MUS OCH HAMSTER TILLSAMMANS!!!!!!
Människor är så ointeligenta. På hamster iFokus finns det redan en annons om detta men det e mus.ifokus. Någon har en mus och hamster tillsammans. Hur kan man göra det? Alla vet jo att nån gång kommer hamstern eller musen börja bli kaxig och döda den andra!
Jag ska maila ägaren och säga att det h*n gör är olagligt, dumt osv
Jag vill veta vad ni tycker om det!
(ändrat av sajtvärd)
Men det står ju inte att de är tillsammans? De är ju bara det på bilderna, så de kanske funkar tsm en liten stund.
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
#1 Nä, jag skrev inte att dom bor tsm. Men det är ändå inte bra att låta dom "leka" med varandra.
MItt ex dvärghamster och hans ena mushona umgicks på sängen tillsammans…
De slutade med att de somnade i hög!
Själv hade jag aldrig vågat släppa ihop dem men det var riktigt sött. :-)
OBSERVERA nu att jag skrev att de fick träffas och inte att de bor ihop…
(Folk har missförstått tidigare)
http://www.eyeam.se
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Här hemma hade man då en mus som rymde några gånger till en guldhamster (då ner för skrivbordet hans bur stod på, till andra sidan rummet och upp på en ställning), och varje gång jag hittade honom sov han tätt intill hamstern.
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida

=/ Tja, jag har hört lyckade historier om olika sjurslag som bor och leker ihop förut. Så länge folk vet riskerna med sig så. Min faster hade en katt som fick gå hos hennes möss från att den var kattunge och lära sig att möss var vänner. Den plockade upp en ibland och la sig att sova med och ibland somnade den i buren. Det är klart att jaktinstinkten hade kunnat slå till när som helst, men den tog aldrig en mus så länge hon hade dem.
Det riktigt intressanta var att den senare lärde sig ta vildmöss, men fortfarande inte la en tass på de tama. Jag är alltid orolig när katten tar sig in i musrummet, men det beror ju på individen. Jag var t.ex. aldrig orolig när jag hade min schäfer hos min kaninflock och hon jagade ändå kaniner ute. Sen är jag rätt övertygad om att hon inte hade haft en aning om vad hon skulle göra om hon nånsin fångat kaninen. xD
När det gäller bara umgänge mellan arterna lät vi alltid mina två möss och min väns dvärghamster umgås när jag var liten. Den verkade bara glad för sällskapet.
Och sen har vi ju fallet med Geparden som adopterade en Gasellbebis. Djur är inte så enkelspåriga, självklara och oavancerade som man ibland vill tro.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Även om det finns solskenshistoerier förstår jag inte vitsen med det. Då är det väl bättre att ha 2 möss som har sällskap av av varandra och 2 dvärghamstrar. Än 1 mus och 1 dvärghamster som får ses utanför buren. (inte sagt att det inte redan finns 2 möss i säljarens hem meen…)
TS, det är ju faktiskt inte olagligt att låta djuren ses utanför buren. Men de ska inte va ihop i buren.
Mvh Ellenfyrkant

Nej det är ju en annan sak. Kanske att man blivit förtjust i just bara en mus? Eller att man har en hanmus? Ingen aning, bara spånar.
jag hade en mus på rymmen, en liiiten pygmémus till och med, och den hittade jag av en slump när ag städade en öppen duna där dvärghamstern Roffe bodde. Pygmémusen hade varit på rymmen i en hel vecka och jag trodde den var död. jag hade sett spår kring mat-och vattenskålen jag ställt ut de första dagarna men sedan var den bara puts väck!
Inget att rekommendera men det funkade dessa dagar och för mig var det tur för på den begränsade ytan kunde jag till slut fånga in pygmémusen :)
Jag undrar om Roffe hade märkt den alls…tror faktiskt inte det.
Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare
Jag tycker nog inte det är så bra att hänvisa till annonser och i samma inlägg skriva mindre trevliga saker om annonsörerna, så jag kommer att ta bort inlägget.
Jag nöjde mig med att ta bort länk till annons.