Mus iFokus

Mus

Etiketter: köpessäljefterlysningauktioner
Läst 803 ggr
[finamöss]
0

Dunabur eller gallerbur sökes

Jag har inte hittat något stort nog åt våra kommande möss. Finns det någon här som har en lämplig bur att sälja till mig? Kan hämta i Västerås trakten.

jauchzet
1

Köp samla-lådor på ikea! Skrattande

Grodan
1

Nej, satsa på att köpa en rymningssäker bur och inte plastskräp från IKEA. Tungan ute

Kolla på blocket. Billigt akvarium, terrarium, duna eller våningsbur med botten i hårdplast el dyligt tycker jag du ska satsa på.

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

jauchzet
0

Haha, men Grodan då! Förvånad Mina möss rymmer inte ur plastboxarna om man inte bygger för höga klätterställningar till dem! Flört

Exoticas
0

Fast det är bättre att köpa en riktig bur från början! Visst fungerar samla lådor som tillfällig lösning eller som en liten utbygnad. Men jag ser det absolut inte som en riktig eller bra bur!

/Josefin

www.Tejasmamma.se - Teja 2/9 2013 - Försöker med Syskon 

jauchzet
0

Äsch, mina bor i en plastbox (dock inte en samla) och den är toppen. Bättre än bur för de har inget galler eller så som tak. Bara att plocka upp dem.

Skrattande

Muszimba
0

Jag säger som Grodan, köp en riktig bur. Jag har både gallerbur och Dunabur. Gallerburen är på 50*80*50 cm(ja, jag vet att den är stoor), ena Dunan är 45*70 cm och de andra 3 Dunorna är 53*34 cm. Just nu har jag stora Dunan och  ena lilla Dunan som extra vid burstädning och för sjuk mus.

Exoticas
0

på en duna kan du ju bara lossa gallret?

fast jag har både honor hanar och bebisar så, nej en öppen låda är inte aktuellt och jag skulle inte heller få för mig att ha mössen så.
Samla plasten känns mjuk och osäker på någont sätt.

Olika bruara passar olika möss och olika människor! Här kör vi på dunor, galler och akvarium!

/Josefin

jauchzet
0

Om man har väldigt många möss blir det ju lite omständigt att ha dem så eftersom de tar en del plats, men den boxen jag har är stor och stabil och de gillar den mer än buren som de bodde i innan.

Glad

[finamöss]
0

Ingen samla back för mig, har varit med om att en bekants dvärghamster tog sig ur en sån.

Akvarie kan vara nåt med.

ales
0

HÄR finns en tråd om en dunabur som säljes i Västerås Glad

Grodan
0

#3 Sårri, inget personligt menat. Jag har själv haft en variant av förvaringslåda som extrabur när jag inte hade något annat. Den var ganska hård plast och helt slät på insidan, det fanns inget att bita tag i och göra hål i. I a f inte så länge jag hade den i bruk. Jag tyckte dock aldrig om den som bur av någon anledning…

Exoticas
0

#10 den är redan köpt! Av mig ;)

/Josefin

jauchzet
0

#11 Haha, nej, jag tog det inte personligt. Jag bara gillar plastboxar nu eftersom mina möss vant sig vid att jag hälsar på dem uppifrån och står på tå för att få en puss när man sticker ner huvudet.

Skrattande

Grodan
0

Det finns väl ett par akvarium till salu på sajten? (fast jag har inte koll på vart i Sverige de fanns… hm)

Exoticas
0

Nali har ett akvarium kvar tror jag, hon ska köra ner hit till Västerås på fredag!

/Josefin