Mus iFokus

Mus

Etikett: fotografier
Läst 1695 ggr
[josefinjeanette]
0

Jag smälter för djur i bur!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har jag vart utan mina gnagare i ett par år! Men igår så gick vi in i en djuraffär, och skulle köpa ett nytt halsband till hunden!

Jag tycker så synd om små djur i djuraffär så jag blev tvungen att köpa de tre hon möss som fanns inne. Dock så märkte jag att en av töserna var gravid! Så henne var jag tvungen att låta dem ha kvar =/

Nu har jag i alla fall två nya älsklingar =)

Eftersom att dom kom hem igår är dom fartfyllda i buren och ganska svårt att ta ett kort. Men jag tänkte dela med mig av Någon bild =) Färgerna är inte riktigt lika irl, Yoda är nästintill silvrig och Leija är jordnöts färgad ^^ om ni förstår vad jag menar? ganska kass på färger o.O

Leija och Yoda =)

[josefinjeanette]
0

Yoda =)

[josefinjeanette]
0

Yoda igen =)

BMEXX
0

Sötnosar! Håller också på att längta ihjäl mig efter möss, men min pojkvän vill inte ha eftersom han tycker de luktar :'(

// Pabblo

[josefinjeanette]
0

Inte lätt att ta en bild på Leija eftersom att hon inte vill sitta still en enda sekund när man pratar med henne =?

[josefinjeanette]
0

#3 Jag lyckades övertala min sambo när vi var i djuraffären, han tycker i vanliga falla att dom är äckliga. Men när jag berättade hur jag kännde när jag såg dom i buren så gick han med på det… Men det fick inte bli en vana Obestämd

ajanki
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Vilka jättesöta tjejerKyss

Stort grattis till dom!

Ser ut som om Yoda är burmese, en av mina absoluta favoritfärger!!

Korten är lite ljusa så det är lite svårt att se färgerna, men även om hon nu inte är burmese så är hon såklart ändå lika finSkrattande

[josefinjeanette]
0

#6 Yoda är jätte silvrig men fortfarande brun på något sätt, Leija är ljus ljus brun. Tänkte på om hon skulle heta peanut men det kändes lite fail :3Båda är lite ljusare på undersidan.

Den tredje tösen som aldrig ficl följa med hem var Mörkgrå och verkligen kritvit under!

Det är lite tråkigt att uppfödarna slarvar med sorteringen av mössen innan dom får komma till djuräffärerna. Han förklarade för mig att dom blir uppdelade hos uppfödaren men att dom delade upp dom direkt när dom kom till djuräffären. Det hade vart en liten pojke med i dessa tösers transport. men förhoppnings vis så är mina inte på smällen, har kollat på dem och dom verkar ha klarat sig.

Ville ha alla tre systrarna, det var bara tre tjejer i denna kull och den hade kommit i måndags, jag köpte dessa igår som sagt!

[Dominik]
0

Du har håriga armar XD Nice!

[josefinjeanette]
0

#8 det är min sambo =P hehe

Grodan
0

Grattis till de nya familjemedlemmarna! Skrattande

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

kimky
0

lol xD med det där med armarna. (sorry) ^^'

men söta möss :3 eller snygga o.o' vet inte vad blandning av det blir men aja :D

[josefinjeanette]
0

Det är två töser så en blandning av dessa får jag kämpa länge för ;)

kimky
0

aaaaha o.o' du..då blir jag inte lagom shockad ifall du får ungar på dom hehe xP

men som sagt jävligt fina möss ^^

[Dominik]
0

Jag är inte beroende av bruna djur men jag håller mig dug kimky

kimky
0

ehm..dug? vad menas med uttrycket? o.o'

[Dominik]
0

#25 jag håller mig dig om att dom är jävligt söta :)

Denna kommentar har tagits bort.
[josefinjeanette]
0

Försöker att få bra biler men jag lyckas inte =(

[Dominik]
0

#18 Det är jo möss min vän :) Jag måste ta ungefär 30 kort för att lyckas! 99% är failbilder :)

[josefinjeanette]
0

Jag har nu tagit 319 bilder och inte en enda där man ens kan tyda att det är en mus på bilden =P

Ellenfyrkant
0

#20 Haha, då kanske det är värt att se sig om efter en bättre kamera

Mvh Ellenfyrkant

[josefinjeanette]
0

#20 Jag har en Canon eos-1ds mark III så nej…. det är inte problemet =P

[Dominik]
0

Möss rör sig hela tiden, o det e problemet. Det är bäst att döda en mus o fota den då :) Då sitter den stilla hela tiden :DDDD

(skojade)

Ellenfyrkant
0

#23 Väldigt roande. Då får man be någon annan att hålla musen eller sätta den på ett bra ställe och (inte) helt enkelt utvecklas som fotograf.

Jag fotar dock mycket djur som rör sig och visst blir det endel misslyckade bilder men med hyfsat kort slutartid så brukar det allt funka fint.

Mvh Ellenfyrkant

[Dominik]
0

Hehehehe mm.

Idag fotade jag Fight med min mobil, eftersom jag hittade inte kameran, och mobilens kamera är typ skit dålig! Men jag lyckades ta några bra bilder. När man fotar ett djur så borde man tänka på att det ska inte vara för ljust, men inte för mörkt heller osv…..

Här är en bild som jag tag idag. (På bilden ser man Fight)

[josefinjeanette]
0

Jag har försökt med allt =P

Grodan
0

#26 Nä, det har du nog inte.

Du måste ha lite mer tålamod. För det första bör du inte stå så nära med kameran att blixten gör hela bilden vit. Sedan bör du använda macroknappen för att musen skall bli skarp.

Sätt musen på en liten yta. Låt den gå omkring där lite - en mus kommer alltid att utforska en ny omgivning, så ge den lite tid till det. Ha papper nära och ta bort avföring. Ta in skärpan, tryck ner knappen halvvägs och ta bara foton när musen tittar på dig/mot dig eller är i profil.

Mer om att fotografera möss här:

Finns mer fotograferingssnack med mkt bra tips i en del trådar, men jag hittar dem inte…

[aammE]
0

Man bör ha ett väldigt ljuskänsligt objektiv när man fotar möss så att man kan ha en kort slutartid, gärna ett fast objektiv och ev. ett ljustält/ministudio.

Grodan
0

Ljustält kan vara bra. Dock är de sällan så små som man önskar och då kan man göra själv. Bara ta en kartong och klippa ut 3 sidor på och sätta dit vitt papper istället. Skrattande

Det går även bra att sätta mössen i en liten godislåda och fotografera. Tror MP160 eller någon annan gjorde en tråd om det för ett tag sedan.

[aammE]
0

#29 Ja, det är väldigt enkelt att bygga själv. :)

Grodan
0

Lite mera fototips kanske? Någon som hittar någon bra tråd med tips?

[Dominik]
0

Man kan använda photo schop också :)

Grodan
0

#32 som är vaddå för något?

[aammE]
0

Photoshop?

Grodan