Mus iFokus

Mus

Etiketter: aveluppfödning
Läst 1155 ggr
paula.wb
0

Alla musuppfödare kolla hit

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hej jag undrar om det finns nån som föder upp möss i kungsbacka eller i närheten av kungsbacka ?

isåfall vad kostar det ungefär?

Glad

Mice
0

Om du inte hittar någon så skulle det kunna gå med djuraffär.
Isåfall tycker jag du ska kontrollera om dom är bra, ex. ställ massa frågor och fråga vart dom får mössen ifrån. När du får dom kontrollera så att dom är rätt kön osv. Jag köpte mina på en djuraffär i mölndal som ligger lite i närheten men endå "ganska" långt ifrån. Dom mår bra och det är inget fel på dom. Dock var dom som jobbade på djuraffären okunniga men dom köpte in dom från seriösa uppfödare. :)

Tycker du ska kolla på djuraffären om dom är seriösa ifall du inte får tag på en uppfödare.

Grodan
0

Det kanske inte finns någon uppfödare i just Kungsbacka, men det borde finnas någon/några runt göteborg. Jag vet inte hur ajanki har det nu med möss. Hon bor en bit utanför Göteborg, men åker en del så transport kanske kan ordnas.

Varför jag föredrar uppfödare är ju för att de har väldigt trevliga möss som också borde vara friska. Jag skulle jättegärna sälja några honor till dig, men jag bor i Stockholm…

Vart du än köper mössen bör du kolla hälsan noga. Jag har skrivit några Artiklar om det.

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

paula.wb
0

#1 jag ska kolla i djuraffär först och kontrolera noga (som du sa) så mössen är friska.

#2 jag skulle tycka det va jättebra att köpa från uppfödare men mamma vill att det ska ligga nära så det måste lixom vara nära kungsbacka.

Tack båda för svaren! Glad

ajanki
0

Jag har några ungar som är leveransklara nu. Min son som bor i Göteborg är här och hälsar på och åker tillbaks till Göteborg i morgon. Om det inte är för tidigt för dig (tänkte på att din födelsedag inte är än) så kan han säkert ta med sig en eller flera möss till dig!

[aammE]
0

Kan VARMT rekomendera Ajanki, skulle definitivt välja henne framför djuraffär. Har flera möss från henne och de är verkligen underbara.

[aammE]
0

Om du kan hämta i Mölndal så skulle jag kunna transportera dit från Göteborg, brukar ändå vara där och titta i deras djuraffärer.

jauchzet
0

Jag rekommenderar också Ajanki! Har sex underbara tjejer ifrån henne hemma hos mig!

Skrattande

[FRllDA]
0

När vi nu kommer till rekomendationer så kan även jag lägga ett gått ord för Ajanki. Jag har en helt fantastisk liten tjej ifrån henne hemma hos mig. Hade även an annan hona ifrån henne och även hon var suuuper go! :)

ajanki
0

jauchzet
0

Oj, jag skrev ju fel. Jag har sex möss, men en av dem är inte från Ajanki utan från Göteborgs Zoologiska.

paula.wb
0

Ajanki jag måste såklart prata med min mamma först men bor du i gbg eller? För om du gör det så är det ju ingen brådska. Men jag ska kolla upp om jag får åka till gbg och hämta möss. Men jag ska till mamma ikväll. (är hos pappa nu) Så då kan jag ju fråga henne det.

Tack alla andra som har skrivit!! ni la bra ord för Ajanki Glad

ajanki
0

Nej, jag bor inte i göteborg. Min son bor där och åker hem om två timmar så denna gång är det nog försent.

Men om du vill ha möss från mig så går transport säkert att ordna!

paula.wb
0

okej. Mamma sa endå att hon tyckte vi ska löpa dom i djuraffär. Fattar inte varför men det blir säkert bra. Tack endåGlad

Mice
0

#13 Det blir säkert bra. Tror du märker ifall dom skulle må dåligt eller så. Dock får man välja bland fler färger/tecken osv hos uppfödare oftast. Fast ärligt talat bryr jag mig inte om färger och så. Men det är väl lite om man vill ställa ut eller så.

Men en sak. Du kanske får vänta på att det kommer möss till djuraffären ifall dom inte har. Jag fick vänta i 2 veckor.
Men det var det värt. Så underbara som dom är.

Det är allafall en liten risk att köpa från djuraffär (ifall man köper honor) att dom skulle vara gravida. Och det vill man ju inte :o
Fast om djuraffären skulle vara bra tror jag inte att det skulle hända.

Men man vet ju aldrig. Iallafall, tycker du ska chansa. Hoppas du får lika tur som jag (som köpte på djuraffär) och får underbara charmtroll :)

paula.wb
0

#14 oe med att det kommer gå bra. Det gör inget om jag får vänta för då har man längre tit på att förbereda saker. MEn jag bör vell ta en mus som är 4-6 vecor eller?

Gravida möss vill jag ju inte ha men jag tror absolut att denna affären e bra. Vet flera som köpt djur där. Jag har köpt fiskar där en gång i livet ;) MEn som sagt ska mössen vara 4-6 veckor eller hur gammla ska dom vara? Glad

Mice
0

#15 Oftast 5 veckor. Vissa säljer dom 4 veckor.

Mina var 5.

paula.wb
0

#16 okej tack.  Då beställer dom möss typ eller? Jag vill inte ha röda ögon. men man får ju välja.

Skulle gärna se bilder på dina möss Glad

DeniceP
0

Jag har köpt alla mina 4 från djuraffär, och dom är fullkomligt underbara! Fast jag rekommenderar dig att köpa så unga som möjligt (4-5 veckor) för då är det lättast att få dem handtama eftersom de inte blivit hanterade så mycket i djuraffären! Har jättemycket problem med min vuxna hona som är döö skygg.

/ Denice, Oddpaws Råttuppfödning
Bloggar på Tassliv, hur det är att leva med tre hundar och övriga djur!

[aammE]
0

Åk till göteborgs zoologiska, de har alltid möss inne och många fina färger. Både långhår och korthår (även satin), de föds upp i djuraffären.

paula.wb
0

#18 okej jag ska fråga om unga möss mellan 4-5 veckor. Om dom bara har "gamla" möss inne vad gör jag då? Beställer dom möss då?

#19 Låter bra men jag vill ha nära till affären för om nått skulle vara fel så e det nära att åka. Och så köper jag mat osv där. Då blir det lättare för mig. Men tack för tippset

DeniceP
0

Dom brukar ha unga. men om dom nu inte har det så råder jag dig att vänta tills de har :)

/ Denice, Oddpaws Råttuppfödning
Bloggar på Tassliv, hur det är att leva med tre hundar och övriga djur!

paula.wb
0

jaha okej tack :)