OT - Vad har du gjort idag?
Skulle vara kul att veta vad alla människor gör hela dagarna. Så vad har du gjort idag?
Själv vaknade jag sent p.g.a. att äldsta syrran kommit hela vägen från Sthlm och hälsar på med sin och sin sambos pojkar på 9-10 år, och dom dränerar en på all energi.
Tillbringade större delen av dagen hemma eftersom någon var tvungen att passa hundarna medans dom andra åkte till strutsfarmen i Borlänge och sen gruvan. På eftermiddagen/kvällen vart det bjudning/"party" hos syster 2 som fyllde år idag. Sen samlades hela familjen (utom en av systrarna och hennes sambo) hemma för att äta middag. Efter det tog jag, yngsta syrran (har 5 systrar!) och hennes kompis med oss pojkarna ut och lekte i några timmar innan det var dags att krypa i säng. Allt som allt en riktigt trevlig dag! 
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
Jag vaknade kl 15:30, åt frukost o sen gick jag till Mobilia och köpte några grejer. Sen kom jag hem för att det var så varmt och satt hemma o spelade tv-spel resten av dagen.
Jag hatar när det är varmt så jag sitter hemma istället :)
Jo, det är verkligen jobbigt när det är så varmt. Men jag har lärt mig min läxa och dricker massvis med vatten och äter salta saker. Då orkar man lite mer. :)
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
Jag har klippt håret! Jag klipper bara håret sisådär max en gång per år, så jag sa åt frisören att klippa av det vid axlarna, så mitt midjelånga hår blev rätt så kort! :D Superskönt. ^^
Annars har jag köpt spån till marsvinen, hållit på med mina djur, ätit godis, tittat litegrann på tv, samt suttit vid datorn förstås. :)
Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor
Klockan är inte ens åtta på morgonen så har inte hunnit göra så mycket än. Sonen vaknade fem, var hungrig och på goshumör så har pysslat med honom fram till för en stund sen. Nu har han somnat igen, men jag är "pigg" så kollar runt här lite. Har inte planerat något för dagen mer än att jag ska gå ut en runda lite senare. Men ikväll ska sambon och jag gå på bio och se nya Transformers, hoppas att den är bra.

Inte mycket ännu. Nen jag ska till min nagelteknolog vid 11 och fixa naglarna fina inför semestern och sedan till sista arbetspasset innan semester börjar vid 22:00 ikväll.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag började dagen med att mata måsen Mackan som är tillfällig gäst hos oss. Han ska ringmärkas i kväll och släpps ut på fredag.
Därefter släppte jag ut sköldpaddorna i sin utomhushage medan jag bet på en smörgås och drack morgonkaffet på gående fot och såg till mössen en snabbis innan jag började jobba 8:30-17:00. Jag sitter just nu på jobbet och avrundar dagen innan hemfärd.
Väl hemma ska jag fixa 6 nya burar till möss som tillfälligt är placerade i petboxar innan Mackan ska på ringmärkning och kvällen ska avslutas med grillad fläskytterfilé alternativt hamburgare.
Jag misstänker att det kan bli ett kvällsdopp i poolen också efter den långa, varma dagen utomhus på förskolan från morgon till kväll. Vi lyckades dessutom presetera en promenad i solgasset ner till ett utomhusgym där ungarna "lekte" i styrketräningsmaskinerna en stund.
jag kommer somna gott ikväll :)
Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare
Vi har så varmt här i dag så ute har jag bara varit en stund, höll valparna sällskap i trädgården och lekte lite med dom.
Klippt klor på 9 hundar.
Bytt i 5 burar.
Ätit vaniljyoghurt till middag och nu ska jag gå upp till mössen och ge dom kvällsmat (ärtor och ost)
http://anettesmousery.weebly.com/
http://kennel-al-shen.weebly.com
http://minarexkaniner.weebly.com
Medarbetare på mus ifokus❤️
Dagen började tidigt idag!
Klockan 9 var jag iväg och hjälpte till att bygga upp en tävling inför 4 dagars valltävlingar i Järna. 
Pratade lite med klubbkamrater och bar grejor.
Sedan bar det av till fåren och träna min unghund som gick sådär superbra idag så att man blir alldeles glad inombords.
Hem, äta lunch från McDonalds, städa musburarna och råttburen.
Åkte iväg till Bromma Zoo och hjälpte min syster att köpa en dvärghamster samt en stor säck toalätt.
Nu sitter jag här efter middagen och kikar lite…
Ska sedan starta upp mitt nya fisk-akvarium. 
http://www.eyeam.se

Klockan ruingde 6, vaknade, mobilsurfade en snutt, åt frukost i sängen (får det alla dagar jag börjar tidigt och K oxå jobbar och går upp före mig), sen upp, fixa till mig och hoppa i jobbkläder, göra 12 skålar hundmat, mata innehundarna, göra en skål gröt åt hönsen och en flaska lammnäring åt Birk, sen ut, mata kaniner, hundar, får och lamm, kasta in mat åt ödlor, en snabbkoll på mössen, rasta Vidar (nåja, han rastar sig i hägnet medan jag pysslar) och 7.25 åka till jobbet. Växlade med att packa upp varor och sitta i kassan 8-14. Sen hem, jobba med en framtida beställning hos grossist, ha hägnspring med alla hundar, mata hundar, kaniner, nattat höns och får, snabbdusch, på med fina kläder, sen till lillasyster på kalas då ssystersonen Joar fyller. Grillad lax till middag, jordgubbar till efterrätt, och så en massa mys och skratt. Nu hemma, beställningen är färdigförberedd (ska bara läggas in i ett kalkylark och så ska jag hitta priserna), hundarna är kvällskissade. Ska nog bara kolla till alla smådjur, sen lägga mig. Skulle vara skönt att sova 23-8 och så snooza till 9 imorrn
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Vaknade sent, gick till psykologen, shoppade ett par plagg på Kappahl, var ute med hunden och hennes bästis ett par timmar,försökte rodda med en tamråtta som ev är utsläppt i en annan stad, åkte och handlade inför hundutställning på Bornholm i helgen, drack lyxshake (det ENDA som är gott på MAX), spelade spel, matade råttorna och hunden, gosade med råttisarna och nu sitter jag här med ett gäng råttor springandes lösa och ska snart samla in dom och gå och lägga mig.
jag har varit igång sedan klockan 00.00 idag har inte orkat sova pga värmen
har städat burar och tror att det snart är dax att ta en tupplur då jag varit vaken sedan igår morse
Nu har jag precis kommit hem från Jönköping/Gränna/Linköping.
Är helt utmattad. Sova hela dagen. Ungefär 

Sovmorgon till 8.30, snooza till 9, mobilsurfa en liten stund, sen frulla mig och innehundar. Efter det en dryg timmes pyssel med utehundar, hade hägnspring och har plockat grönt till kaniner och får, samt nappat Birk och matat höns.
Pysslade om ödlorna och lyckades hitta en del maskrosor så att Grå åt lite. Hade sen kackerlacksfest åt alla ödlor och pysslade om övriga smådjur.
Plockade undan lite i huset, tvättade 2 mattor och ska hänga dem nu och slänga in en maskin kläder oxå. Tog en kort prommis med Vidar och Vittra, bara en dryg km pga värmen och min onda fot. Fick i mig lite knäckebröd till lunch och har sen suttit med mitt kalkylark och meckat.
Ska nu ta paus och packa lajvkläder, sovsaker, det hundarna behöver och större saker från ladan. Sen städa musburar och så baka 2 fiskpajer och lite limpa.
Krister får vika och hänga tvätt när jag städar golven ikväll. Sen får han visst hjälpa mig med kalkylarket oxå, så det blir klart.
MVH Elin
Snacka om att ha fullt upp där Elin 

Jag har jobbat 13 timmar.. Det är tur att jag har ett så roligt jobb:) Nu försöker jag vara multisocial med djur, sambo och vänner… Katten har somnat och Sixten kör rejs på mig. Han fick följa med att slänga sopor som kvällsaktivitet och nu hoppar han mellan mig och köksbordet:)
4:00 vaknade VARMT! Hade lite svårt att somna om ordentligt…
6:30 matade måsen Mackan, ta ut sköldpaddorna i hagen och titta till de honor som väntar bebisar innan det var dags för dagens viktigaste stund: morgonkaffet!
7:45-14:00 arbete
14:00 packade Mackan i transporten för vidare färd ut i det fria
15:00 På plats i karlstad. En sväng på stan med grabben, shoppade en tröja och ut till Mariebergsskogen där mackan släpptes :)
16:00 en sväng ut til Arkens Zoo, hittade två fina mushonor som fick följa med hem
17:30 hemma, lagade köttfärspaj till familjen
19:30 tid för mig själv hos mössen. Bytte några burar, monterade hängmattor, räknade nyfödda bebisar i två burar, ställde upp tomlådor på vinden och planterade lite nyinköpta blommor
22:00 pratade med Kent på mobilen medan de sista mössen fick mat och därefter hängdes sista masken med tvätt. Tråkiga besked…blir inget besök från Stockholm i morgon…
23:00 dagen är slut. Jag är slut…min breezer är slut. Dags att sova tror jag.
imorgon kommer Jay Smith till vår metropol så det lär bli till att träna lite rock moves och damma av finkostymen ^^
Har mest slöat vid datorn idag, har varit sjuk nästan hela veckan men idag känner jag mig nästan helt bra igen. Tur det för imorgon ska jag till Ullevi och se Metallica, Megadeth, Slayer och Anthrax =)
Har packat nästan allt som sonen behöver ha med sig till sin famor och farfar, han ska sova över där. Första gången han sover borta så hoppas jag får med allt nu… Hunden tar mina föräldrar hand om.
Ska packa till mig själv också. Sen får vi ta och pallra oss ut och handla lite, ikväll ska vi äta nåt med kyckling och efter det blir det lite gott till Arkiv X =)
Väcker liv i en gammal tråd eftersom jag har tråkigt.
I morse vaknade jag tidigt (för mig alltså), redan halv 8. Hade bara sovit 4 timmar och var trött som ett svin, men kunde inte somna om. Gick upp och gjorde i ordning lite frukost till lilla Gummi. Satt inne hos henne ett bra tag och tittade och lyssnade eftersom jag tyckte det var för tyst, men tillslut gick hon in till ungarna och det vart ett jäkla pipande. 
Sen tillbringade jag hela morgonen med att ringa runt. Försökte få tag på någon på soc. Redan förra veckan var jag ner och frågade om hur jag skulle söka det bidraget jag ville ha och fick ett nummer jag kunde ringa och fråga eftersom min socialassistent var på semester. Där svarade ingen, någonsin. Så igår var jag ner igen och bad om att få prata med en annan socialassisten och fick nummret till hom som skulle vikariera för min. Självklart var ju hon på tjänsteresa hela veckan nu när jag ringde i morse…
Så jag prövade det första nummret igen och fick som vanligt inget svar. 
Men jag fick en massa annat gjort. Min kompis flyttade till Mjölby i morse och nu står lägenheten (som jag hyr av honom) fri för mig att flytta in. Så det tog väl någon timme att ringa runt och fixa allt som skulle fixas. Så i morgon flyttar råttorna in och på Måndag-Tisdag nånting är det tänkt att jag och resten av djuren (Gummi och katten) ska följa efter.
Sen bar det ner på stan för att handla lite. När jag kom hem igen tuppade jag av fullständigt. 2 timmars "powernap" och en energidryck senare och nu är det dags att laga mat. Sen ska det städas lite burar och, om jag hinner, packas lite grejer i lådor. Vad jag älskar att packa grejer i lådor… 
//Lamina
#19 Sociala… oj… *Styrkekram*
Kul att du gillar att packa. Det ska jag minsann komma ihåg sen när jag ska flytta igen…
Jag har inte gjort så mycket. Skrivit lite email, gått promenad m korven, matat hungriga små djur, pratat i telefon, spelat spel, läst ut Pansarhjärta… Ska snart städa några burar, äta lite o kanske få i mig lite socker i form av glass (ajjabajja, jag skulle sockeravvänjas, men det gick inte så bra…)
Jag har varit inne i stan en sväng, köpt på mig ett lager baytril (ska medicinera karantändjur) men får det först i september och glömde att fråga om stronghold som var det jag egentligen var ute efter… Suck… Får åka tillbaka på fredag, men det gör inget, ska ändå leverera äppelsnäckor till samma person.
Har också köpt ett busskort efter som att jag insåg att skolan börjar IMORGON (!!!?) trodde att det var på måndag. Så nu har jag migränkänningar efter som att jag är så uppstressad och orolig över att vi ska få ny lärare och nya personer i klassen (ettor, tvåor och treor går tillsammans i min klass) så jag ska väl ta sumatriptan och hoppas på att det fungerar (det fungerar i 3 fall av 10). 
Sen ska jag tina köttfärs till djuren och söka efter en mus som rymde igår…
Idag har jag suttit vid fejjan och spelat det nya smurfspelet som jag lyckats bli beroende av, och så blev det en sväng ner till min tatuerare (en god vän som hobbytatuerar och piercar, oerhört duktig är han!) och fyllde på min gadd på benet! Ajaj, inte smärttålig alls! Men det kommer bli så gaaalet snyggt när det är färdigt!
Dessutom så var min duktiga kusin här i förmiddags och fottade mössen lite, blev ett par bra bilder som jag kanske delar med mig av n gn gång :)
Nu ska jag spela smurfspelet igen, höhö 
/ Denice, Oddpaws Råttuppfödning
Bloggar på Tassliv, hur det är att leva med tre hundar och övriga djur!
Idag var jag på ungdomsmottagningen eftersom jag fick ont i snoppen. Sköterskan var läskig och gjorde konstiga saker med mig! Jag fick kissa in i en burk :(
Sen kom jag hem och: spelade worlf of worcraft, kollade på youtube, spelade WoW, kollade på äckliga bilder, spelade WoW, chattade med mina kompisar o bästa vänner, jag åt pizza, kollade på youtube.
Kl halv 8 gick jag o hämtade mina nya geckos. Det är 2 husgeckos, Lasse och Åsa XD
Just nu reggar jag mina möss i svemus!
Jag har varit på stan med min mormor och firat min lillasyster som fyller 4 år idag! 
Gratta henne från mig XD
#23 Ahaha, älskar hur härligt öppen och ärlig du är. 

Jag sov till nio, matade höns och hundar, skickade ut Cora och Freja i hundgårdarna och snabbrastade Vidar och Vittra. Sen åt jag långfrukost på syndiga varma baguetter med cheddar och läste Jane Austen. Sen surfade jag runt ett tag, kollade forum, mejl och fejjan. Efter det jobbade jag med läxan från revisorerna inför företagstarten typ hela eftermiddagen och råkade slösurfa till då och då.
När jag slutade med det tog jag en snabblunch, då jag glömt bort att äta, samma som frukosten.
Efter det umgicks jag med hundar, först en kort prommis med Vidar och Vittra, sen hägnspring. Först V&V med Drífa, Skade, Fenja och Bestla lääänge. Jag smet från dem efter en bra stund och öste en kärra grus vid dörren till hönsgården så att kycklingarna inte kan rymma mer. Repade lite grönt åt dem innan jag bytte hundar i hägnet. Vidar fick sitta på linan framför huset medan Vittra fick leka med Ego, Ubbe och Cora. Jag myste med dem ett bra tag, sen pysslade jag med kaninerna, repade ängsgräs, bytte vatten och snabbmockade en bur. Sen sista gänget hundar, Piro och Gjöa med Vittra. Passade då på att ge fåren hö och lite havre. De börjar tycka att betet inte räcker till helt längre.
När Krister kom hem fick vi pyssla med Ture, kastrerade baggen. Han har haft en liten bula på hakan, som nu är fler och variga bölder. Klämma, tvätta, spola ur och in med streptocillin. Ringa vet imorrn, suck!
Sen fick alla djur vatten bytt ute och hundarna fick mat. Efter det fick männsikor mat medan jag försökte läsa om bölder på får.
Efter middagen byta vatten åt möss, mata dem och de andra, samt ställa in blomma åt de nya ödlorna. Så lite telefon om imorrn, då jag ska till Uppsala. Kolla lite på brukshundcenter för inspiration, privatkurs i webshoppbygge av kompis i Vänge, sen middag i Skogstibble hos syster med familj och en snbabb påhäls i deras stall innan hemfärd.
Det var min dag, en lugn dag för händer, så jag slipper nog ta piller idag, trots att jag packade frys på jobbet igår. 
MVH Elin
#26 XD Jag gillar inte va som andra XD
Absolut ingenting. Det här blir nog en produktiv dag…
/Anneli
Idag tänker jag sitta hemma, äta middag, spela Pure, göra rent i mössens burar, se om mina reptiler/spindlar lever, leka med musarna och sitta framför datorn XDD
#20 Men jag tar betalt för mina tjänster ;)
Idag har det varit ännu en väldigt produktiv dag.
Kl ringde vid 8, skulle upp och duscha och försöka vara klar till halv 10 så jag skulle hinna i tid till mitt informationsmöte om nått som heter SIGRID på AF. Gick med andra ord inte upp fören kvart i 9. Kom i tid till mötet, nyduschad och klar och fattade i princip inte ett skit av vad det handlade om, men det kommer jag väl förstå med tiden hoppas jag.
Sen gick jag ner på stan och käkade glass med morsan och syrran som var på besök från Sthlm. Tyvärr vart det kortvarigt, syrran var tvungen att hinna med tåget hem. Hemma igen var tanken att jag skulle böraja packa ihop råttburen, men jag gick och la mig i 3 timmar istället. Inte för att jag var trött. Men jag hade så himla ont i bröstet vilket jag trodde berodde på stress, så det var för att stressa ner lite. Och det funkade.
Sen var det dags att sätta igång med råttburen, en Furet Tower. 3-4 timmar tog det att plocka ner och göra rent allting grundligt (med pauser och akut äffärsbesök för att köpa gurka till råttorna inräknat). Sen skulle den sättas ihop igen i nya lägenheten, och det tog sin tid det med. Men vi vart klara tillslut. Fast det smärtade verkligen att lämna råttorna där. Men det handlar ju bara om några dar och jag kommer titta till dom dagligen. Men ändå…
Nu ska det ätas middag, sen är det raka vägen i säng. Efter att ha rastat hundarna och nattat Gummi vill det säga.
//Lamina
Idag vaknade jag kl 15:00 ungefär, fixade ett glas o'boy och satte mig vid datorn, och här sitter jag fortfarande och planerar att fortsätta med det!
Sommarlov for the win :D
#32 Jag åt skit mycket nutella med fanta fanta idag XDD
Idag har jag jobbat hela dagen. Jag tog med 4 lådor med sposorsaker och körde ner dem till Svemus lager i källaren på mitt jobb. "Spökkällarne" som barnen säger med skräckblandad förtjusning och slåss om vilka som ska få följa med ner. Källaren är en gammal nerlagd del av vårdcentralens kulvertar där likrummet ligger i samma korridor. Om man vågar så låter man bli att tända och då är det MÖRKT där nere. Ungarna älskar den kittlande känslan av bus och spökerier ^^,
Jag har matat möss, nataler och hamstrar med rester från förskolan pannkana, sallad, pasta och kyckling.
Sköldpaddorna har fått en ny betesplätt med lite mer maskrosblad i. men det börjar bli lite torftigt så här i slutet av augusti.
Jag har haft besök av LisaR och lämnat tillbaka Netto som varit här på parning.
jag har rett ut ett par tovor i Xambas vackra toffsar (GH LH). Hon måste vara fin till Hamster SM 3 sept :)
Jag har fixat mat till familjen medan de var på en joggingtur och sedan njutit av våra tre vilda igelkottar som ikväll lapat välling, smaskat i sig kattmat (konserv) och fått sista resterna av pannkakan.
Nu är jag trött…ska ladda för att besöka två begravningar i morgon. Jag kommer avsluta fredagens tunga dag med ett pass zumba för att få tillbaka energin igen. Hm…måste ta en titt i garderoben…"valfri klädsel"…det ena är min mormors syster och den andra är en barndomskamrat som tagit sitt liv. Två helt olika bortgångar. kan man ha samma klädsel på båda?
Godnatt :)
-L

Kravlade mig upp för sent imorse, fastnade åter på huskyklubbens sida på fejjan i arga debatter igår. MÅste hålla koll då jag är med i avelsrådet… Hann i alla fall mata alla djur och tvätta av mig samt skrapa ihop det som skulle emd till Uppsala till 9, då faster tillika kompanjon kom hit och hämtade upp mig. Först var vi och kollade in Brukshundcenter i Uppsala, fick lite tips och idéer, och förfasade mig över hur den snygga imponderande butiekn blivit en rätt slätstruken butik nu.
Sen IKEA, kolla in hyllor till kommande butiken, köpte en mus och en bill åt Vittra och käkade lunch. Efter det apoteket för att tanka piller, sen till Vänge för kurs.
Fick en bra genomgång av opencart och hann börja jobba med det. Kan nu mecka en del, fixa kategorier, lägga upp varor, sortera och pula. Nu kan vi jobba med att lägga upp varor medan vi väntar på att alla steg ska tragglas genom. Hann porata och skratta en hel del oxå, men vbännen som hjälpte oss och svågern som var med.
Efter det, hem till syster, lånade duschen, så jag fick en lång varm dusch och tvättade håret i varmvatten (Gissa om jag längat efter den nya varmvattenberedaren nu, kallvatten i kranar är bättre än inget vatten, men det är kallt med brunnsvatten) inna jag fick god middag. Lite prat och mys, sen följde vi emd NIna till stallet så faster fick träffa Blixten, innnan vi 19.15 rullade från Skogstibble på väg hem. Fick med mig en bamsekasse äpplen till djuren hemma, och en del till mig med.
Nu har jag datat ikapp och ska lägga mig, tror jag.
MVH Elin

Idag blev det sova ikapp sig lite, efter gårdagen. Saknar mössen och oroar mig för nyss födda bebisar nåt otroligt. Just nu är vardagen bada och snorkla i genomskinligt vatten, dagliga tjafs och gräl om allt och inget, trösta dagens deppfall som vill åka hem (eller VARA dagens deppfall), hitta kläder i väskan som går att ha i värmen, undslippa kristna böner och föreläsningar från en i sällskapet, undvika att plocka in alla gatudjur, äta glass, sms-uppmuntra mamma, laga mat och planera och omplanera för de följande dagarna. Gah. Det lät mindre semester än vad det skulle. XD
I dag har jag mest svarat på frågor runt mina hundar.
Var dum nog att lägga ut på FB att jag söker nya hem till många av dom:(
http://anettesmousery.weebly.com/
http://kennel-al-shen.weebly.com
http://minarexkaniner.weebly.com
Medarbetare på mus ifokus❤️
Usch….två begravnngar senare
och nu ska jag på zumba för att få tillbaka lite energi och blåsa rent huvudet från sorg och gråt…

#38 Förfärligt. ={ Jag beklagar verkligen sorgen. Hoppas zumban hjälper lite.
Jaaag… kom upp runt 7 imorse, käkade frulle och rastade hund, hade 3 lektioner, packade och åkte hem från internatet. Nu sitter jag och väntar på att pojkvän ska komma hit och äter maränger, mums sockeeer…
Idag satt jag vid datorn hela, dagen från kl 07:nånting tills nu. Har inte ens kissat eller ätat….jo jag åt köttbullar! Jag var mest inne på iFokus och facebook. Jag kollade också på transformers prime (avsnitt nr 8), o sen kollade jag på ett dokumentär om kobror.
Har också varit deprimerad och kollat på min gecko i timmar :P
#39 tack…ja, det var lite tufft. En vän som inte orkade leva vidare… och en gammal släkting som dog hastigt ch oväntat. Båda känslosamma begravningar även om min barndomsvän var mer tragisk så klart…så mycket frågor och så många ledsna runt om henne…hennes vuxne son och hennes man, hennes pappa och syskon…tungt att se så många förkrossade som fanns där för henne men ändå inget kunde göra.
men zumban rensade rent huvudet. Nu är jag mycket trött i både kropp och själ och kommer somna ovaggad ikväll. Lite fläskfilé till familjen som inte har varit på begravningsmiddagar och kaffe med tårta x 2.
Imorgon blir det en roligare dag fylld med museri. Säktingar kommer på besök och vill gärna klämma på djuren innan de far vidare och efter det ska jag städa i turbofart, Strongholda hela bunten och sedan ta emot en köpare som fått för lite tid för två honor hon köpt som får flytta tillbaka. Djuren ger mig livsglädje. Det är där man hämtar kraft och ork för nästa arbetsvecka :)

Det är tur att man har de små knytten, annars hade livet varit tyngre. Men två begravningar på en dag är riktigt hårt. ={

Jag är glad, fick äntligen en varmvattenberedare. Mindre kul att få fakturan på 21 000 sen (om de drar av rotavdraget på en gång, annars är det 25 500) som tur ä får vi i alla fall 11 000 på försäkringen…
Lite pyssel innan rörmokarna kom, snabb prommis, städa badrum, sopa upp trasig boll och ikeamus efter Vittra, frukost till mig och innehundar, tvätta av mig od. Sen åt jag låång god frukost när de tog ut den gamla beredaren. Efter det långa hägnspring med hundar, mocka kaninburar, plocka undan lite inne, anmäla 4 hundar till huskyspecialen (samma helg som SM, så mig slipper ni då) och betala 920 kr i anmälningsavgifter dit. Bäddade sen rent i sängen, dammsög, körde diskmaskinen och sen åka och köpa 4 säckar hundmat. Efter att hundar matats och Ture fått bölder tvättade gick vi en liten sväng med Ego och Ubbe som bråkat. De blev vänner igen, Ego fick svidmedel på sitt lilla sår och sen fick vi middag. Sen lite TV, innan jag nyss meckat lite i webshoppen, fixat lite med kategorier och så. Nu är hundarna kvällskissade, så jag ska bara tvätta av mig, borsta tand och sova. Jobba imorrn…
MVH Elin
Jag har bakat 3 jättestora äppelpajer och de blev supergoda. Jag och mina husdjur satte oss vid bordet och mumsade i oss alla pajerna med världens gosaste vanijsås och nu är vi sååååå lyckliga.
Sedan vaknade jag…
Jagv var på malmöfestivalen och kollade på världens bästa film! Jag bölade som ett litet barn, hehehehe filmen heter I am Sam.

Promenerat hundar, jobbat, matat i varor i webshop, matat djur, ätit middag, nu popcorn och TVsoffa!
MVH Elin
pussat på pojkvän, pussat på mössen, varit ute med hunden och sedan riktigt njutit av ensamheten.
Gått några km, hämtat bilen från verkstad (valde Mekonomen eftersom jag ville vara säker på att bilen också var lagad!!!) handlat en ätbar sak, pussat på små djur, pratat i tele, skrivit, läst lite, spelat lite o nu ska jag bajsa korv (blev lite försenat)
Idag fotograferade jag mina ödlor, hamstern och en av mössen
Imorse gick jag till mormor med vovve och lämnade henne där medans jag skulle till kirurgen, väl hos kirurgen visar det sig att jag skulle inte vara där förens i morgon, mamma hade sagt fel till mig… Sen släpa sig till mormor och hämta hund, gå hem med hund, äta lunch och åka och jobba i 3 timmar. Eller ja, jag kelade mest med kaninerna, gjorde inte så mycket nytta. Kom hem, sov till sju, käkade och nu sitter jag och tittar på breaking news
Har mest latat mig idag. Kände inte för att gå till "skolan" så jag stannade hemma och diskade och städade lite istället. Så jäkla skönt att inte behöva gå dit om man inte vill ^.^
Sen gick jag hem till föräldrarna eftersom jag har lite jag behöver göra på datorn och ta en dusch (har varken dator eller dusch för tillfället). Hade ingen lust att ta bussen, så jag knatade i 1½ timma istället. Nu ska jag i duschen sen ska jag översätta mitt CV till engelska och skicka iväg till ett företag på Irland. :)
Efter att jag har läst igenom alla "mina" trådar på iFokus, har inte vart inne på över 2 dagar… :o
//Lamina
Vaknade hmm 4.05 tror jag, och ner och duchade. Åkte till jobbet/praktiken halv 8. Kom hem 18, något sånt. Har inte gjort så mycket nu ikväll. Kollat på tv, varit inne på datorn och gjort rent musburen. Kanske ska ta och äta något, då jag inte har ätit sen igår eftermiddag, och kolla på en film.
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida
Haft datorn avstängd hela dagen idag. Det är ju World Car Free Day så jag tänkte att jag stänger av både bil o dator idag. Men lyckades inte, min zombie behöver mat o kärlek.