Allergisk mott burkompisarna?!
Jag fattar ingen ting nu. Har försökt med allt för att få Kaffemus frisk sen 2-3 veckor tillbaka (om det inte är länge), 2 vetrinärbesök bl.a men hon har varit slö, nyst hela tiden, och inte varit uppe mycket.
Nu idag flyttade jag över henne till egen transportbox för jag tänkte att hon ska få lugn och ro (vilket är lite svårt i buren, då en av kompisarna springer fram och tillbaka), ca 3 min senare springer hon runt där i, har öronen framot, vilket oftast inte händer (inte innan hon blev sjuk häller) och nyser mindre. Kan hon vara allergisk mot burkompisarna?, bara en tanke som jag får i huvudet, när det blev en så drastisk förändring. En annan tanke är kanske något i buren hon är allergisk mot?. Hon kanske har utvecklat allergi, sen har jag ingen aning om hur vanligt det är hos möss.
Vad tror ni?
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida
Har du olika bottenmaterial i boxen och buren, kanske?
#1 Det är samma
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida
Kan väl säga en sak att man ser att hon är gladare nu när hon sitter i boxen, ser tillomed hur hon skinner upp.
//Frida
#3 det kanske är någon som mobbar henne så att hon blir stressad i buren? så då när hon får lugn och ro så känner hon sig kanske bättre?
#4 Precis. Du är inte så dum, Magda.
Jag hade en stressad honflock där flera blev rossliga och stressade. Nu har flocken varit separerad ungefär en månad. Flera av de rossliga töserna har blivit helt återställda.
Vad som också förändrades var bottenmaterialet.
Tycker båda tjejerna är snälla mott henne, dock vart ena inte det i början. Nu är hon ju själv, men innan låg det alltid en hos henne, för att värma henne, då hon vart sjuk. Ska testa nu hur hon känner sig efter att vara själv i några dagar, kan ju även testa om hon funkar med dom nya honorna?.
//Frida
#6 tänk på att OM hon är sjuk så kan det smitta de nyiflyttade honorna…men du kan ju "offra" någon av dem om du vill, för att se om hon blir piggare av det. Vore ju trist om du får en hel flock som blir sjuka…
Bäst är att hon får gå ensam en tid så du vet garanterat att hon är frisk, och sedan sätta ihop henne med de nya.
Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare
#5 haha ja ibland får även jag en snilleblixt