17/8 MUS SÄLJES AKUT
En hanmus säljes i Uppsala - 20 kr
Han var väldigt efterhängsen till sin bror när han var liten (född i år Mars) men eftersom de tjivades så mycket blev det seperata burar. Problemet är att jag varken har plats eller tid för honom. Hans bror blev tam mycket snabbare och är underbar, men han själv.. Allt som lyckas komma nära burgallret bitar han på. Han är väldigt handskygg så när jag byter mat, spån eller vatten springer han och gömmer sig. Och imorgon börjar skolan så jag kommer inte ha någon tid att lära honom att vänja sig vid händer alls, så snälla är det någon som kan ta honom?

Färg, teckning, bild??? Hur är han annars i temperamentet?
Uppfödare?
Hälsningar Malin
Så synd att du måste bli av med honom :(
Hälsningar Malin
(ändrade det)
Tjejen jag köpte dom från hade massa möss hemma hos sig, så hon var nog definitv en uppfödare. Fick aldrig hennes namn däremot så jag kan inte söka efter någon sida. Har ingen nytagen bild, men här är en bild när jag nyss hade fått dom, men försäljningen gäller den smala av dom:
Han är inte aggressiv, visar inte tänder och så, utan är väldigt skygg kring händer. Han var som sagt mycket efterhängsen på sin bror som liten, typ brorsan sköter snacket. Han älskar att klättra i stegen jag köpt honom (som köparen kan få med föresten) och springer jämnt i sitt hjul. Jag tror det är mitt fel som han biter i gallerburen, jag har inte givit honom så mycket att tugga på, så en toarulle eller något skulle bli jättebra för honom :( Snälla om inte någon av er inte kan ta honom, fråga gärna en vän om dom kan.

Är det den till vänster eller höger i bilden?
Om han biter dig, så kan du ju faktiskt börja med att ge honom lite att gnaga på förutom toarullar, tex äggkartong som även är mysigt att klättra i.
Var i Uppsala finns han?
Det är han som är längst ifrån matskålen, i skuggan.
Han har aldrig bitit mig (han är osäker kring händer ju), utan har bitit föremål som hamnat nära buren. Han finns i Gottsunda, men jag kan lätt ta mig in till stan till större mötesplatser som t.ex Musikenshus/Ukk.
Idag smög han fram till min hand medan jag la mat i hans skål, blev så positivt överrasskad att jag flämta till -> vilket skrämde honom, men det är ett framsteg!
#9 Bra!
Hur gammal är killen?
Om han är kvar kan det vara ett tips att försöka ta lite fina närbilder på honom.
Han blir 6 månader snart. Har inga intresserade av honom ännu :( Bilder dyker upp så fort som möjligt.
Det låter spännande att det finns en uppfödare i Uppsala. Skulle vara så kul att få veta vem det var.
Jag har glott lite på fotot och jag kan inte avgöra vilken som är den smalaste av den. Det är c-gens varianter helt klart då de har en kaffelattefärg med vit mage. Typen skulle jag säga är av korsad variant.
#11 Nej, det är jättesvårt att hitta hem till hanar, speciellt om de inte har superbt temperament. Kanske behöver den här killen bara att man pysslar lite med honom. Det är ju absolut lättare att hitta ett hem till en mus om man kan ta fina foton och visa.
om du kan komma till gbg med han, har jag en kompis som vill ha han!
-Sara, och alla mina små långsvansade kräk<3
Säljer du honom som reptilmat med ?
#14 eh?
#13 Nej, tyvärr D: det är för långt bort.
#14 Nej, det var därför jag adopterade dom från första början D: för att dom INTE skulle bli reptilmat.
#14 Jag måste säga att det är högt opassande att fråga en sådan sak i en försäljningstråd.
Jag är glad att Yossi inte tog illa upp.
# 17 Man ska inte bråka i onödan >_<
Förlåt för att bilderna dröjjer, men jonglerar både jobb och plugg just nu. Men bilderna är tagna iallafall!
#18 Mja, jag skulle ordmärka lite på just ordet "bråka"… Tycker inte det handlar om bråk. Jag är Sajtvärd och målet med den här sajten är att ge möss ett värde. Sådana där inlägg passar sig inte och jag måste säga till.
Ja, släng upp fotona så vi får se…
Jag bara skojade :) Men ingen mer ormmat snack! Jag vill inte att grodan ska låsa tråden.
Ja! Det kommer bli jätte kul att se bilder på den lill musen.
#20 Bra. 
Efter en kort diskussion med mina kära föräldrar har jag beslutat att ta hand om honom själv OM nu jag inte hittar någon som vill adoptera. Kanske låter det som en liten ointressan nyhet men till skillnad på vad jag egentligen skrev i första inlägget så är det här en helt bra vändning! Vem det nu var (förmodligen en admin/mod) som rättade mitt första inlägg förstår vad jag menar (Inget illa menat, jag förstår precis varför och så). Här kommer ännu en bild på honom:
Han ser ut som Burmese - färgvarianten alltså.