köpa en tredje mus?
för tillfället har jag två honor, men funderar på att köpa en tredje.
Men min fråga är nu om det "lätt" att sätta ihop möss? eller är det ofta det blir bråk?

Honor brukar det funka ganska bra att introducera nya kamrater till. Brukar inte vara några problem.

Som Fairytail skriver så brukar det inte vara några problem med honor.
För det mesta funkar det hur bra som helst. Nån gång har jag haft lite problem men som sagt så är det undantag. Ibland har jag märkt att det funkar bättre om de får bekanta sig i en mindre bur först. O så är det bra att skura ur den "riktiga" buren o alla tillbehör innan man sätter in dom i den.
Lycka till!

Precis. Skura ur buren medan de bekantar sig på neutral plats.
Något som jag kom på nu: Ta lite gammalt bottenmaterial och gnugga lite på nya musen, så att den luktar bekant innan man sen sätter in den i buren med de andra?
**Någon som prövat det?
**Annars kan jag bara säga, med min lilla (1 år och 2 månaders) erfarenhet att det brukar gå bra. När vi har introducerat nya möss, har vi gjort som ovan och då har följande skett:
Första gången hälsade de bara artigt på varandra för att sedan vara vänner.
Andra gången kom 2 nya systrar och de jagade de två gamla mössen. Det var ett förfärligt liv. De slogs och grälade i en vecka, men det slutade tvärt! Sedan dess har de varit superpolare och pillar och putsar på varandra.
Tredje gången kom 2 andra systrar och de fick mycket "pisk" av de första systrarna. Särskilt den ena, hon skrek! Det var hemskt. Det höll på i en vecka. Paus i några dagar för att sedan fortsätta en vecka till. Sen slutade det lika tvärt och nu är alla mycket söta vänner.
Hon som blev så jagad mår mycket bra i gruppen och blir inte nedtryckt av de "ilskna" systrarna eller någon annan heller.
Grälen höll inte på hela tiden och det var inget blod inblandat.
Det hela låter mer dramatiskt än vad det är.
Finns det någon som har satt ihop möss och som det bara inte har fungerat mellan? Då menar jag att det hade slutat med döden för någon eller att någon blivit så mobbad att det inte gått?
En artikel i ämnet vore ju inte helt fel! Någon som vill skriva den och som har lämpliga foton (typ nosa på varandra foton etc)?
Maila i så fall artikeln + foton till gerodean AT bostream.nu (byt ut AT mot snabela - @ )

Det vore fint med en artikel!
Älskar mina stora små vänner..