!      OBS!      OBS!

Mymlan
0

Är van vid såna forum så jag hittar. Nackdelen är att vill man lägga in foto i inlägg så måste de ligga på en server. Men man fixar enkelt en MSN sida där man lägger upp bilderna på sedan kan man länka in bilderna.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

Matsvin
0

Sidan har legat ute som test sedan i höstas, nu är den igång, därför vore det bra om SVEMUS medlemmar hittar dit!! :)

/Matsvin.

mandymoo
0

Men sidan är ju inte godkänd av styrelsen än eller hur? Och innan så låg den ju ute som test för att den jobbades med. Men visst är det bra om medlemmarna kan se hur den ser ut och komma med förslag om förbättringar på olika plan. Båda när det gäller material och även utseende, navigering osv innan det klubbas helt och hållet o sidan byts ut.

mandymoo
0

Jag har en fråga såhär direkt.

Angående inloggning till hemsidan - ska det vara obligatorisk inloggning för alla för att komma åt hemsidan?

Matsvin
0

På SVEMUS hemsida kan du se all information är öppen utan att logga in. Det du inte kan se utan att logga är det som är till endast för mdlemmar, exempelvis foton på årsmööte, utställningar osv. Däremot kan du inte vara aktiv på SVEMUS forum utan att skapa ett konto, men det är jättelätt!

/Matsvin.

[mjuue]
0

Förlåt för nåt då mandymoo

Grodan
0

Behöver SVEMUS ett forum?

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

[mjuue]
0

Ja jag tycker det! Men alla får väl tycka olika…

Dom hade ju diskussion förut.. det kan man ju se som ett slags forum.

mandymoo
0

Jag tycker inte det, och inte så att jag inte tycker att det ska finnas forum - det kan finnas flera st om så flera vill öppna sina egna… det är inget sånt jag tänker på. Utan jag går på min erfarenhet av vad som kan hända när en klubb har ett forum…

Orkar inte just nu gå in på exakt varför…. men det brukar aldrig bli så bra som man hoppas på - forum blir oftast för "låsta" när det är i en klubbs regi - friare när det är privat.

Grodan
0

Det var det jag tänkte på mandymoo, att risken finns för osämja etc och då är det dumt om SVEMUS skulle få dåligt rykte pga det. SVEMUS hemsida bör innehålla massa fakta, stambok, arkiv över gamla kul saker och ex Artiklar ur HM osv osv…

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

mandymoo
0

Ja just så menar jag också - massor av information … fakta, stambok… arkiv vore helt underbart…

Men dumt att göra så att det blir osämja …

Jag kan förtydliga lite hur jag tänker…

På en privat sajt så kan alla säga precis vad dom tycker, svara utifrån sina egna erfarenheter osv… man står bara för sig själv.

Men en klubbs forum - helt plötsligt kan inte dom personerna som är aktiva för klubben svara och skriva helt utifrån sig själv i vissa frågor - för då är man helt plötsligt representant för klubben. Och det är inte alltid som klubbens synsätt är helt i samma linje med den privata personens - inget fel i det - så är det och så kommer det alltid att vara. Men det är där det kan bli så fel. Antingen så blir det inga bra svar skrivna alls - eller så skrivs det utifrån det personliga och då reagerar andra som också ingår i klubbens ansikte utåt så att säga…

Därför förespråkar jag att klubbar inte ska ha forum. En klubb har så mycket annat den kan koncentrera sig på för att göra en så bra sida som möjligt.

[mjuue]
0

Men forumet är en sak.. o hemsan en annan. Jag tycker det behövs! Detta med att klubbars forum inte är lika bra o så vet jag inget om..

Men tycker man kan prova med ett forum! Jag tycker det funkar jättebra! Klubben kan koncetrera sej på hemsan.. jag tänker koncentrera mej på forumet iallafall…

mandymoo
0

Klubben och deras forum är liksom i ett… man kan inte ha ett forum som hör till klubben o inte säga att dom hör ihop *Ler*….

Men visst vill de flesta prova ha ett forum där så visst kan man prova det.

Bara sidan i sig har allt det som jag vill ha hos en klubbs sida.

Mycket info, uppdateringar snabbt, och lätt navigerad. Och självklart så vet jag att man inte kan få allt att fungera direkt det är därför som det är bra om många får titta på den om komma med förslag om vad som kan ändras, läggas till, tas bort osv… ofta så ser många på olika sätt o man kan missa saker som någon annan ser som bara är en kanon ide.

Men sen gäller det ju då att medlemmarna kommer med förslag också - att dom visar intresse för hur sajtern klubben nu ska lägga ut kommer att se ut.

Muszimba
0

Jag tycker att både hemsidan och forumet bör "sitta ihop" då det är en och samma förening. Annars är det bra med denna sida.

Jag har varit inne på SSVs hemsida och de har forumet inne på deras hemsida, inte för sig självt.

[mjuue]
0

Så man kan inte ens bli medlem o kolla in sidan bara för alla dessa fördomar. Säger bara att jag tycker sidan är jättebra och snygg! Med bra funktioner! Men det kanske behövs fler medlemmar. Men visste inte att denna sida skulle bli smutskastad om jag la ut denna information här på musifokus. Så alla ha era egna åsikter! Ni behöver inte tro att det är ett ''dåligt'' forum bara för att andra säger det. Bli medlem och kolla in sidan istället för att dra slutsatser! Sen om ni inte gillar sidan.. ja då kan jag inte göra nåt åt det. tyvärr. Jag ville endast informera.. inte att det skulle gå så här långt :'(

mandymoo
0

# 17 Vänta nu Malin… VEM har smutskastat sidan???? Ingen vad jag vet… men var inte meningen att alla som vill kan få komma med sina funderingar, vad dom tycker är bra och dåligt, vad man vill ha till eller tycker är onödigt…

Så du menar att så fort man inte säger JAAAAAAAAA vad bra utan kommer med åsikter om vad man tycker är viktigt elle rinte så smutskastar man???? Eller vad menar du? Du får gärna förklara för jag förstog inte vad du menar med fördomar o smutskastning….

#16 Det går säkert att lägga länken till forumet så att det hamnar inne på sidan om de flesta vill ha det så - men jag tycker nog att om forumet ska vara kvar som det ligger nu, jag tycker att det är jätte bra att det öppnas i ett eget fönster - på så sätt så kan man både kika på forumet o fortsätta titta o läsa på klubbens sida.

Men som sagt jag säger bara vad jag personligen tycker…. och baserar det på mina erfarenheter och hur jag tycker att en bra hemsida ska se ut - det är inte samma sak som att SÅ ska det se ut…. men om man som medlem får möjligheten att yttra sig i vad man tycker, hur man vill ha det, vad man tror om olika saker så gör jag det…

[mjuue]
0

Jo det var det det var! att alla ska få sägs vad dom vill! Men vill inte att alla ska ta åt sej av det dåliga.. sidan har ju redan fått dåligt rykte! Man kan läsa på sidan en tråd som rolf har gjort om kritik mot SVEMUS nya forum. 

Nej jag menar inte så! Det enda är att jag är rädd att sidan tappar medlemmar eller inte får några pga av all kritik. Ni kan väl kolla in sidan istället för att säga att den inte är bra.. eller att en förening inte ska ha forum.

Har ni sett sidan.. blivit medlem o kollat? innan ni säger det ni säger..

Det är det enda jag undrar. Det där med smutskastad.. menar jag med all kritik. Och det där me fördomar.. det är för att jag undrar om ni kollat på sidan ens? innan ni säger nåt dåligt. ..kolla in sidan o säg sen vad ni tycker. Det tyckte jag var idén.

Jag vill heller inte peka ut nån viss person som kommit me kritik.

[mjuue]
0

Alla behöver inte skrika HALLELUJA för ett nytt forum. Säger bara = Kolla först.. kritisera sen. Och stå för din åsikt. Man behöver inte tycka som alla andra!

mandymoo
0

Jag kan bara tala för mig själv… men ja jag har tittat på sidan sen i höstas…. när denbörjade att göras - o man behöver inte bli medlem för att kunna titta på forumet - man kan se o läsa ändå…

Jag tycker då inte att sidan fått dåligt rykte. Om man säger vad man tycker så kan det också locka andra att gå dit och kika vad dom tycker om dom tycker lika som den eller den eller den eller kanske tycker något helt eget…

Jag tror ingen säger något om sidan om man inte redan varit där o tittat….

Och ingen har klagat på själva sidan - dom som sagt något har kommit med vad dom mer vill se på sidan och det är inte fel - det är ingen kritik - det är till hjälp för dom som gör sidan - för då vet dom vad medlemmarna vill ha och kan varje dag utveckla sidan - lägga till - ändra saker… så att den blir bara bättre o bättre…

Om jag skulle ha suttit o leta fel - för att klaga - då kan jag komma med olika saker som jag tycker att dom borde ha ändrat - gamla saker som bara är flyttade, med fel info… resultat som vad jag ser inte är fullständiga, annat som är ändrat sen länge men inte på den nya sida osv… kanske mankunda ha passat på att ändra dom sakerna till rätt när man ändå la ut det på den nya hemsidan - men se det är inte det jag tittar på utan helheten och det viktigaste är att det är massor av info o att det hela tiden blir mer bra saker att hitta där när man tittar in.

[mjuue]
0

Jag ska inte lägga mej i nå mer. Ska inte säga nåt.. orkar inte. Ska ta det lugnt några dar från iFokus. Hörs om några dar.

mandymoo
0

Men du lägger dig inte i - du säger din sak o det är inget fel i det. DU säger hur du ser på saken, svarar på det som skrivits o andra som jag nu i detta fallet säger hur jag ser på det.

Det är att ha en konversation, inget annat - jag säger inte att du har fel.

Och det är ju synd att du pga av det här att du känner att du inte orkar med ifokus…  och att du inte orkar - för det finns ju inget här som är något negativ mot dig, inget sånt alls.

Men känner du så då ska du göra som du känner är bäst för dig.

Kram

[mjuue]
0

Kanske det. Men känns ändå som jag har fel.. så ska låta er va.

Men känner mej inte på det tipptopp humöret som man ska ha här på iFokus. Ska försöka va själv nåra dar. Tänka på mej själv.

Har hänt mycket negativt i övrigt.. inte bara på iFokus. Men det är för mycke negativt nu.. det är därför jag inte klarar av iFokus. 

Ja.. ska gå härifrån nu. Som sagt hörs om några dar.. när jag mår bättre. Ska tänka på annat än internet nu.

Kram tillbaka mandy

mandymoo
0

Malin du har inte gjort något fel alls… du gör ett jätte bra jobb i det du gör. Det ska du veta att du gör. Det tycker jag och säger det gärna.

Synd om det ska bli mycket jobbiga saker på engång… vet hur det känns. Och ibland så kan det vara bra att ta lite paus från internet….

Ta hand om dig och försvinn inte för många dagar för då kommer vi att sakna dig mer än jätte mycket

Kram

[mjuue]
0

Tack så mycket! Jag ska inte vara borta såå länge. Bara några dar. Vet inte själv ännu. Ja det är jobbigt när allt dåligt kommer på en gång.. då bryter man ihop på nått sett.

trevligt att höra att man behövs.. då har man nånting att längta till sen.

Ska försöka ta hand om mej själv *om jag hinner*. Har ganska mycke o göra också.. min syster kommer imorrn. Ioförsej det är ju kul! Men ändå.                                                                                         Ska kolla på på titanic idag :) Har bestämt det.. det kanske gör mej på lite bättre humör. Brukar kolla på film för att må lite bättre :) o det brukar funka.

Byebye och Kram tillbaka.

Hälsningar

Malin