Terrariet, fixat och klart!
Hittade detta terrarie på "erikshjälpen" här i kramfors, för 745:-
Jag tänkte på en gång att det ska JAG ha, och där ska endel av mina möss bo. =)
Efter att ha haft det ett tag så kom jag på tanken att det skulle sitta fint med en glas hylla i mitten. För då skulle jag kunna ha hanarna ur A kullen där tills dom blir sålda.
Så i förrgår satte jag upp glashyllan som gör att det blir en till våning. Den kostade 250:- och det går alltså inte att krypa emellan våningarna.
Måsta bara fixa till inredningen sen och så ska jag såklart utnyttja klättermöjligheten på bättre sätt. Men en sak i taget, det får jag ta när jag har råd med det.

Snyggt och smart!
Du kan ju alltid ta massor av grenar till klättring på höjden, och kartonger som våningsplan så länge, det är ju gratis!
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
Fint, rent och fräscht liksom! Och väldigt smart. Så skulle jag också vilja ha!
/Anneli
Jättefint!
Håller med, himla smart och fint! Jag kan dock inte låta bli att fundera på ventilation i nedre delen, är det bara dom två små hålen? :P

Superbra ju :) vill med ha ett stort fint terrarie^^
#4 hon öppnar terrariet minst 1 gång per dag och då får de in lite luft som räcker till nästa dag… hehe
Jättefint. Tror det är mångas dröm att ha ett sådant terrarium till sina möss.
#6 Ah well, så sant 
Stort fint terrarie i a f.
Själv har jag haft lite funderingar på att i skjutglasen ha nät istället. En ram av glas, ev plexiglas, och på det fästa nät.
Har en längre period kört med nät istället för skjutglas till ett terrarie jag har råttor i och det är en klar fördel med luft och att kunna ha kontakt med djuren den vägen även när terrariet är stängt.
Jo man kan ju använda sig av kartonger och pinnar osv. så länge. Fungerar ju jätte bra!
Ang. ventilationen så funderade jag också lite över det. Men jag öppnar alltid upp två gånger varje dag. En stund på morgonen och en stund på kvällen. Har dock enväldigt rymlings benägen liten mus på nedre plan som alltid har väldigt brottom ut när jag öppnar dörrarna. Det är nästan som en studsboll. Hon hoppar ut, och jag fångar in, ibland tar jag henne nästan i luften. Hon sitter/hänger ofta vid de små ventilations hålen och sniffar. Men det gör hon förmodligen inte för att hon vill ha luft, utan för att hon VILL UT!! *söto*