Mus iFokus

Mus

Etikett: namnförslag-namnförklaring
Läst 2497 ggr
villhailler
0

JA har fått MÖSS yippie

var in på brynäs zoo då jag blev förälskad i två honor .. 50kr st tängte dom MÅSTE ja ha så ja fick dom i födelsedags present av jocke (min man) .. den ena är bege (kan ej stava) och den andra är typ grå brun acktig ..  hjälp mig att komma på namn .. men vet ej vad för namn dom ska ha.. den bege är lite feg å den andra är typ happ nytt hemm hon är cool lugn .. help me find name for me plz.. mvh katta med möss

[Thiah]
0

wow va Roligt :D Är dom sociala med?

Vad för sorts namn söker du? Bara allmänt namn eller nått speciellt?

villhailler
0

dom kommer väll fram och nosar .. tror dom har blivit skrämnd eller något förut .. nå fint namn… dom har super söta knapp nåls ögon i svart färg ..

villhailler
0

vist kan man typ ha som bommul i huset .. de hadde man förr vet ja

[Thiah]
0

alltså vissa har och vissa inte. Dom kan fastna i det ocgh göra sig illa men det kan också gå helt bra och dom klarar det fint.

Mina möss har haft "hamserbomull" och dte har gått bra.

Anett Lindbom
0

Grattis till dina möss. För mig brukar namnen komma utav sig självt efter ett tag, det är som att mössen talar om sina namn för mig men så har några utav mina möss lite konstiga namn också,,

villhailler
0

jo ja menade sådant bommul ..

kul å få höra lite namn av er oxå ^^

Mymlan
0

#3 Kasta hamstervadden, de kan fastna och bryta benen av sig.

Jag använder mig av toapapper som bomatrial.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

[Thiah]
0

erm..jag gillar svenska namn och en del finska så.

Siri

Alma

ava

Fiona

Doris

Selma

Ester

Edna

etc..

Men vi har flera trådar "namn på *välj bokstav*" (typ namn på B eller Namn på G)

Där finns miljoner namn att välja bland

villhailler
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

jag har inte köpt än .. men man kan andvända toa papper då .. här kommer bilder på dom .. får gärna skriva exakt  vad för färg jag vill säga grå och bege .. men kan ju inte erat språk

MP160
0

Grattis till pluttarna. Glad

villhailler
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

pluss den andra

villhailler
0

i love my möss

[Thiah]
0

#7 fast det där är ju flera människor oense om. Vissa har bomull och det går bra vissa har haft otur med det och djur fastnat. Mina möss har haft det då och då men aldrig fastnat.

villhailler
0

nu har jag haft i toa papper sönder riven i små dela (inte för smått) .. har ännu inte hittat namn :S

[Thiah]
0

Toappaer är super bra + tidningspapper (typ dn eller expressen och liknande..) som man strimlar…dom älskar det :D

villhailler
0

läser inte tidning :P

Mymlan
0

#16 Gör inte jag heller *läser den på nätet* men mina får riven tidning ändå. Man får reklam, man hämtar från pappersinsamlingen tidningar..

villhailler
0

heeh .. när kan man hålla på med dom då så dom blir tam osv med en då .. vill gärna skaffa två till honor .. ^^

Mymlan
0

#18 Låt de vara första dygnet så de får vänja sig vid de nya dofterna nya ljuden men prata gärna med dem..

Sedan kan du bara ha handen hos dem, ge godis från handen..

[Thiah]
0

Håll på med dom jämt :D hela tiden.Men det kan räcka i börjab med att du bara sträcker ner handen i buren och har den där. låt dem  lukta och fundera.

villhailler
0

mm.. ok .. kan fort farande inte komma  på nå namn..

villhailler
0

va svårt de ska vara då ..

Mymlan
0

#22 Har du ngn favorit film? ta namn ur filmen.

[Catteklina]
0

Grattis till dina små, såg väldans söta ut :)

villhailler
0

funderar på Akira vilket på japanske betyder smart,ljusskimrande

Chikara betyder stark , styrka

[Catteklina]
0

Det var fina namn :)

villhailler
0

mmm men ska kolla  lite extra om ja kan komma på annat .. kommit upp till 20 namn  kan tänka mig .

[Thiah]
0

ja men  ta och sök japanska namn på google :D

villhailler
0

ja kan inte sova

Grodan
0

Bomull… jag hade faktiskt bomull till mina möss då musrummet var oisolerat och ganska kallt. Det funkade bra.

Brynäs zoo, vad bra att du valde den zoobutiken. Mössen där härstammar från uppfödningarna Vattnadals och Morakullan´s.

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

villhailler
0

va är de sant .. du grodan vill du prata på msn med mig snälla ja har tråkigt .. Sn0wflak3@live.se

Grodan
0

nä, jag hatar msn… Tungan ute

villhailler
0

mhe .. ok .. va heter mina möss färger i  erat språk

Grodan
0

jag ser att musen i inlägg #11 är agouti, förmodligen hårlag astrex

musen i inlägg 9 ser jag inte riktigt men hon kan vara cinnamon och hårlag texel

ej helt hundra dock… ta flera foton

är du säker på könen?

villhailler
0

dom sa honor ..

Grodan
0

oki, men har du kollat själv då, så att du är säker? har du läst artikeln om hur man ser skillnad på hona och hane? utifrån den borde du kunna jämföra och känna dig säker…

villhailler
0

ska ta fler .. vill du se nu eller

Grodan
0

ingen brådska, jag ska pussa djur å hångla m john blund nu Skrattande

villhailler
0

men grodan då .. uch på dig

:P

Faxlin
0

Grattis till bebisarna. De var söta fast säg vilken mus som inte är det. :-)

Jag brukar ge mina toapapper. Gärna som är kvar på toarullen också. De älskar att riva sönder det själv då.
Sedan lägger jag in toapapper i bitar. Så där i den storlek de är förutbestämda att rivas av från rullen. Så hämtar de pappret själv från mitten av buren. sedan river de och har sig som sjutton med dem. De har något att göra och det är roligt att titta på dem när de jobbar med sina pappersbitar.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

villhailler
0

fast ja ser fran emot besök på lörda hoppas faxlin…. fyller år då så

Faxlin
0

#41: Aha, så du vill att jag kommer då? Ska höra med sambon vad han säger. Om han har lust med att ta sig en tur till Hofors. Kan kanske vara lagomt då med en övningskörning dit. Men vi får väl se vad han säger. Ska fråga honom i morgon så hörs vi sedan. När skulle du vilja att vi kom i sådana fall?

Audiatur et altera pars

villhailler
0

när ni vill mamma å mormor kommer på förmidda .. så de är bara att komma .. skulle inte du på mus träffet då på lördag å ..

Faxlin
0

#43: Ja jusst ja, det var samma dag. Men då går det inte ju. Dock har jag itne pratat med Veronica än. Men om Veronica kan åka på musträff då åker jag med henne dit. Har så länge velat åka på en musträff men det har aldrig blivit av. Har alltid varit något som kommit emellan liksom.

Audiatur et altera pars

Faxlin
0

#43: Ja jusst ja, det var samma dag. Men då går det inte ju. Dock har jag itne pratat med Veronica än. Men om Veronica kan åka på musträff då åker jag med henne dit. Har så länge velat åka på en musträff men det har aldrig blivit av. Har alltid varit något som kommit emellan liksom.

Audiatur et altera pars

villhailler
0

men kan ni inte komma hit efter ..

[Thiah]
0

#30 jo bomull är nog varmt och skönt. Märker här hemma att vi har det dragigt så jag borde fixa det bättre…urk…

Gurkmoln
0

#8 Haha, jag var bara tvungen att säga att Fiona är ett Brittiskt namn, inte svensk eller finskt Tungan ute

[Thiah]
0

#47 Tror flera av de namnen är lånenamn. Gillar dem ändå

CUPCAK3
0

Mina möss heter Dina och Dorinda (Efter de två syskonen ur min favorit bok "Det blåser på Månen") Skrattande

Grodan
0

#50 Hejsan CUPCAK3. Gör gärna en egen tråd med dina möss Dina och Dorina, lägg upp foton osv. Vi är alla nyfikna på dina små vännner. Skrattande