Mus iFokus

Mus

Etiketter: köpessäljefterlysningauktioner
Läst 1171 ggr
Emmiekarsberg
0

Möss till salu, värmland?

Hej, jag söker möss som helst ska finnas tillgängliga i Karlstad/Värmlandstrakterna. Har aldrig haft möss förut utan de flesta andra gnagarna och nu när jag har flera kompletta burar tänkte jag att jag behövde lite sällskap. Har haft hamster och så innan, hur stor är skillnaden? Är möss socialare? Hörs dom mycket på natten?

Skulle helst vilja ha en långhårig, såg nyss att det faktiskt fanns sådana! Riktigt spännande det här :)

Grodan
0

Möss är intelligenta, nyfikna och kontaktbara djur. Du får en helt annan kontakt med möss än med hamstrar, då de är 100% här och nu. Eller, ja, de flesta i a f. Vi anstränger ju oss för att avla på de mössen som har den där närvaron, för vi tror att de trivs bäst med oss människor.

Det går lätt att vända på möss dygnsrytm och det behöver inte höras någonting alls från dem på natten. Dels för att du inte behöver ge dem ett hjul och dels för att ifall du ger dem ett hjul kan du smörja in det.

Jag rekommenderar dock att du skippar hjul och aktiverar och motionerar dina möss på annat sätt: stor bur med mycket klätter-, spring- och grävmöjligheter, utevistelse på bord med leksaker osv.

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

ivanhoe81
0

jag finns i årjäng, men finns inga leveransfärdiga just nu men om ca 4 veckor blev 1 vecka igår (misstänker att du vill ha honor som man vet oftast klarar bo ihop)

ingen långhårig i den kullen misstänker jag och misstänker att alla blir augoti med div vit teckningar

kan få både astrex och korthår (kom i förra kullen) inga långhår tyvärr

föräldrarna kommer från vattnadal och kerstinL och kent här på ifokus

de flesta mössen som jag har älskar att sitta på axeln och söker kontakt med mig, visst den guldhamstern alskade attsitta i mitt knä men var ändå inte så social som jag ville

möss är ganska tysta av sig tycker jag om de inte vill leka trumma med Vattenflaskan (sticker in nosen mellan flaskan och glaset och lyfter så den slår mot glaset igen) men det är min uppfattning

har både roborovski dvärghamster och möss hemma och jag föredrar möss mer trots att de tydligen luktar mer (jag kan inte svara då jag inte har något luktsinne) men jag själv får en vän för livet hos möss

om du har vägarna förbi i årjäng så är du välkommen och hälsa på och kolla vad du tycker om möss

Emmiekarsberg
0

Okej, bor i Säffle så det är inte så långt till Årjäng, kanske får bussa mig dit nu när skolan börjar och jag skaffar mig ett busskort. Ja två honor vore ju en bra början. Har faktiskt funderat på en Roborovski hamster med men är som sagt sugen på möss :)

Har du någon hemsida Stefan?

ivanhoe81
0

nopp har inte skaffat mig någon hemsida tyvärr inte kommit så långt än

såg på din sida att du bodde i säffle den turen har jag brukat tagit ibland för att hämta hamstrar till en kompis i töcksfors från royals

har precis kommit igång lite smått med uppfödningen här hemma på möss några robbar föder jag inte upp än men det kan ju bli senare, vet om en som har 4 vintervita kvar (hanar) fanns 6 honor tills en bestämde sig att ta honorna

men du är välkommen till mig och kolla till mina möss för att se hur de verkar passa dig

har ju valt ut 2 fina föräldrar iallafall
far vattnadals vattnadal en augoti berkshire astrex (engelsk)
mor Riverdance en vittecknad svart tan (svensk)

visst ungarna från första kullen tyckte inte om att bli upplyfta för att bli delade på i könsväg
första kullen var 5 st ungar 3 av vardera, honorna från den kullen är sålda och ska levereras till nya ägaren på fredag

andra kullen innehåller 11 ungar och jag har inte kollat könen på dem än, men jag säljer inte möss som jag inte är säkra på könen och inte sådana som är för osäkra, försöker ju få fram snälla och trevliga möss med mycket tassdarr, dessa ungar har det (iallafall från kull 1)

UlrikaD
0

#3 Måste bara inflika att roborovski hamstrar ska bo minst två och två, gärna i mindre flock.

Emmiekarsberg
0

# 5 Mycket medveten om det, skrivfel :)

#4, Okej, jo Sofia känner jag att :)

ivanhoe81
1

oki men kom bara hit någon gång så kan du få hålla på med mina möss lite för att se om du tycker att de passar dig eller ej

har ju några st här hemma

(bara 11 hanar + 12 honor och 11 ungar just nu)

StillaSinnet
0

Degerfors här! Inga ungar till salu just nu men en kull föddes idag och två till på G inom några veckor.

Ta en titt på

planerade kullar

Du är välkommen hit och krama på mina 40 möss om du vill. Passa på att kika på lite andra kryp också kanske;)

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

ivanhoe81
0

#8 jag håller mig hellre till dina möss enbart, dina kryp och reptiler klarar jag mig utan (men såklart jag tar gärna med mig dina sköldpaddor ju de är ju söta ju)

StillaSinnet
0

#9 Det var Emeliekarlsberg mitt inlägg riktade sig till ;)

ivanhoe81
0

jag vet allt det lottiz

Emmiekarsberg
0

#9 Åh, när är dom leveransklara då? :) Känner mig helt virrig nu när jag ger mig in på möss, haha! Risken är väl att jag får med mig mer än bara möss hem.. Hur är det med buss och tågförbindelser till Degerfors? Åker från Kstad/Lillerud eftersom jag inte har körkort än :)

StillaSinnet
0

Aha! Jag kommer leverera möss till er utbildning. Annicka Lundström och jag är goda vänner nämigen :)

Jag kommer dessutom gå en handledarutbildning för att kunna handleda lärarstudenter och den utbildningen är på KAU så resor blir det allt däråt. Annars bor min bror i Karlstad och honom tittar vi ju in till då och då.

Men det roligaste för dig är ju kanske att komma hit och titta. både buss och tåg fungerar bra.

De som föddes i går är leverandsklara om 5 veckor men jag vet inte riktigt hur många som blir till salu. Hanar har jag inte plats med så vill du ha hanar har du tur. Honor kan alltid stanna så är det mycket snyggingar kanske jag inte släpper så många, men vi får se. Den kullen är Xcess och Itchy. Blir det ar-cr satin kan två honor vara tingade redan. Blir det chinchillor vill jag spara dem. blir det argente eller si-agouti så blir de kanske till salu.

Men de andra parningarna är gjorda på löpande band med en veckas mellanrum, så de blir ju naturligtvis även leveransklara med en veckas mellanrum om de föds som beräknat.

I så fall finns det svarta om 6 veckor och sö cream om 7 veckor.

-Lottiz

Emmiekarsberg
0

Okej, spännande :D

Kön spelar inte så stor roll, huvudsaken är att dom funkar att ha tillsammans, läst någonstans att dom var svårare att ha ihop? Men det kanske inte spelar ngn roll om dom är bröder? :)

ivanhoe81
0

Lottiz (artlink) har också väldigt fina möss har själv 4 hanar från henne du får välja vem du vill och hälsa på och kolla mina blir ju leveransfärdiga 1 vecka före lottiz men jag har bara augoti men de är också fina tycker jag

om det är så att du vill komma och kolla före att de är leveransfärdiga så kanjag leverera dem till säffle eller något (kan lika väl ta den turen då jag besöker morsan och farsan i grums)

visst det är lite ont med busstrafik till och från årjäng men annars så kan vi göra så att tar du dig hit så kan jag köra dig hem värre är det inte

Ellenfyrkant
0

#13 Åh vad kul ! Jag går ju också på Lillerud. Glad Ska Annicka ha dem kvar på skolan eller ska du ha tillbaka dem sedan ? Eller vet du om hon ska stjäla med dem hem ? Skrikandes Jag saknar att vi inte har möss på skolan, resten finns ungefär..

Mvh Ellenfyrkant

Emmiekarsberg
0

Vi får hoppas att mössen hamnar i holken, vi har ju som sagt alla andra djur förutom möss :D

StillaSinnet
0

Men var kul med så mycket Lillerudare!!! Tur att skolan kör igång snart då ;)

Annicka sade att hon villeha honor som ite ska gå i avel och de kommer finnas på mariebergsskogen. Är det där nere vid reptilerna som ni kallar holken? Jag tror de ska gå där.

De kommer stanna där nere. Det blir 4 honor. Bla en morrhårstuggar, dels i studiesyfte iom att det kan vara bra att se hur det ser ut när man har en sådan kompis i buren och dels för att hon är så vacker så det är synd att ta bort henne bara för att hon inte kan gå i avel. Hon är en blå satin burmese. jag vill försöka att lämna så många olikheter jag kan så vi får se om det kommer med någon texel också och någon från agoutigruppen. En argente kanske? Några nakna ville de inte ha.

#14 bröder kan gå bra…ett tag. Men det finns inga garantier för att de kommer kunna förbli vänner bara för att de trivs ihop när de är under 12 veckor.

#15 Åh, tack för de orden!

ivanhoe81
0

#18 jag menar det du har väldigt fina möss

Ellenfyrkant
0

#18 Ååååååh Yes yes yes !! Mariebergsskogen. <3 Ja precis, holken är på Mariebergsskogen. Glad Nakenfisar vill inte jag heller ha. Obestämd

Mvh Ellenfyrkant