Vad är han för färg? (video)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Ser ju att han är tan (ljus sådan) och att han inte är tickad (vill ni ha en bild där jag särar på håret så att man ser hela strået så kan jag försöka med den sen) och att han är rödögd. Jag tycker inte riktigt att han ser dove ut, men jag har förvisso aldrig sett en dove IRL.
Vad tycker ni om hans päls? Den är längre än vad den ser ut att vara på videon, han har riktigt mycket päls mellan frambenen!
Oj, så dött det var här idag då.
Fast folk kanske har bättre saker för sig på lördagskvällar. 
Den e typ grå!
#2 AHhaha, va? MENAR DU DET!? :O
Vill ha seriösa svar, tack.
Japp. Jag har gett dig ett seriöst svar. Jag tror att hans päls e grå/blå.
#4 Finns ingen pälsfärg som heter grå och de blåa har inte röda ögon.
Aha, visste inte att han har röda ögon. Men då vet jag inte vad det e för färg
Jag ligger ännu i sängen och tittade på din film på mobilen. Måste upp och titta ordentligt. Färgen säger mig coffe/nogat men rödög(snarare rubin väl?) borde skvallra om att blekgenen hör ihop med c(h)… Måste leta pointer. Burmeser (chokladbas) får den där färgen. Dessutom är han underbart långhårig och det ställer säkert till analys av pointer… Utan närmare granskning så här i sängvärmen så chansar jag på burmes :)
Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare
Nu har jag tittat igen…kan du ta stillbilder kanske? Nosen är faktiskt ljus…hm…Här är en bra genetiksida med lite bilder.
Stone är nog ändå det som verkar vettigast om han inte har pointer…
#2 vi träffades några stycken igår och satt och pratade. vi försökte utröna huruvida en mus som brun var en agouti eller ej. Tjejen som har musen är ganska ny inom genetik och färger på möss och jag kunde inte låta bli att skratta förlösande när hon beskrev mamman till musen som brun -kort och gott-! Jag menade verkligen inte att vara elak men det är så skönt med en första, enkla kunskapen. Den ska man inte ta i från folk. En mus är tex brun eller grå. det är sant. Fenotypen, utseendet, kan vara så lika på många möss, men genotypen är totalt olika.
Ofta när vi pratar färger här i forumet så vill man får hjälp att utröna vilken standardfärg den har, alltså vilken färg musen har jämfört med standarden. det vill man kanske veta för att kunna gräva djupare och få fatt i genotypen, byggstenarna till färgen så man förstår den.
En grå färg kan vara varm eller kall, stickelhårig, tickad eller jämt enfärgad. eller kanske skuggad? Kanske rent av sotad? Allt detta beror på vad den grå färgen består av. och så är det även på en palett när man målar. många färger ger brunt eller grått när de blandas. Om man ser blandningen kan det vara jättesvårt att veta hur man har portionerat och vilka grundfärger som den färdiga blandningen består av. För att kunna det krävs ett tränat öga som ser detaljer och nyanser som inte nybörjaren ser (går till mig själv…).
Det är därför grått och brunt oftast inte hjälper som en beskrivning om man vill veta innehållet :/
#8 Tycker inte att han ser ut som en stone, han är för blå för det (fast han kan ju vara en dålig stone kanske) och hans ögon är lika röda som mina argentetjejer, det syns dock inte alls så tydligt på videon.
Ska ta stillbilder och återkomma sen, kanske kan ta ut honom för bättre ljus. 
Dove Tan Longhair. Som du säkert vet sedan ett gäng månader. 
Japp. :)