Min mus äter inte pumpakärnor..
Jag har tagit bort pumpakärnor från matblandningen för Jasper verkar inte äta det.
Kan jag göra ngt för att få honom att äta pumpakärnor, eller gör det inget att jag har tagit bort de?
Testa hacka dem..
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
Mina älskar dom!

Nej inte behöver dom inte äta om dom inte vill ha… men om du vill kan du alltid låta dom ligga kvar - kanske dom vill ha det senare…
Jag vet att mina äter inte allt, utan det är vissa saker dom inte gillar o andra äter dom upp på engång.
nä, alla möss äter inte pumpa kärnor… de behöver inte heller ha mer än en per dag. jag har märkt att vissa gillar skalade bättre/sämre än oskalade, har ni också märkt det?

Ja - liksom krossad eller okrossad säd..
mmm… jo, de gillar ju affärens dyraste havregryn/blandgryn bäst faktiskt, men man har inte råd när man har +20 möss…
i det vi ger våra möss finns mycket SKAL med, så det är ibland bara skal kvar…
Ibland bara skal kvar … ja, jag har märkt det. 
hm… skrev konstigt… *skyller på dieten som får mig att bli virrig* menar att det är så mycket skal att det är svårt att veta hur mycket som är säd och hur mycket som är skal!!! eller nåt… blä
#6 Vilka är det? Typ saltåkvarn?
Om han inte äter dem bör du ersätta med något annat med liknande näringsinehåll så du behåller balansen i fodret :)
#9 LOL… mja, har de pumpafrön? jag kör i a f med skalade frön mest eftersom jag hittar störst påsar innehållande dessa. Jag har hittat skalad pumpafrö också men då är den nästan alltid saltad o rostad också. Någon gång har jag dock struntat i det och köpt den och torkat av saltet innan jag gett dem det.