Mja, det kan man nog. Det är väl väldigt torkade majskorn. Hårda och små. Kanske inte ens bestående av ett helt majskorn utan bara den innersta biten, men vet inte helt säkert. Vet ej heller hur de är torkade eller om de är behandlade på något sätt.
Jag brukar själv ge mina färsk majs samt även torkad/valsad majs. Skillnaden mellan torkad hel majs och opoppade popcorn har jag eg ingen större aning om, men känslan av att opoppade popcorn är så pass mycket hårdare… NÄringsmässigt vet jag inte.
Jag ger små mängder opoppade popcorn, då alltså helt naturella, utan salt och liknande, i maten ibland, det är uppskattat :)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Det finns opoppade pocorn i vanliga gnagarblandningar så jag tror det är helt ok. Lite för mössen att bita io, så att säga ;)
Allt ges bäst i måttliga mängder!
Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare
#3 Jupp jag vet, men jag rekommenderar inte gnagarblandningar… Jag rekommenderar att man blandar sitt foder själv.

Popcorn görs ju inte av vanligt majs utan av speciellt majs med extra hårt skal som ska klara påfrestningen "att poppas".Torkad majs och opoppat popcorn är inte samma sak, jag skulle nog hellre ge torkad majs isåfall, det är betydligt mjukare och innehåller lite mer näring.
Fast som alltid anser jag ju att färsk är allra bäst!
#5 Tack tarmis. Jag försökte googla men hittade inget.
Torkad majs ser ut i regel precis ut som färsk, samma form, men den är då torkad. Opoppat popcorn ser ut som en liten fästingkropp typ…

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
För övrigt är väl popcornkärnor rostade och inte bara torkade eller?
Mvh Ellenfyrkant
#7 Jag vet inte faktiskt