Mus iFokus

Mus

Etiketter: köpessäljefterlysningauktioner
Läst 1293 ggr
Exoticas
0

Sökes, Trevliga möss!

Söker trevliga möss!

Är intresserad av alla typer hårlag färger och teckningar. Gärna i närheten av Västerås. eftersom att jag gärna vill ha möjligheten att träffa föräldrarna.

Lämna gärna en komentar här om du har en liten herre eller dam som vill bo hos lilla mig och bli en del av min familj och/eller uppfödning.
Söker inte enbart möss att avla på utan även livs kamerater.

Lägg gärna upp bild i denna tråd med en beskrivning eller Maila mig på exoticas.kontakt@live.se

/ Exoticas

/Josefin

www.Tejasmamma.se - Teja 2/9 2013 - Försöker med Syskon 

kent
0

du är välkommen en tur till stockholm o komma och kolla hos oss och se om du hitter det du söker….jag föder upp möss främt till kel men det finns en del som godt kan gå i avel okså…kolla in min hemsida då o då …jag lägger upp nya möss där hela tiden.

Exoticas
0

#1 oooh en tur till stockholm =D , dock så har jag varken bil eller körkort. Vill inte transportera möss med tåg på vintern =/

/Josefin

Lamina
0

#2 Det är inga problem att transportera möss på vintern, bara man håller dom varma.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Exoticas
0

#3 Klart det går men det är ingenting jag riskerar med tåg mellan sthlm och västerås

/Josefin

UlrikaD
0

Jag har fått möss från Stockholm ner till Göteborg på vintern. Jag lovar att de var varmare än jag när vi kom fram.

Jag var jättenervös att de skulle frysa så jag la ner mina fingervantar i transporten också, fastän de var väl inlindande.

Så när jag kom hem stack det ut små varma, nyfikna huvuden ur vantarna medans mina fingrar höll på att ramla av.

Har även stått utomhus i två timmar på nyårsafton med två roborovski-dvärghamstrar när bussen aldrig kom. Mina tår överlevde knappt men robbarna lever ännu. Det var för två år sen.Tungan ute

StillaSinnet
0

Tyvärr är det nog för långt till mig också då. Degerfors ligger 4-5mil väster om Örebro. Men vi passerar Västerås varje gång vi åker till Stockholm . Nästa gång blir tidigast 7 jan. Men då kan jag bara lämna bokade djur…tyvärr ingen möjlighet att träffa föräldrarna om du inte kommer hit.

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

Exoticas
0

#6 Fast man kan alltid fastna för en mus av att endast se bilden och prata med uppfödaren. Därför har jag bara skrivit att jag gärna vill kunna träffa föräldrarna =) det är absolut inget måste!

/Josefin

StillaSinnet
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#7 Av de möss jag föder upp och som oftast kommer ut till försäljning är de enfärgade mössen i svart och sö cream/pew vanligast. Därefter kommer det en del blått till försäljning, men inte nu på ett tag. Ibland dyker det upp choklad eftersom mina svarta linjer innehåller en och annan chokladbärare.

Bland de fläckiga mössen är det sämre typ och de tar lite mer tid på sig att bli riktigt gosiga i handen. Det är möss som behöver akriveras mer och säkert skulle passa ypperligt för klickor och agillity. svensktypade och korsade typer med fokus på svart broken. Ibland dyker det upp choklad, ibland blått. Ur dessa linjer kommer det också sämre färgade enfärgade möss i blått och svart, alltså inte färgavlade. Just nu har jag inga fläckiga kullar planerade

Så till slut föder jag ju upp splash, tricolor och pearl också, men mycket få kommer ut till salu. Här är jag egoist och behåller det mesta själv…

Eftersom du inte kan träffa föräldrarna kan jag ju presentera dem jag har ungar efter just nu.

Jag har en kull med pew där det finns två flickor och fem pojkar kvar. Där är mamman en revers siamese från Kent, Tindra. Hon är ställd en gång och blev då Bästa Pet 2 med A-pris. 
Pappan, Vibys Imse, är en hane som fyller 2 år 3:e december. Stor och mycket fräsch, oförskämt pigg för sin ålder. Han parar nu två honor till pga att jag verkligen vill ta hand om hans gener och stärka mina linjer med hans blod. Han är international Grand Champion med 4 cert och 1 pk. Det betyder att han kan inte vinna högre titlar i standard. Han ställs därför nu i PC istället för att samla meriter även där.

Här är lite bilder på den kull som nu är delade bröder/systrar, födda 21 okt.

Du har inte nämnt något om kön, vad jag kan se, men rödögda hanar i denna kull finns det kvar. De svartögda stannar tills vidare

StillaSinnet
0

Mamma Tindra

och Pappa Imse

StillaSinnet
0

Här är Imse med en annan fru, som tyvärr aldrig tog sig. Det visar sig nu efter andra hanar och ett otal försök senare att hon är infertil,

ariama
0

Var inte orolig för transport på vintern, bara den är genomtänkt.

Muszimba
0

Vi som ställer ut har vanan av att transportera våra möss och ser man bara till att de är varma så är det inga problem på vintern. Då har man dem alltså i en Transportbur med deras vanliga bottenströ, papper som de kan boa med, torrfoder och gurka eller liknande. Jag ser själv alltid till att jag har minst 1 handduk som extra värmeskydd runt buren då man är i utemiljö för att minska kylintaget i buren, inomhus lättar man på den delen. Har åkt Stockholm-Svedala med tåg, buss och taxi utan problem på vintern.

StillaSinnet
0

jag har dessutom vanan att transportera reptiler som inte själva kan hålla sin egen kroppstemp utan är helt beroende av att miljön runt den ger värme. Möss producerar värmen själva. De är mer känliga mot drag än mot kyla faktiskt.

Exoticas
0

#8 Du har inte möjlighet att pubilcera mössen i när bild var för sig =)
Kön är ingenting som hindrar mig.

/Josefin

StillaSinnet
0

#14 varför?
Alla pewar ser likadana ut och jag kan aldrig se skillnad på dem när jag lagt upp dem på bild. Vill du tex ha hanen på bild 2, så tar jag en ur högen i alla fall. De svartögda stnnar som sagt. Att någon ser sötare ut, tittar in i kameran med huvudet på sned är rena tillfälligheter faktiskt :)

Exoticas
0

#15 för att jag kan se skillnad på dem ;) Ur denna kull skulle jag kunna tänka mig en liten tös =)

/Josefin

StillaSinnet
0

#16 nej, du kan inte se skillnad på dem, jag lovar. men man kan märka skillnaden på deras personlighet. Personligheten kan jag dock inte få på bild. Det är ärligt talat totalt omöjligt att från ett foto plocka ut samma mus från flocken där de går.

Men ok, om du får bilder på alla så får du gärna komma hit och plocka den du ser är rätt på bilden. Jag kan inte göra det åt dig trots att det är mina möss och trots att jag fött upp nästan 100 kullar

är musen i handen på bild 2 samma som bild 3, eller har jag bytt mus mellan tagningarna?

Vattnadal
0

Jag skulle kunna tänka mig en pewhane!

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

scth
0

Fick du mitt mail? Annars har jag möss till Salu, bor utanför Västerås typ Dingtuna. Du är hjärtligt välkommen förbi och kika :)