Behöver svar FORT - Kan doseringen stämma?
1,2ml Baytril per 500ml vatten?
Behöver svar nu. :C
Stod bara 1,2ml diagligen på det jag fick av veterinären, men förstår ej… Det är INTE sådant man ger i munnen.

50 ml måste det vara. Jag har nu mixtrat och grejat med kryddmått, sprutorna som det var baytril i och testat med hur jag hade i ögonmått! xD Och det måste absolut vara 50 ml det ska vara.
Jag skulle enligt veterinären ge lite mindre än 1 ml, i ½ dl/50 ml vatten. På ögonmått räknade jag nu ut att jag gett 1 ml i 24 ml vatten, vilket fungerat SÅ mycket bättre och gör att jag applåderar att din veteinär satte 1,2 istället för 0,9 som min.
Sådär! Så ska det vara. *Har editerat hundra gånger*
#3 50ml kan det inte vara, då skulle vår medicin ta slut på en dag.
Kan ju hända att du fick en som var mer utspädd om du skulle medicinera färre möss.

Hmm… verkligen? =/ Jag fick sex ml, så så borde de ju gjort det mer koncentrerat. Hmm. Har jag räknat fel ändå då kanske? Mycket konstigt. Ledsen att jag inte kunde hjälpa till. x_x
#6 Ah, mer koncentrerad ja. Men jag fick 1dl baytril, då kan det ju inte vara 1dl per liter efter som att jag sa att jag hade 45 möss (vilket jag inte har, tog i lite) och 14 burar som jag byter vatten i varje dag, då skulle vi få så att det räckte till 2,5dl per bur om dagen.

Undrar om jag formulerade mig så det blev konstigt där uppe. Jag har svårt att gå från mattehjärna till skrifthjärna. Det skulle alltså vara 1,2 ml i 50 ml då. Inte 50 ml på 500 ml. Ledsen. 
På 1 liter skulle det vara 24 ml. På 100 ml/1 dl baytril skulle du alltså få runt 4 liter färdig medicin (25 ml x 4 = 100 ml).
Om varje mus dricker den generella 1,5 ml per dag är det 45 möss x 1,5 ml per dag. 67,5 ml per dag sammanlagt. 4 liter är 4000 ml. Om vi avrundar till att alla sammanlagt dricker 68 ml per dag har du då medicin så det räcker, avrundat 59 dagar.
Jao. Jaag… borde studera matte lite känner jag. Haha. Men om det stämmer bör 1,2 ml per 50 milliliter räcka gott och väl om du fått en dl. Dock… är jag osäker på min matte. 
1,2ml per 500ml var rätt har jag räknat ut nu. :)

Okej, bra bra. =)