Mus iFokus

Mus

Etiketter: beteendehälsaskötsel
Läst 356 ggr
jauchzet
0

Egenheter hos era möss

Jag tycker att det är så roligt att sitta och titta på mössen när de håller på och fixar och donar och busar i buren och har hittat lite egenheter hos dem som är väldigt roliga och som jag tänkte dela med mig av en!

Våran minsta tjej Tara gör någonting som ser väldigt kul ut! Mössen bor i en plastbox som har hjul och därför finns det upphöjningar i botten på boxen för hjulen. När hon ska på toa så sätter hon sig på en av upphöjningen precis som om hon sitter på en toalettstol. Ser otroligt roligt ut!

_Sen gör hon en jättehäftig akrobatisk grej i hjulet ibland, men det skulle jag nästan behöva ha på film. Svårt att förklara. Vi har ett stålhjul som står på botten och ibland tar hon tar hon tag i en av stålskenorna som som själva ställningen som håller uppe hjulet sätts fast i och snurrar runt på den och landar jättesnyggt utanför hjulet. Jag vet att hjul inte är rekomenderat för att de kan få svansknyckar osv., men de tycker ju att det är så kul så jag har inte hjärta att ta bort det.
_

Vad har era möss för tokigheter för sig?

UlrikaD
0

Jag vet inte om det är tokigheter förstås, men jag har en pappa-mus som bor med sina två snart 1-årig söner i köket.

Varje gång microvågsugnen säger "pling" så radar de upp sig framme vid terrarieluckan och vädrar i springan. Så är det bara att öppna dörren och ge dem varsin smakbit.Flört

ivanhoe81
0

#1 hahahaha plingpojkarna alltså, de har förknippat plinget med godis

jauchzet
0

#1 Haha, vad roligt att dom lärt sig det! Skrattande

UlrikaD
0

De är inte dumma direkt.Skrattande

ivanhoe81
0

mina honor har en tendens att bara dricka vatten i samlad klunga när jag är i rummet (och det är inte fel på flaskan för den droppar)

en annan flock älskar att kunna klättra upp på akvariekanten och gå en vända för att sedan hoppa ner igen