Mus iFokus

Mus

Etiketter: om-sajteninfo
Läst 1354 ggr
Grodan
0

Nya medarbetare sökes!

Jag söker vuxna Medarbetare till sajten!

Det är med stor sorg jag har beslutat att entlediga två trogna och duktiga Medarbetare. De går i skola och har fullt upp i sina liv och har ingen tid över för mus-ifokus.

Jag söker kreativa personer som inte drar sig för att skriva Artiklar (även på uppdrag), rättstava och granska andras Artiklar samt skapa intressanta trådar.

Är du en driven person med för mycket fritid, eller har du ett oerhört stort intresse för möss? Är du inne på mus-ifokus dagligen? Fundera på om du kanske skulle kunna vara Medarbetare på mus-ifokus.

Vet du med dig att du inte har tid så är du inte rätt person. Jag behöver personer med mycket driv och gärna kunskap - eller i a f viljan att leta efter kunskap på nätet eller research på annat sätt.

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

DeniceP
0

Jag är mer än intresserad! Jag sitter inne på mus i fokus nästan dygnet runt, jag älskar att rättstava och att skriva, och jag brukar ha ganska bra fantasi när det gåller nya trådar haha.

Dessutom har jag relativt mycket photoshopskills, så att fixa ihop omröstningar och liknande hade varit mig en stor ära!

Dessutom har jag börjat få rätt mycket kunskap om möss, om inte annat så har jag en förmåga att tänka logiskt.

/ Denice, Oddpaws Råttuppfödning
Bloggar på Tassliv, hur det är att leva med tre hundar och övriga djur!

[Dominik]
0

1) Jag älskar möss, vet mycket om dom, håller på att lära mig jätte mycket om färger, teckningar och hårlag. Om några månader ska jag börja "plugga" genetik. Dessutom ska jag börja födda upp siameser om några år :D

2) Jag är inne på iFokus även i skolan. Sitter vid datorn 24/7 och får nästan aldrig läxor, pluggar bara 2 timmar varje dag. Det betyder att jag har alltid tid.

3) Jag är också van vid photoshop fast min bärbar gick sönder, och jag ska få en ny i december.

4) Jag går i skolan nu så jag stavar alltid rätt och läser vad jag har skrivit innan jag postar ett kommentar/inlägg.

5) Jag är oerhört kreativ. Har VG i bild :D

DeniceP
0

Haha Dominik kul att du skriver att du alltid stavar rätt, när du stavat fel i inlägget ;)

[Dominik]
1

#3 Jag har dyslexi o gör NÄSTAN aldrig fel just nu :) muhahahaha

Stephanie
0

#3 Jag skulle inte klaga på andras minimala fel om jag själv inte lyckades stava allt rätt Flört

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

DeniceP
0

Han vet att jag driver med honom, vi har samma råa humor båda två. Så klaga var det verkligen inte.

Grodan
0

Jag tycker ni bägge är bra medlemmar här, aktiva och skriver i många trådar. Dock går ni också i skola så erat engagemang blir begränsat. Därför måste jag säga nej. Jag söker vuxna som pluggat klart!

De två medarbetarna som jag ska entlediga är ju jättebra Medarbetare, men som pluggar. Jag skulle så gärna vilja ha dem kvar, men jag kan inte ställa krav på dem då deras utbildning är viktig. Och det är samma sak för er. Ni ska plugga.

Om ett par år kan vi dock diskutera saken, om sajten och intresset finns kvar.

Grodan
0

Gah, jag saknar redan Ellen…Gråter

Lamina
0

Jag! Ja, jag går i "skola", men bara i ungefär en månad till, och bara 4 timmar/dag, utan läxor. Ja, jag har "fullt upp", men är ju ändå inne på iFokus (särskilt mus.ifokus, är här mer är på råttor nu för tiden ;)) minst 1-2 timmar/dag. När jag får hem en egen dator kommer jag ha ännu mera tid. :) Jag har ju erfarenhet av att vara Medarbetare och vill alltid lära mig mer om mina djur. Duger det? Tungan ute

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Grodan
0

#9 Det låter kanon, Lamina! Vi kan ju ta en liten provperiod och se hur det går.

Lamina
0

Gärna för mig, när börjar jag? :p

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Grodan
0

Om 1 minutSkrattande

DeniceP
0

Jag har aldrig läxor, och är ofta inne på iFokus på håltimmarna, vilket vi har varje jäkla dag. Så tid, det har jag massor av! Men jag förstår dig ändå Grodis, och självklart finns intresset kvar senare!

Stephanie
0

Jag blir lite nyfiken på var/vad ni pluggar, där ni inte får läxor och bara pluggar några timmar om dagen? Tungan ute

Lamina
0

Jag har inte den blekaste! Fick ett brev från AF för någon månad sen att jag skulle gå på ett program som var finansierat av Europeiska CentralFonden, SIGRID. Jag går på Lernia, får pengar av FK för "kursen" och kommer få kursintyg. Men vad vi faktiskt gör där har jag inte fattat än. Tror att tanken är att vi ska bygga självförtroende, skaffa kontakter och så småningom skaffa jobb, praktik eller börja studera på Lernia eller YA.

Vi får faktiskt uppgifter att göra på fritiden, men måste inte göra dom om vi inte känner för det. Jag känner inte för det…

//Lamina

[Dominik]
1

Jag går i 9an, och mina lärare är så dåliga att vi hinner göra allting på lektionerna, sen så går jag på läxhjälp :)

DeniceP
0

Jag går på Naturbruk, om vi jobbar flitigt på lektionerna så får vi inga läxor alls :) DÖSKÖNT, då jag faktiskt gör vad jag ska på lektionerna så jag har aldrig läxor :D

Dock trist när man är hemma och inte har något att göra! Det är typ, iFokus jag sitter och ugglar på hela dagarna xD

[Dominik]
1

Ibland så får jag läsläxor o glömer det, men kommer alltid på ett bra förklaring :DD

Det
finns 365 dagar om året för att göra läxor i. Om man tar bort alla 
söndagar, det är 313 dagar kvar, också finns det ca. de 50 dagar när 
vädret är för varmt för att göra läxor, då är det 263 dagar, och såklart
vi sover minst 8 timmar varje dag, vilket motsvarar 122 dagar per år. Sedan finns det 141 dagar kvar. Om varje dag använder vi minst en timme 
på oss själva, är det 15 dagar på ett år, dvs…….
att det finns 126 dagar tillbaka. Vi ska också äta och dricka det tar 
ca 2 timmar per dag, vilket är 30 dagar totalt. Nu har vi
96 dagar 
kvar. Och att utvecklas, måste man gå ut och rör på 2 timmar per dag och
2 timmar att köpa nya kläder (vi växer ju), och det tar 92 dagar. Så vi
har 4 dagar kvar. Och efter som vi är människor vi är nog sjuka minst 3
dagar per år. 1 dag kvar! :(

- OJ, just det, jag har ju födelsedag också, Jag har inte tid att gör läxor

Stephanie
0

Shoppar du två timmar om dagen? Obestämd

Grodan
0

#17 Naturbruk låter som skoj! Då ingår en väl en massa som är relaterat till djur? Kanske har ni någon bra litteratur?

DeniceP
1

#20 nu har vi inte "börjat" på riktigt än, vi har mest gått igenom om hur skolan och arbetssätten fungerar, men jag tror att vi sätter igång ordentligt till våren!

Vi kommer få ett eget litet djurrum på skolan, ni kan väl aldrig gissa vilka djur jag ska försöka röst in där? Flört Syftet med djurrummet är att vi ska kunna se och lära oss hur olika djursorter fungerar, hur dom beter sig, hur avel fungerar och liknande!
Ska bli hur spännande som helst, sålänge dom inte släpar in några äckliga spindlar eller insekter!

Vi har inte fått några "djurböcker" än, men så fort de kommer så ska jag luskamma dem efter lite musinfo, det kan ni vara så säkra på haha! Vi kommer att arbeta med olika djurarter, verkligen fördjupa oss i dem.
Jag kommer ju definitivt vilja läsa om möss då, och då minsann kommer här att dyka upp en massa text!