Mus iFokus

Mus

Etikett: fikarummet-otypiskt
Läst 466 ggr
Tina-A
0

Skriva utan att titta?

Hur många är såå datorberoende att ni nu kan skriva utan att titta på tagnenterna?

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Tina-A
0

Jag är en :P

mandymoo
0

ja nu beror det nog inte på databeroende för  min del *ler* Utan att jag gått kurs och sen jobbat med att registrera… o då ska det gå fort o då kan man inte titta på tangernterna - då ska man veta….

Mymlan
0

Jag är nog väldans beroende *S* men kika på tangentbordet måste jag annars stavar jag bara fel men det kan bli stavfel ändå emellanåt.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

TacoBelle
0

Ja, när jag gick i skolan hade vi skrivmaskinsskrivning på schemat. Då satte fröken en slags bricka över händerna så man fick träna på att skriva utan att titta på händerna. Då hade vi alltså rum fulla med skrivmaskiner, inte datorer Flört

Tina-A
0

#4: Vad rooligt :D

reverse
0

Vi hade någon liknande grej med en sådan där bräda som döljer tangenterna, fast vi hade det just på datorerna i skolan. Så jag skriver utan att titta, dock har jag inte rätt fingersättning utan någon slags egenpåhittad hoppig stil, men den funkar bra. =)

//Lina

mandymoo
0

#4 ja den sattes fast i kåpan o i början hade man en ritning över tangenterna… sen övade man vissa bokstäver i taget … sen utökades det o sen togs ritningen bort…

Kan säga #5 då var det inte kul *Ler*

#6 min pappa har sätteri… o haft det sen det var med bly o texten las i lådor osv… han är en av dom snabbaste o säkraste jg vet att skriva … o då använder han inte heller "rätt" fingersättning utan pekfingervalsen *Ler*… så bara man vet var varje bokstav ligger så….

Madde
0

Jag har kunnat skriva utan och titta i många år. Får väl tacka skolan för det. Då jag hade data från 5:an och så övade vi ofta och självklart ville jag vara bäst. =)

Vilket jag är glad över idag. =)

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Tina-A
0

Jag tror jag har - någelunda - rätt fingersättning. Har i alla fall rätt hand på rätt sida och går inte över med höger han på vänster sida eller tvärt om.. Andväner också tumme (till mellanslag). Pefinger, långfinger och ringfinger skriver jag med. Lillfinget använder jag bara till enter och när man håller inte shift eller ctrl .. :P Men vet inte riktigt hur man "ska" göra

Sushifish
0

Jag är en av dem.

Digitalis
0

Jag vet vart tangenterna sitter, men jag vill gärna se på skärmen vad jag skriver. Annars blir det inte alltid rätt.

//frida

Grodan
0

Precis som TacoBelle hade jag maskinskrivning i årskurs 7-9. Mina första år som redaktionsmedlem skrev jag elskrivmaskin… Skrattande

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

[mjuue]
0

Jag har då inte haft eller har maskinskrivning:P men det är bra det..

Jag brukar inte kolla när jag skriver.. inte alls faktiskt:)

amaira
0

Skriva utan att titta, okej, då gör jag det. Jäpp, det går, fast jag får rätta lite grann ibland. Jag har också gått skrivmaskingskurs, och det hänger i. Det underlättar oerhört faktiskt.

Oftast brukar jag i alla fall "snegla" på tangenterna, och då går det fort att skriva! Nu - när jag inte tittar, tar det längre tid, det tar tid därför att det tar tid att rätta när jag skriver fel.

Allt det här har jag skrivit utan att titta! *nöjd*

Elyria
0

Jag kan - på grund av en kurs på Komvux en gång i världen…

[Dominik]
0

JAG AR EN AV DOM >)

jag skriver yran att se nanting

LinaIsabell
0

Jag kan skriva utan att titta på tangenterna, absolut. Det kan nästan alla jag känner i min ålder.

enbartmalin
0

Humm.. Tråden är från 2006 ;)

Hälsningar Malin

Camillhe
0
enbartmalin
0

Tja, ett påpekande då dator användningen för 5 år sen inte är vad den är nu.  ;)
Mycket händer på 5 år och svaren som skrevs för 5 år sen kanske inte är samma idag.

Hälsningar Malin