Jag fick ett brev
Hej! =)
Jag har 2 mus honor på 8 månader, och skulle vilja skaffa ytterligare 2 st. Men är orolig för att dom 2 jag har ska vara dumma mot dom 2 nya.
Eftersom att jag gör det mest för mina möss skull så vill jag inte att dom ska bråka. Och jag vill inte ha dom i två olika burar jag vill att dom ska tycka om varann och att mina 2 ska få lite större flock.
Har du några tips hur jag ska göra?
Dom kommer isåfall få träffas i "hagen" först, sen komma in i en nystädad, nymöblerad bur.
Tror du att det kommer fungera? vilket är det bästa sätt att göra allt det här?
Ett riktigt brev? Ett sånt som man sätter frimärken på och postar? 
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
#1 Nääääääääää… ett pm
Meh! Då var det ju inte lika kul… 
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
#3 Jo, precis lika kul. Svara nu något trevligt på frågeställningen i brevet. 
Meh, då måste jag ju tänka! 
Jag har faktiskt inga tips på hur man ska gå tillväga. När jag har satt in bebisar (bäst är ju att skaffa bebisar) till vuxna har jag alltid bara "slängt" in dom i buren utan några vidare krusiduller. Det har alltid funkar utmärkt. Men tja, vill man vara mer på den säkra sidan så… Skaffa bebisar, så unga som möjligt (inte för unga bara). Låt dom träffas på något ställe där ingen av mössen har varit förut i en halvtimme-timme ungefär. Om det funkar bra så sätter du bara in dom i buren, som ska vara nystädad och helst ommöblerad, och med lite roligt som dom kan pyssla med istället för att fundera på nykommlingarna. Klart! 
Hey, det var visst ett tips! 
//Lamina
#5 Tack för ditt svar!
Jag glömde helt denna frågeställning och denna tråd… 
Vad har vi för övriga trådar och Artiklar med samma frågeställning som vi kan hänvisa till?
Jag tror att det kan fungera bra att låta mössen träffas på neutral plats först och sedan flytta in i en nystädad bur med nya leksaker i.