En del kör ju med öppna burar och dom mössen är ofta placerade på tex diskbänken, bord, skrivbord osv. Men förutsättningen är väl att man inte har andra djur som kan skada dom, samt att musen själv har lite självdiciplin och stannar på bordet.
I övrigt så tror jag nog att dom festa musvänner försöker att hantera och ha sina möss ute så mkt som möjligt :)
Hur gör du själv? :)
#1: okej (: Undrade mest hur noga folk är med att motionera/aktivera sina möss utanför buren, ifall det var någon större skillnad mellan möss och t.ex. kaniner typ.
Det varierar, men oftast får mina vara ute minst en timme om dagen. Antingen springer de löst på golvet, i sängen, på mitt skrivbord eller så får de helt enkelt sitta på axeln medan jag t.ex. städar deras bur.
Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson
Besök gärna min blogg :)
Nu ska jag lägga mig i lite :) jag tänkte på en sak, jag har nyligen köpt en liten musbebis, hon är 4 veckor gammal, och väääldigt nyfiken och frammåt, och vägrar sitta still i min hand, eller hon stannar upp ibland och tvättar sig, och ibland bajsar hon…
Men hur som helst, har ni något tips på någon hage man kan eventuellt bygga själv som dom kan vara i när man ska ha dom utanför buren? Exempelvis om man ska städa i buren, så man slipper trycka ner dom i en glasslåda eller liknande. Det måste helst vara höga kanter på hagen, då hon gärna har en tendens att klättra över kanten, som hon gör på buren när jag tar bort gallret ;o
#3Det finns en tråd om øppna burar…gå inn der och titta…många kør med øppna burar och lekbord…Jag använder en botten från ett stort kaninbur…øver en meter långt…der for jag rum med mycket leksaker och grejer till møssen..
#3 jag brukar ha dom i badkaret med rör och saker att kletra på