Mus iFokus

Mus

Etiketter: beteendehälsaskötsel
Läst 513 ggr
[Samsonmaster14]
0

Min mus har blivit otam!

Jag har en mushona (8 månader gammal). Hon var dräktig en gång och fick 9 ungar. Så problemet är att hon har blivit rädd för mig!

För 1 vecka sedan var hon tam och gick upp på min han så fort hon kunde, men nu springer hon bara iväg när jag stoppar handen in i buren!

Och hon var jätte lugn innan! Hon kunde sitta på axeln i 30 minuter, men nu springer hon bara runt och är hyperaktiv till 100000%

Hon bor med 2 döttrar och en annan hona som jag köpte på djuraffären. Honan från affären är inte heller SUPER tam, men hon är tam.

Mina möss har utrymme på 120x60cm. Men det har dom inte haft så länge!

Grodan
0

Hon kanske aldrig var riktigt tam förut…? Möss kan ju klättra på dig för att du är en bro till frihet eller något bättre, dvs att de klättrar upp på dig när du sticker ner handen i buren behöver inte betyda att de är tama.

En gång för länge sedan när jag hade 3 hanar tillsammans i en laglig och inte för liten bur storleksmässigt, var det en av dem som alltid hoppade upp på mig för att springa bort. Han fick flytta till egen bur och då slutade han att springa uppför min arm. Han blev också mycket lugnare och tryggare av att bo ensam.

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️