Mus iFokus

Mus

Etiketter: aveluppfödning
Läst 585 ggr
[jaxwire]
0

Minimus, en liten fundering

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hittade en bild på en kull jag hade under början av 2008. Fick en hane där som var hälften av de andra musungarnas storlek.

Jag behöll denna hane ur kullen ett bra tag för jag trodde att något var fel med honom pga hans litenhet men han var precis som vilken annan mus som helst fast då jätte liten, även som vuxen.

Nu när ja hittade bilden idag så börjar ja fundera på om han kanske var en "Minimus"?

Vad tror ni alla musfantaster där ute? kan han ha varit det? eller kan de ha varit något annat som bidrog till hans litenhet.

Lamina
0

Haha nej men vilken liten en! Jag vet tyvärr inget om minimöss och generna bakom dom. Men sätter en tass här i hopp om att någon anna kanske har ett svar. :)

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Grodan
0

Kanske. Vi vet så jäkla lite om minimöss och det går liksom inte att hitta någon info heller. Kanske vet man mer i Finland där man gjort ansträngningar med att behålla minimusen - de är dock en korsningstyp av mini och svensk…

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️