Mus iFokus

Mus

Etikettertill-minne-avin-memorian
Läst 618 ggr
Pemsan
2

livet går vidare...

Nu har det gått några dagar sedan min käraste Sixten lämnade jordelivet. Jag pratade med min sambo i går och konstaterade att vårt hem har blivit tomt, även om vi fortfarande har Katten som  gör sitt bästa för att fylla upp utrymmet efter denna lilla mus så fattas det någon. På kvällarna "hör" jag honom gnaga på pinnarna i buren och varje gång jag går in i köket där Sixten bott så hajjar jag till över att buren är borta. Sambon upplever det inte alls så men å andra sidan var det jag och Sixten som var teamet. Ska låta det gå en tid och se, eventuellt blir det ett par nya möss, tammöss denna gång;)

Sambon och katten är dock inte överens om detta beslut, dom tycker att jag kan lägga uppmärksamheten på dem istället;)

Att förlora sina musvänner är ju något som ni alla här varit med om och det gäller nog bara att vara tacksam för den tid man får med sina kära. Hade någon sagt till mig för ett och ett halft år sedan att jag skulle sitta och sakna en liten mus hade jag aldrig trott dem men åh vad jag är glad att jag fick möjligheten att få lära känna och nu få minnas denna underbara lilla varelse:)

Muszimba
0

Jag VET hur du känner dig. Jag saknar fortfarande mina två första möss fick somna in 2005 och det har alltså gått HELA 6 år sedan de vandrade över regnbågsbron till Nangijala.

[aammE]
0

Förstår hur du känner… Saknar min älskade Muskot så mycket (blir helt tårögd nu), min sambo föreslog att vi kanske borde städa ur hennes bur (det var flera veckor sedan hon dog, men jag klarar verkligen inte av det) och då bröt jag ihop igen… Min älskade fina vän. Rynkar på näsan

DeniceP
0

Jag förlorade min favorit från min första egna kull, i söndags.

Jag vet absolut hur du känner det, det är så…tomt…

Men man måste gå vidare, trots att man alltid kommer minnas sin allra första sötmus. Att skaffa fler tycker jag är ett måste, man måste ju hedra deras minne! Kyss

/ Denice, Oddpaws Råttuppfödning
Bloggar på Tassliv, hur det är att leva med tre hundar och övriga djur!

Grodan
0

Åh, jag skulle inte kunna tänka mig alls hur det skulle kännas att vara helt utan möss.

Ska imorgon köra iväg mina musar, men tänkte nog låta några bo kvar för annars blir jag nog helt knäckt.

Är buren "borta"??? Eh… alltså du hade ju en bamsebur till Sixten… En garderob väl?

Gah, där skulle några nya möss älska att bo ju… Några musar med höga krav på stimulans…

Du har haft en hanmus och kanske bör du ha det i framtiden också, även om tammushanar ev luktar mer än skogsmushanar… Många kvinnor upplever att de får mer kontakt med mushanar och du skulle göra någon uppfödare glad genom att ta hand om en hane.

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Pemsan
0

#4 Ska du köra i väg med dina musisar… fixade inte grannarna det längre??:(

Bra att du behåller några, det blir så tomt så tomt utan…

Jag har ställt in buren i förrådet och jo.. den räknas nog som förhållandevis stor typ 40*40*120cm…men nån garderob var det ej, även om det hade varit urcoolt!!! jag har funderingar på att den skall få komma in igen så småningom men just nu pallar jag knappt se den… Om det ska flytta in nya möss i den ska jag uppgradera den lite. Sixten har satt sina tydliga bomärken i den…

Hoppas allt löser sig för dig Grodan. Jag tänker på dig!! Om du kommer till EXPO Syd nån gång hade det varit trevligt att träffas, kanske du har nån trevlig pojke som vill ha en matte som bara tycker det är mysigt att pussas :)

Grodan
0

#5 Jag fixar inte klagomål längre. Jag vill vara stolt musägare och inte behöva smussla och må dåligt hela tiden.

Ah, jo det är klart Sixten måste ju städas ut ur buren… hehe… men något skåp är det väl? Har bara sett en felvänd bild på buren i någon tråd… (som jag skulle vända men inte tror jag gjorde… fy på mig)

EXPO SYD… haha… de sååååååååååå långt…

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️