mus inne hos gerbil
jag hade tur idag för när jag tittade in till mina 2 gerbiler så ser jag en av mina mushonor sittandes på pallen där de har maten och vattenflaskan
förstår inte hur hon tog sig dit då det först är ca 50 cm glasvägg rakt upp sedan ca 15 cm innåt då täckglaset ligger lite på för att förhindra att de går in till varandra (har ett avdelat 600liters akvarium)
hon har bara fått några småskador på svansen (såg 3-4 mikroskopiska sårfläckar där, inte ett enda på kroppen)
visst hon var lite deppad men det kan jag ju förstå ensammen bland 2 större djur som bla bitit henne i svansen
nu blir det att kolla lite extra nogrannt så att de inte tar sig in till varandra
Vad bra att det gick så bra iaf…
Medarbetare på Chinese crested ifokus.
Varför inte helt enkelt fixa ett ordentligt nätlock? Nu vet du ju att de kan ta sig in till varann och den möjligheten försvinner ju inte för att du håller koll, du kan ju inte sitta där och glo dygnet runt. Nästa gång kanske det inte går så bra med bara lite småsår på svansen.
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram
Våra möss hoppar lätt ur akvarier som är 60 cm höga.., rätt upp i luften som små studsbollar.. ; )
Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

de här har aldrig visat detta förut eller jo innan jag täckte över 1/3 del av akvariet med ett täckglas plus höga saker att klättra på, kollade lite hur de kom upp och det var genom att klättra upp på ett snöre som jag hade hängande inne hos dem sedan fick de in tassarna mellan täckglaset och en list som går över akvariet på djupet så de kröp som om de var i galler-taket, nu har jag hittat en trä-ram som passade perfekt till en gallerbit som jag hade liggandes så nu tar sig inte mössen ur sin del
gerbilerna är så gamla att de inte vill hoppa men även de har en gallerbit över bordet som mushonan satt på
#3 jotack…jag vet! En hane från er är den enda jag har haft på rymmen och han är omöjlig att stänga in…om han inte hoppar så gnager han sig ut. Tur att han bara bodde här tillfälligt :P
Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare
vilken busunge du hade hos dig Lottis